Beantwoord

Servicetool kan mijn gegevens niet vinden terwijl ik op het thuisnetwerk zit

• 2 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 674 keer bekeken

Ik wil mijn WiFi naam en wachtwoord wijzigen en wil daarvoor de servicetool gebruiken.
Als ik deze aanklik krijg ik dat deze mijn gegevens niet kan ophalen.
Ik ben verbonden via de WiFi van mijn thuisnetwerk. Dus dat kan het niet zijn.
(opm. Internet is vandaag door de kpn monteur geïnstalleerd.)
Wie heeft er een oplossing of een suggestie?
icon

Beste antwoord door Alex_P 5 oktober 2018, 17:20

Hi msn-arnold, welkom hier. Het kan zijn dat hij het nog niet herkent omdat je net bent aangesloten. Lukt het inmiddels wel? Neem aan dat je op de WiFi van de Experiabox bent aangesloten? Een andere manier is om dit handmatig te wijzigen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi msn-arnold, welkom hier. Het kan zijn dat hij het nog niet herkent omdat je net bent aangesloten. Lukt het inmiddels wel? Neem aan dat je op de WiFi van de Experiabox bent aangesloten? Een andere manier is om dit handmatig te wijzigen.
Servicetool is nog steeds niet te bereiken.
Dat is jammer, waar daar zijn meer instellingen aan te passen.
Inloggen op de Experia box niet gelukt,
Wachtwoord van de experia box geprobeerd en ook die van de WiFi versterker.
Beide zonder resultaat. Na 5 pogingen moet ik 4000 sec wachten.
Wil niet de box resetten. Wachtwoord is niet nl. aangepast, En wie weet wat er na reset als bewerking nog meer fout gaat.
Reputatie 7
Badge +18
Zoveel kan er niet fout gaan hoor. 😉 Als je via deze link probeert in te loggen, laat eerst het wachtwoord leeg. Dan wordt er gevraagd om zelf een wachtwoord in te voeren, als dit de eerste keer is. Als er al een wachtwoord is ingesteld dat je niet meer weet, simpelweg de Experiabox resetten door het kleine resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden tot alle lampjes uit zijn. Dit kan je met een tandenstoker doen of paperclip. Daarna wederom inloggen en de eerste keer het wachtwoord leeg laten.
Het is gelukt om in de admin account van de experiabox v10A te komen en de SSID te veranderen inclusief nieuw wachtwoord. Maar mijn Experia WiFI versterker blijft de oude naam houden.
Deze heeft hetzelfde IP adres als de Experiobox v10A. Dus als ik inlog via admin krijg alleen de gewijzigde naam te zien.
Waarom neemt deze de nieuw SSID niet over?
En/of hoe kan ik de SSID van de Experia WiFI versterker veranderen?
Resumé er zijn nu twee WiFI netwerken die ik kan selecteren. Ëén met de nieuwe naam en één met de oude naam. Zou daar graag allebei hetzelfde van maken, zodat alleen de door mij ingevoerde SSID met wachtwoord werkt op ons WiFi netwerk.
(PS de servicetool is nog steeds niet toegankelijk. Log in via het IP adres in de browser balk)
Reputatie 7
Badge +18
Voor de versterker geldt hetzelfde, helemaal resetten met een tandenstoker. Daarna via een kabel aansluiten en koppelen. Dan heb je zowel op de Experiabox als op de versterker hetzelfde netwerk weer. 🙂
Vraag voordat ik de WiFi versterker reset.
Ik heb geen witte "Wifii versterker", maar een zwarte "Experia Wifi"
Werken die hetzelfde?
De KPN monteur had nl moeite om deze te koppelen en ik
wil niet tegen dezelfde moeilijkheden aanlopen.
Reputatie 7
Badge +18
Dat begrijp ik, ik voorzie echter geen problemen. Na de reset kun je onderstaande stappen uitvoeren.

Dank je. Het is gelukt.
WiFi versterker heeft zelfde SSID als de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +18
Dank je. Het is gelukt.
WiFi versterker heeft zelfde SSID als de Experia Box.

Fijn om te lezen! Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Had nog een onderliggende vraag. Ik heb het nu voor elkaar gekregen door rechtstreeks via het IP adres toegang tot de Experia box te krijgen. Ik krijg namelijk geen toegang d.m.v. de servicetool.
Het is jammer dat ik de servicetool niet kan gebruiken, want daarmee zijn meer instelling eenvoudig aan te passen. De servicetool blijft aangeven dat ik niet via het thuisnetwerk ben verbonden, terwijl dat wel zo is.
Kan dat er mee te maken hebben dat ik een andere wifi versterker heb dan afgebeeld op de KPN info?
Reputatie 7
Badge +18
Dit kunnen we makkelijk achterhalen, zou je mij een privébericht willen sturen met jouw IP-adres?
Reputatie 7
Badge +18
Oorzaak gevonden: laptop werkt via VPN waardoor het IP adres niet wordt herkend door de servicetool. 🙂

Reageer