Beantwoord

Sagemcom 4g veel trager dan huawei

  • 12 June 2020
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Vanmorgen is mijn Huawei 4G modem (en router) vervangen door een Sagemcom welke is verbonden met mijn (nieuwe) V10 modem.

Op de Huawei haalde ik snelheden van 25 tot 30 mbps. Ik kan de exacte snelheid van de Sagemcom niet uitlezen (toch?, ben wel ingelogd in het apparaat namelijk), maar een speedtest geeft maar 8mbps (dit is inclusief de 3mbps die ik al in mijn modem heb).

Er is al een storingsmonteur aangestuurd, maar wellicht zijn er nog enkele tips. Alle ledjes op de Sagemcom branden zoals het hoort. De 4G indicator geeft 2 van de 3 ledjes, sterker kunnen we hem niet krijgen. Op de plek waar voorheen de Huawei stond met 30mbps brandt er maar 1 ledje, dus het zou theoretisch beter moeten zijn.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 June 2020, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @Tekenburo Gerritsen . Sorry voor de late reactie. Het is superdruk op het forum.

Voordat ik alles ga analyseren: Heeft de monteur dit kunnen oplossen?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.