Beantwoord

Schadelijke website geblokkeerd voor www.supplyvalue.nl

  • 6 March 2019
  • 13 reacties
  • 535 keer bekeken

Ik krijg een melding van Schadelijke website geblokkeerd voor www.supplyvalue.nl, zowel op Firefox als Chrome. Ik gebruik KPN veilig die de melding geeft.

Echter op een ipad kan ik de website wel bezoeken ? de site is volgens urlchecker wel veilig, maar volgens KPN dus niet. Kan ik de reden van blokkering achterhalen (een mooie ouderwetse foutcode) zodat ik de website eigenaar gericht kan informeren ?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Guidost 12 March 2019, 14:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Guidost, welkom op het forum. Ik zie ook geen rare dingen met die website. Ik vermoed dat het hier om een false positive gaat. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet?
Zie

Zie hierboven, voor firefox, hieronder chrome
Ik zag wel dat er een andere naam (M-consultants) staat als ik de website open met safari (wellicht een TLS dingetjes (maar dan zou een goed foutcode helpen)

Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Wel gek, kun je wel op 'Website toestaan' klikken? Ik heb dit voor nu alvast aan F-Secure doorgegeven om te kijken waarom dit als schadelijk wordt aangemerkt, KPN Veilig draait op F-Secure. Ik vermoed dat ik hier morgen een reactie op zal krijgen.
Trouwens IE heeft dezelfde melding En de log van KPN veilig zie hieronder

Reputatie 7
Badge +24
Ja, dat vermoeden had ik al. Ik wacht een reactie van F-Secure af en hou je op de hoogte zodra ik iets heb gehoord. 🙂
Vandaag nog eens geprobeerd en ik krijg nu :

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met www.supplyvalue.nl. Peer ontving een geldig certificaat, maar toegang werd geweigerd. Foutcode: SSL_ERROR_ACCESS_DENIED_ALERT

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren
Reputatie 7
Er lijkt toch niet zo veel mis te zijn met dat certificaat.


KPN Veilig (F-Secure) lijkt weer eens paranoia te zijn.
Ok, dan kunnen ze er zelf niet veel aan doen, dat is dus werk aan de winkel voor F-secure.

Bedankt voor het meedenken.

Guido
Ben benieuwd hoe lang zo iets duurt, ik ga het de komende tijd monitoren.
Reputatie 7
Badge +24
Hi all, ik heb zojuist bericht gekregen dat dit wordt aangepast. Zou je het nogmaals willen proberen?
Beste Alex, geprobeerd en inderdaad het werkt! Super bedankt

Ik wilde de website bezoeken om te solliciteren! en vond het irritant dat ik geen achtergrond informatie over het bedrijf kon vinden, maar dankzij jouw inspanning kan ik, (zonder ongerust gevoel) lezen!

Super bedankt, namens mij en ook zij zullen er blij mee zijn!

Guido
Reputatie 7
Badge +24
Super! Fijn om te lezen. Uiteraard graag gedaan en succes met je sollicitatie en hopelijk gesprek. We duimen hier voor je. 😉