's nachts berichten van KPN

  • 16 May 2019
  • 11 reacties
  • 403 keer bekeken

Reputatie 4
Hallo,

Ik zou graag willen weten of meer mensen het irritant, hinderlijk en rustverstorend vinden als je je abonnement van KPN heb aangepast en de startdatum is daar, dat je dan midden in de nacht wakker wordt gemaakt omdat je telefoon jengelt omdat KPN het zo leuk vind om je dat midden in de nacht te laten weten.

Ik persoonlijk, samen met mijn man, vinden dit erg irritant, schrikken ons rot omdat (schoon)ouders op leeftijd zijn en we dan denken dat er iets met hun is gebeurd om vervolgens te zien het is van KPN...
Je bent wakker hierdoor en als je al lastig in slaap valt is eigenlijk je nachtrust ook vertrokken hierdoor.
Mijn man heeft ook nog gezondheidsproblemen dus die is helemaal niet blij met deze info berichten van KPN en kan hem geen ongelijk geven.

Waarom worden berichten 's nachts verstuurd en niet gewoon op een tijdstip overdag?
Dan zijn de meeste mensen wakker en haal je ze niet uit hun slaap/rust.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Chris, welkom hier.

Ik ben erg benieuwd naar welke berichten je precies krijgt. Zover ik weet doen we dit niet midden in de nacht. Wat krijg je te horen?
Reputatie 4
Hallo Alex_P,

Dat staat al vermeld? Als ik abonnement heb aangepast en de startdatum van abonnement gat in(de datum is aangebroken) dan krijg je bericht om 1.45AM (dus letterlijk midden in de nacht) ik maak geen grapje, dit maak ik al 3 jaar mee en is het enige hinderlijke ding van KPN voor ons,

Dit is 1 van de berichten die we hebben gehad afgelopen week ivm met verlenging(gelijk aan nieuw abonnement (mobiel/tv/internet)

Beste klant, Uw abonnement gaat vandaag in. We wensen U er veel plezier mee!
Het aantal minuten en MB's op uw factuur en in MijnKPN kan anders zijn dan U verwacht. In MijnKPN ziet U het tegoed dat u tot het einde van deze maand kan gebruiken.We hebben U een aparte email gestuurd met aanvullende info. Mvg, KPN

Ter informatie die mooie emails die altijd worden genoemd in die sms berichten die hebben we nog nooit gehad. dus die informatie klopt ook niet.

Maar serieus, Deze krijgen we bij nieuw abonnement als die start, bij verlenging en letterlijk altijd om/rond die tijd.

U mag misschien niet weten dat dit gebeurt, ik heb echt die tijden in onze telefoons staan van dat soort berichten en ja de tijden kloppen, geen foute tijd op telefoon ingesteld.

Ik heb nooit om die tijd abonnementen aangevraagd of verlengd, altijd overdag dus daar ligt het ook niet aan.

Maar zou het enorm waarderen als dit in de toekomst niet meer gebeurt. Of uitgezocht kan worden waarom dit gebeurt en waarom om zulke onfatsoenlijke tijden.
Anders ben ik na afloop van de contracten(helaas duurt dat nog 2 jaar) genoodzaakt ergens anders heen te gaan, want dit is niet grappig en verstoort onze rust behoorlijk, net als het voor ieder ander storend zou zijn die om die tijd slaapt of probeert te slapen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik snap het al, dit wordt automatisch gedaan wanneer de wijziging rond is. In jullie geval blijkbaar op dat tijdstip. Kan het me wel voorstellen dat dit niet fijn is, al helemaal midden in de nacht. Ik neem dit hier wel mee om te kijken of het aangepast kan worden.

Persoonlijk heb ik mijn telefoon altijd op stil in de nacht met daarin de uitzondering van enkele contactpersonen/familie. Nit om dit weer bij jou neer te leggen, ik propbeer alleen even met je mee te denken in de snelste oplossing. Dit kun je in bijna alle telefoons van de laatste jaren instellen. :)
Badge +19
Hoe vaak komt dat dan voor per jaar als ik het vragen mag?

Hi Chris, welkom hier.



