Servicetool mac

• 6 september 2015
  • 4 reacties
  • 317 keer bekeken

Badge
Krijg een mailtje om mijn wachtwoord van het router te veranderen, staat een Servicetool beschikbaar, downloaden, installeren en de Servicetool ziet direct dat de wifi verbinding niet optimaal werkt en de vraag dit te verhelpen. Dan een opmerking over het niet goed werken van mijn email. Ook het verzoek dit probleem te verhelpen. Ondanks de melding dat alles goed zou moeten werken alle mailinstellingen kwijt en alle mailtjes van de betreffende account. Hele zondag aan het prutsen geweest en kan weet mailen en ontvangen. Ben echter alle oude mailtjes kwijt en zijn niet terug te halen. Baal hier vreselijk van. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en hoe krijg ik mijn oude mailtjes terug. 

4 reacties

Reputatie 7
Ik vind het heel vervelend dat je door het gebruik van de "Servicetools" mails kwijt bent.

Helaas kan ik je niet helpen met het terughalen van die verloren mails immers ik weet niet wat die "Servicetools" allemaal gewijzigd heeft in jouw mail instellingen. Bij ons geldt de "Servicetools" tot de strikt verboden toepassingen die absoluut niet gebruikt mogen worden. Dit geldt zowel voor de "Servicetools" toepassing als voor de on-line "Servicetools".

Je bent helaas niet het eerste "slachtoffer" van de "Servicetools", ik heb al heel wat problemen met de "Servicetools" voorbij zien komen.

Wat mij betreft zijn de "Servicetools" onzinnig en blijkbaar zelfs schadelijk en daarom heb ik mijzelf en mijn gezinsleden verboden ooit deze toepassing te installeren en gebruiken. Hetzelfde geldt ook voor de on-line "Servicetools".

Persoonlijk zou ik je dan ook adviseren om de "Servicetools" te de-installeren en nooit meer te gebruiken.

Mag ik je nog wat vragen?

Als je die "Servicetools" start, moet je dan nog ergens inloggen voordat je wijzigingen kunt doorvoeren in instellingen van de Experia Box, mail accounts, etc.?

Ik kan dat zelf dus niet bekijken (verboden) en KPN lijkt mij maar geen antwoord te willen geven op deze vraag, dus ik hoop dat jij deze kunt beantwoorden.

Badge
Nee je hoef niet in te loggen, ging er vanuit dat KPN zoiets wel goed geregeld zou hebben maar zoals nu blijkt tegen beter weten in. 

Reputatie 7
Dank je dat je ondanks jouw deceptie toch de tijd genomen hebt om mijn vraag te beantwoorden.

De reden van mijn vraag kan je lezen in dit bericht, dan snap je ook waarom ik het gebruik van de Servicetools bij ons thuis verboden heb.

Het is werkelijk ongelofelijk hoeveel ellende die Servicetools veroorzaken en wat betreft de security zijn de Servicetools een organisatie als KPN niet waardig.

Lees gerust het hele door mij aangehaalde topic, maar voor mij is het laatste nog niet gezegd over de Servicetools.

Ik zal blijven strijden totdat KPN eindelijk tot de conclusie gekomen is dat ze hier op security vlak de plank inderdaad volledig mis slaan.

Nogmaals, vergeet die Servicetools, gebruik ze nooit meer, of in ieder geval niet meer totdat KPN garant wil staan voor de werking en veiligheid.

Reputatie 5
Badge +11
Beste Kerik,

Het is absoluut vervelend dat je e-mailaccount verwijderd is geraakt!

Erg spijtig om te lezen dat dit is veroorzaakt bij gebruik van de Servicetool.

Ik ben er bang voor dat het e-mailgegevens bestand hiermee ook verdwenen is.

Aangezien ik niet weet welke e-mailclient je gebruikt, ga ik van Outlook uit. Graag geef ik nog een algemene tip. Je zou kunnen zoeken naar het Outlook .pst bestand, daar hebben alle e-mails in gestaan. Indien het bestand nog bestaat, kun je deze weer toevoegen aan Outlook.

De Outlook .pst bestanden staan hier:

C:Users%username%AppDataLocalMicrosoftOutlook
C:Users%username%DocumentsOutlook Files
Veel succes, ik hoop dat het nog lukt.

Met vriendelijke groet,

Tim

Reageer