Beantwoord

Sagemcom aangesloten IP cam niet meer bereikbaar

• 14 september 2018
  • 2 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb nu een tijdje de 4g buitengebied met de Sagemcom box. Alles werkt naar behoren,. Alleen heb ik een probleem. Ons terrein hebben wij beveiligd met IP camera's werkt naar behoren. Alleen heb ik 1 probleem. Op onze telefoon en tablet maak ik gebruik van IPCam viewer Pro en daar kan je maar 1 ip adres invullen. Het interne adres of externe adres. Na het plaatsen van de Sagemcom box voor 4g kan ik niet meer via Wifi de ip camera's bereiken met het externe ip adres.. Ik moet dan eerst wifi uitzetten en via 4g netwerk telefoon provider kan ik dan de camera's bereiken. Wanneer ik het interne ip adres gebruik doet deze het ook gewoon.
Iemand een idee waar dit aan ligt?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 14 september 2018, 12:53

Dit heeft te maken met hoe Hairpin NAT werkt i.c.m.met de hybride 4G+DSL oplossing. Makkelijkste is om in de app 2 camera's te maken, één extern en één intern.

Tenzij je wilt klooien met een DNS Server en dan verschillende responses geven afhankelijk van waar je bent.

Robin
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dit heeft te maken met hoe Hairpin NAT werkt i.c.m.met de hybride 4G+DSL oplossing. Makkelijkste is om in de app 2 camera's te maken, één extern en één intern.

Tenzij je wilt klooien met een DNS Server en dan verschillende responses geven afhankelijk van waar je bent.

Robin
Beste Robin, kan ik inderdaad doen. Had alleen gehoopt dat er een andere oplossing zou zijn. Dank je voor je reactie en oplossing.

Reageer