Beantwoord

Samenwerking Rekam en KPN

  • 20 April 2019
  • 16 reacties
  • 1941 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Ik zou graag deze topic weer tot leven brengen.

Laatst kreeg ik thuis een brief van rekam dat ze samen gaan werken met KPN, wat betekent dat voor ons als klant bij KPN ? Teven ook een nieuwsartikel op Internet over een samenwerking. -> Hier



Graag hoor ik meer, (erg geïnteresseerd)

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Joran 10 July 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Voor de nieuwe gebieden (waar KPN, REKAM en GlasDraad uitrollen) betekent dit dat je in de toekomst ook KPN kan afnemen.
Of dit ook voor de 'oude' gebieden geldt weet ik niet
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Mocht dat het geval zijn is dit erg irrelevant informatie wat ze op de post doen voor reeds aangesloten glasvezel verbindingen.

Even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, S van Schaik! Gebaseerd op de brief, en wat ik op de Rekam website zie zou ik wel zeggen dat bestaande klanten ook kunnen overstappen naar KPN. Je kunt je postcode invullen op de website. Als er een glasvezel snelheidsoptie beschikbaar is (100/100, 200/200, 500/500) dan leveren wij ook voor de bestaande klanten. Ik kan het hier ook voor je nakijken. Vul dan even je postcode en huisnummer in op je profiel.
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Zelf heb ik ook al de postcode check gedaan, niet beschikbaar. Bij netco ook alleen nog dsl beschikbaar.
(Profiel trouwens ook aangevuld)

Verbinding is verder uitstekend dus voor mij geen haast geboden.

Groetjes, Stefan
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie hier inderdaad (nog?) geen glasvezel beschikbaar via ons. Ik ben benieuwd hoe dit nu zit, dus ik ga het wel even navragen. Ik kom er op terug!
Reputatie 7
Badge +28
Ik neem het even over van Erik, hij is een week vrij. Er is nog geeen terugkoppeling gekomen dus ik ga er opnieuw achteraan. To be continued!
KPN en vele anderen staan, nog steeds, onder het kopje 'binnenkort beschikbaar'.
https://www.rekamglasdraad.nl/aanbod.php
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb reactie gekregen, sorry dat het even duurde. We zijn op dit moment nog in gesprek of KPN gaat leveren over het bestaande netwerk van Rekam/Glasdraad. We verwachten eind mei meer duidelijkheid hierover en zullen iedereen in het betreffende gebied informeren. We kunnen nog niets concreets communiceren omdat de gesprekken nog worden gevoerd. De brief lijkt dus wat op de zaken vooruit te lopen. Eind deze maand meer informatie, dan zal ik het ook in dit topic laten weten.
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Erg fijn dat er nu schot in de zaak zit, hier wachten de meeste Gouwenaars al jaren op. Mochten de gesprekken positief verlopen hoor ik het graag en bied ik me gelijk aan om hier de overschakeling te maken van dsl naar glas

Groetjes,

van Schaik
Ik ook!
In alle communicatie doet Rekam/glasdraad alsof het een vaststaand feit is. Hoop echt dat het eindelijk zo ver gaat komen.
Ja, ik hoop het ook. Zit nu een half jaar met die ellendige TV ervaring van Canal Digitaal. Wat een regelrechte ramp is dat. Je zou zeggen dat zij moeten voorlopen op KNP, maar daar is de TV ervaring echt 10 x beter. Zodra KPN aanbieder wordt, schakel ik direct over! Duimen dus.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb nog eens navraag gedaan want intern bleef het nogal stil hierover.

Vooralsnog is er geen sprake van een samenwerking met Rekam. We blijven ons richten op ons eigen netwerk. Als dat besluit verandert berichten we alle inwoners in het gebied hierover zelf. Ik laat het jullie uiteraard ook in dit topic weten als er nieuws is.
@Joran ik zie dat de gehele binnenstad van Gouda (postcodegebied 2801) sinds deze week op de planning staat om in Q4 2020 door KPN aangesloten te worden op glasvezel. Kun je navraag doen naar deze plannen? Hier is dus ook geen sprake van samenwerking met Rekam?

In Gouda zien we door de bomen het bos niet meer, omdat er op sommige plekken 3(!) verschillende aanbieders met glasvezel komen. Ik zou het overigens geweldig vinden als de binnenstad glas krijgt, het huidige kopernetwerk is in slechte staat en de snelheden zijn niet om over naar huis te spreken. Voor ons momenteel net geen 40Mb met pair bonding.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie het inderdaad ook staan. Ik ga ervan uit dat we dit dan zelf gaan aanleggen (KPN NetwerkNL) als onderdeel van ons streven om een groot deel meer mensen aangesloten te krijgen op glasvezel. Verder heb ik nog geen nieuws gezien anders dan wat Joran hierboven al schreef.
Reputatie 1

Ik heb nog eens navraag gedaan want intern bleef het nogal stil hierover.

Vooralsnog is er geen sprake van een samenwerking met Rekam. We blijven ons richten op ons eigen netwerk. Als dat besluit verandert berichten we alle inwoners in het gebied hierover zelf. Ik laat het jullie uiteraard ook in dit topic weten als er nieuws is.

En dat klopt! Het lijkt er inderdaad sterk op dat KPN ook de overige postcodes toch zelf gaat aanleggen (volgens Volkers Wessel, de aannemer). Was er eerst sprake van een samenwerking op het netwerk van Rekam, blijkt dat Rekam sinds februari is overgenomen door Delta Fiber! Dé eerste die de groene kabel daadwerkelijk heeft gelegd!

Oorspronkelijk zou Rekam (samen met KPN) de tweede groep zijn die een eigen groene kabel in de straat aanlegd. Maar nu Rekam is opgeslokt door, in eerste instantie de concurrent Delta Fiber waar niet mee samengewerkt kon worden door meningsverschillen, lijkt het er op dat KPN zelfstandig de tweede groene kabel zal gaan aanleggen.

Duurt alleen weer langer én begrijpelijk als een partij je deels laat vallen (aanname). Een partij die in eerste instantie een eigen netwerk zou aanleggen, maar kennelijk toch gaat voor 't grote geld.