Beantwoord

SAGEMCOM F 5359, met 2 superwifi punten geeft instabiele verbinding

  • 5 May 2021
  • 1 reactie
  • 195 keer bekeken

Badge

Met bovenstaand product, en een wifipunt bedraad in mijn woonkamer, vlakbij het modem, en een wifipunt in een slaapkamer op nog geen vijf meter en slechts 1 muurtje ertussen van gipsen blokken, lukt het niet om de acht meter te overbruggen naar beneden. Ik woon op een bovenwoning en heb veel home automation (2,4Ghz nodig). Om de bewegingsmelder bij de voordeur online te houden op amper acht meter van het onbedraade wifipunt, was toch een extra versterker nodig.

Maar wat de oorzaak is dat de wifipunten nu ongebruikt stof verzamelen, is het feit dat de wifi bij metingen redelijke snelheden produceert van rond de 100Mbps gemeten bij het draadloze wifipunt, maar dat mijn telefoon vele malen per dag aangeeft geen wifiverbinding te hebben, terwijl alles is aangesloten volgens de door KPN verstrekte instructies. Het modem resetten, wat je altijd en bij ieder probleem wordt aangeraden, hielp eerst redelijk en meestal voor een paar dagen.

 

Maar na een paar dagen begint het probleem weer van voren af aan. Met als gevolg hangende internet pagina's die er na het uitzetten vd wifi via het mobiele netwerk in een flits zijn. Haperende games en een mount Everest aan frustraties en irritaties. Ik heb 200 Mbps glasvezel, dat potentieel 1000mbps of meer kan leveren zo bleek bij de aanleg startmetingen. 

Kanaal wisselen, tot drie keer toe alles opnieuw installeren en wifipunten resetten, niks helpt.

En dan ga ik me toch afvragen wat er super is aan een bovenwoning van 80 m2 niet van dekkend stabiel wifi kunnen voorzien.

Nadat ik de wifipunten heb afgekoppeld, en het modem met een naald geheel gereset heb, is de wifi stabiel, behalve in de hal bij de voordeur, waar ik een versterker heb bijgeplaatst. Wel knippert het wifilampje groen in een stabiel ritme. Wat mij zegt dat er iets niet klopt want ik verwacht snelle korte aan uit flitsen als teken dat er data heen en weer gaat.

Maar klantenservice zegt dat als alles het doet, het goed is. 

Mijn idee, puur op ervaring als consument die lang klant is en niet vies van nieuwe dingen proberen, is dat de firmware vd wifipunten niet goed werkt met het modem. Maar ik kom het dan ook niet voor niks aan jullie vragen.

Dus internetgoeroes, verlos mij!

Ik dank u ;)

 

icon

Beste antwoord door wjb 6 May 2021, 08:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7

Ik neem aan dat die wifipunten "super"WiFi's van KPN zijn, klopt dat?

Als je de wifipunten aangesloten hebt, heb je dan de wifi van de V12 uit staan?

Als je met de app WiFi Analyzer de veldsterkte meet bi de voordeur hoeveel dBm meet je dan?

Als jouw telefoon geen verbinding heeft, hoeveel dBm meet je dan als veldsterkte van jouw wifi?

Hebben andere apparaten ook last van het verbreken van de wifi verbinding of betreft het alleen jouw telefoon?

Wat is het merk en type van jouw telefoon, is dat een Huawei P20 Lite?

Staat IPv6 aan op jouw V12?

Wat is het merk en type van die "versterker" die je in de hal bij de boordeur hebt bijgeplaatst?