Servicetool Snelheidstest Internetverbinding verkeerde snelheid

• 24 juni 2016
  • 15 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
de servicetool geeft een verkeerde snelheid aan bij VDSL Bonding
volgens de servicetool heb ik maar 53.475 Mbit/s verbinding
echter als ik in me modem kijk heb ik een verbinding van 106.143 Mbit/s

wanneer wort deze probleem opgelost

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13
speedtest geeft ook meer aan ( 95.63 Mbps ) dan de servicetool
de servicetool meet maar op de 1e lijn ( 53.475 Mbit/s ) en de 2e lijn wort niet gemeten
Reputatie 7
Badge +13
de link die jij bedoelt geeft ook meer aan 96.21 Mbps
maar bij gebruik van de servicetool die hier onder vermeld is daar klopt de snelheid echter niet
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/servicetool-snelheidstest-internetverbinding.htm
Reputatie 7
Badge +13
dat er iets verschil in zit begrijp ik
maar omdat de servicetool maar een halve verbinding weergeeft
kan ik bevoordeeld niet mee doen met de 4k pilot
Reputatie 7
Badge +13
ik krijg bij kpn.com/4k de volgende melding
* Uit onze meting blijkt dat de verbinding over onvoldoende bandbreedte beschikt om van 4K Ultra HD gebruik te maken. Het activeren van 4K Ultra HD is daarom niet mogelijk.

dat komt doordat die maar 53 mb ziet
echter zou die bij 100 mb moeten doen ik voldoe namelijk wel aan de voorwaarde die er voor nodig zijn
Reputatie 7
Badge +13
op een of ander ziet servicetool niet dat de lijn uit pair bonding bestaat
Reputatie 7
Badge +13
Goede vangst, Francois! Ik ga hier intern mensen over lastigvallen :)
de service tool klopt weer maar
de 4K Ultra HD Checker die klopt nog niet die ziet maar een lijn en niet de pair bonding
Reputatie 7
Badge +13
Goede vangst, Francois! Ik ga hier intern mensen over lastigvallen :)
de service tool klopt weer maar
de 4K Ultra HD Checker die klopt nog niet die ziet maar een lijn en niet de pair bonding

service tool geeft een foutmelding zie afbeelding
Reputatie 7
Badge +27
Goede vangst, Francois! Ik ga hier intern mensen over lastigvallen 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Klopt, daar zijn ze nog mee bezig. Ik weet niet precies wanneer die het weer doet, maar ik ga ervan uit snel 😃 Hugo houdt vinger aan de pols daarvoor.
Reputatie 7
Hoi Francois. Wat raar.
Gebruik je wel deze speedtest en test je wel bedraad? Via wifi kan de snelheid minder zijn dan er binnenkomt op je modem.
Reputatie 7
Welke servicetool is dat? Kun je er een link naar geven (pagina).
Ik begrijp echt niet waar je uitkomt. Als ik naar http://kpn.com/speedtest ga en ik klik op de link "> naar speedtest" kom ik op de test uit die ik bovenstaand al link. :)
En die is gewoon betrouwbaar.
Reputatie 7
Aah, okee. Ik gebruik die servicetools inderdaad nooit.

KPN Webcare werkt alle topics gelukkig door, net als voorheen. Ze zullen op deze dus ook komen. Daarna zal het intern doorgezet worden lijkt me zo. Wel een verbeterpuntje.
De servicetool klopt dus niet; met je snelheid is niks mis. Nou ja, een paar MB. Maar iets verschil is er vaak wel.
Reputatie 7
Ah, das minder. De eerste proefgroep is overigens inmiddels in bedrijf.
Ben je op de servicetool gekomen via kpn.com/4k ?

Ga via vermelde pagina nog even na of het echt een probleem is. Bij mij is het niet duidelijk door het abonnement wat ik heb. (Instap tot 20; maar de aansluiting kan 100 aan; Er gaat namelijk ook niks van m'n internet af bij tv kijken)

Volgens de servicetool4k kan het bij mij ook niet terwijl er 100 MB beschikbaar is op de lijn. Dat bij mij 4K "dus" niet mogelijk is lijkt mij te kort door de bocht. Iemand moet die checker herprogrammeren m.i.
Reputatie 7
Tja, dat zal dan hier ook wel het probleem zijn. Webcare zal dit zeker oppakken.
Reputatie 7
Op mijn lijn is 100 MB zonder pairbonding mogelijk. Dus of dat het (enige) probleem met die tool is...
Hij doet het gewoon niet goed.
Het is nu echt even wachten. Voor het EK zou je met de volgende batch helaas (toch al) te laat zijn.
Na het EK zijn er voorlopig twee 4K zenders:
Xite 4K (daar is nu ook al de HDversie van beschikbaar) en
Funbox 4K .

Reageer