Ik ben erg benieuwd naar welke berichten je precies krijgt. Zover ik weet doen we dit niet midden in de nacht. Wat krijg je te horen?

Hoi Alex (of wie er nu op die plek zit)

Het is nog niet opgelost. Ook ik krijg, 3 jaar later, anno 2023 nog steeds s nachts mail en sms van KPN met de bovengenoemde boodschappen.. niks urgents dus. Het is dan ook het enige bedrijf waar ik mee te maken heb dat dit soort dingen doet. Wordt tijd voor beterschap. Ik heb expres geen nieuw topic aangemaakt omdat deze nog bestaat. Ik heb het vervelende storende probleem tevergeefs aangekaart bij KPN. Ik kreeg net nog, om 00.35u een smsje. De vorige was s nachts om ca 04.00u. Succes! 😉😉

Reputatie 6
Badge +5

lang leve niet storen modus met uitzondering voor mijn ouders ideaal snachts

Reputatie 7
Badge +7

Tja, zoals gezegd de functie van je telefoon gebruiken dat alleen bij bepaalde nummers een signaal komt.

Maar wat is het alternatief? Overdag dat bericht verzenden? Wat te doen met mensen met nachtdienst dan? 
 

Het wordt nu neergelegd bij de klant, heb ik het idee.  Het zal voor KPN wellicht goedkoper zijn? Een andere reden kan ik niet bedenken. Het gaat volgens mij volautomatisch maar uit de post van 3 jaar geleden blijkt wel dat KPN geen haast heeft om het aan te passen. Ik vind dat de KPN-gebruiker zelf mag bepalen hoe hij/zij zijn telefoon instelt. Hoe moeilijk kan het voor KPN zijn om dit aan te passen. Dat je zo'n sms- je net na 00.00u krijgt zegt wel iets, nog nooit een smsje om 23.59u gehad 😆

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Tja, wat is het volgende? Dat KPN het aanpast, en dat er opeens een klacht komt omdat iemand 's nachts een phishing/scam SMS'je krijgt van een Nigeriaanse loterij waarbij diegene 1 miljoen euro heeft gewonnen?

Je doet er weinig aan om bedrijven overdag te laten mailen. Het is gewoon een kwestie om je telefoon op de stille modus te laten zetten in de avond. Zo staat die van mij ook uit van 23:00 tot 07:30 en komen er enkel telefoontjes door van mensen die in mijn telefoonboek staan. Dit werkt al jaren prima.

Tja, wat is het volgende? Dat KPN het aanpast, en dat er opeens een klacht komt omdat iemand 's nachts een phishing/scam SMS'je krijgt van een Nigeriaanse loterij waarbij diegene 1 miljoen euro heeft gewonnen?

Je doet er weinig aan om bedrijven overdag te laten mailen. Het is gewoon een kwestie om je telefoon op de stille modus te laten zetten in de avond. Zo staat die van mij ook uit van 23:00 tot 07:30 en komen er enkel telefoontjes door van mensen die in mijn telefoonboek staan. Dit werkt al jaren prima.

De kwestie wordt bij de klant neergelegd. Misschien ouderwets, maar de klant veroorzaakt het ongemak niet. Ik heb een behoorlijk dikker telefoonboek dan jij, blijkbaar 😉. En wat een onzin van die Nigeriaanse loterij. Die sms'jes komen elke dag 20 keer binnen natuurlijk. Wie trapt daar nog in. Narratief.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Blijkbaar worden de berichten verstuurd op het moment dat 's nacht de telling in gaat. Maar waarom zet je dan niet je notificatie-geluid uit 's nachts? Dat doe ik ook.

Ook 's nachts krijg ik mails (soms ook spam) of notificaties van vrienden die nog wakker zijn. Prima.. Die zijn toch dan gemute. KPN is echt niet de enige die 's nachts kan SMS'en. Voor hetzelfde geld krijg je die ene Nigeriaanse prins, of een persoon die het bericht aan het verkeerde adres stuurt, of die ene scammer die beweert je zoon te zijn en om geld vraagt. Ga je dan ook klagen bij diegene?

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een non-klacht. Vooral omdat je in drie jaar een oplossing kan verzinnen 😉.