Beantwoord

Servicelampje brandt oranje op Experia Box v10

  • 30 January 2023
  • 6 reacties
  • 420 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds vorige week aangesloten op glasvezel, super snel 1Gb abonnement. Maar nu valt me op dat het oranje service lampje op mijn experiabox V10 continue brand. Komt dat omdat ik op glasvezel ben aangesloten?

icon

Beste antwoord door NHendriks 30 January 2023, 22:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Kan zijn dat het modem moeite heeft gehad met aanmelden op de systemen van KPN. Voor de zekerheid, was dit een migratie vanaf een bestaande DSL verbinding of een nieuwe levering? Bij migratie is het belangrijk om te controleren of de DSL-verbinding ook daadwerkelijk is losgekoppeld, soms gaat het daar nog eens mis als er een Doe-Het-Zelf migratie is uitgevoerd.

Wat in ieder geval kan helpen is het modem herstarten of resetten. Op de V10 heb je ook een ‘herstel’-knop, die ingedrukt houden kan ook zorg dragen voor het goed gaan branden.

Reputatie 1
Badge

Het betreft een migratie naar glasvezel heb de analoge verbinding eruit gehaald. En de glasvezel verbinding aangesloten en daarna het modem aan gezet ….ik zal hem morgen eens herstarten 😊. Kan het kwaad als het lampje oranje blijft branden?

Reputatie 7
Badge +11

Het betreft een migratie naar glasvezel heb de analoge verbinding eruit gehaald. En de glasvezel verbinding aangesloten en daarna het modem aan gezet ….ik zal hem morgen eens herstarten 😊. Kan het kwaad als het lampje oranje blijft branden?

 

In principe niet. Maak je gebruik van bijvoorbeeld vaste telefonie? Grote kans dat die het dan niet doet, dat kan namelijk een van de redenen zijn dat het lampje oranje blijft branden. Een herstel naar fabrieksinstellingen kan ook werken als herstarten niet werkt.

Reputatie 1
Badge

Vaste telefonie zat er wel op en heeft kpn eraf gehaald op mijn verzoek. Reset vindt ik ook zo wat moet ik mijn WiFi weer uitzetten 🤣gebruik tplink Deco M5 schotels. Bedankt voor je bericht 

Reputatie 7
Badge +11

Aah, dan denk ik dat het daarop mis gaat, dan staat telefonie misschien nog wel in het modem maar omdat het niet lukt met aanmelden op het telefonieplatform. Dat verdwijnt mogelijk vanzelf, maar sowieso na een reset. De herstel-knop zou je ook nog kunnen proberen maar ik ben niet zeker of die ook telefonie-informatie wist.

Reputatie 1
Badge

Bedankt ! Ik ga er mee aan de slag. Fijne avond nogÂ