Servicetool wijzigen SSID doet het niet

  • 13 June 2019
  • 14 reacties
  • 333 keer bekeken

Het zit nog niet in de interface van de V10A, Karoi. Dit wordt nog toegevoegd, maar datum heb ik daar nog niet voor. Maar via de servicetool voor het wijzigen van de SSID kun je beide banden wel een aparte naam geven.

Ik zou dit graag willen proberen, maar de link is dood. Klopt dat?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hij doet het hier gewoon, Dennis. Wat gebeurt er als jij hem probeer te openen?

Let er wel op dat de link het alleen doet vanaf je thuisverbinding. Alternatief kun je nog op de servicetool hoofdpagina zelf de tool starten door te kiezen voor 'Pas je wifi-naam en wachtwoord aan'.
Hij doet het hier gewoon, Dennis. Wat gebeurt er als jij hem probeer te openen?

Let er wel op dat de link het alleen doet vanaf je thuisverbinding. Alternatief kun je nog op de servicetool hoofdpagina zelf de tool starten door te kiezen voor 'Pas je wifi-naam en wachtwoord aan'.

Bedankt voor je reactie. Inmiddels start de tool wel, maar krijg ik de melding dat het niet mogelijk is met de V10a...

Reputatie 7
Badge +30
Hmm, dat ligt niet aan je Experia Box, maar ergens anders aan. Heb je nog meer apparaten in je netwerk thuis? Dingen als extra router, of een accesspoint?
Hmm, dat ligt niet aan je Experia Box, maar ergens anders aan. Heb je nog meer apparaten in je netwerk thuis? Dingen als extra router, of een accesspoint?

Zou dat daarmee te maken hebben? De andere wifi-tools van KPN werkten wel gewoon. Heb wel een extra Experia Wifi eraan hangen.
Reputatie 7
Badge +30
Experia Wifi zou geen probleem moeten zijn. En als de andere wifi tool het wel doen, dan hoort ook deze het te doen. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan meet ik aan deze kant even de boel door om te checken of alles in orde is.
Experia Wifi zou geen probleem moeten zijn. En als de andere wifi tool het wel doen, dan hoort ook deze het te doen. Wil je jouw gegevens invullen op je profiel, en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan meet ik aan deze kant even de boel door om te checken of alles in orde is.
Fijn dat je er even naar kunt kijken! Ik heb mijn profiel inmiddels ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Dennis. Ik zie hier dat jouw 2,4 Ghz wifi uit staat. Heb je dit zelf gedaan? Verder zie ik in de wifi-instellingen geen rare dingen. Nog wel een vraag, mijn systeem indiceert dat er aan de Experia Wifi een switch of iets dergelijks zit waar dan vervolgens de computers op zitten. Is dat ook zo? Zo ja, wat voor apparaat is het (merk en type). Het kan zijn dat die van invloed is op het niet goed werken van de servicetool. Of dat hij in de war raakt van uitstaande 2,4 Ghz.
Dank je, Dennis. Ik zie hier dat jouw 2,4 Ghz wifi uit staat. Heb je dit zelf gedaan? Verder zie ik in de wifi-instellingen geen rare dingen. Nog wel een vraag, mijn systeem indiceert dat er aan de Experia Wifi een switch of iets dergelijks zit waar dan vervolgens de computers op zitten. Is dat ook zo? Zo ja, wat voor apparaat is het (merk en type). Het kan zijn dat die van invloed is op het niet goed werken van de servicetool. Of dat hij in de war raakt van uitstaande 2,4 Ghz.

Dat heb ik inderdaad zelf gedaan. Zolang er geen mogelijkheid is de netwerken van elkaar te scheiden op de V10a (dat wil zeggen: een andere SSID geven), is dat wenselijk. Aan de Experia Wifi hangt alleen een printer, geen switch o.i.d. Dat is dus wel vreemd.

Maar als ik de 2,4Ghz aan zou zetten, is het dus mogelijk om de SSID's van 5 Ghz en 2,4Ghz te wijzigen (en van elkaar te verschillen)? Dat zou een mooie oplossing zijn.

Bonusvraag: wanneer wordt het mogelijk een custom DNS in te stellen op de V10a? Ik merk regelmatig dat de KPN-DNS niet de snelste is.
Reputatie 7
Badge +30
Het systeem vergist zich nog wel eens in het soort apparaat dat hij denkt te zien, vandaar dat we dit ook altijd even navragen. Maar dan verwacht ik inderdaad dat de tool niet werkt omdat je de 2,4 uit hebt staan. Vooral omdat de andere tools wel werken. Als je de 2,4 GHz weer aanzet kun je via de tool de SSID's splitsen (kies in de tool dan geavanceerd).

Edit: Custom DNS, op dit moment nog niets over bekend. Voor zover ik weet staat het wel op de wensenlijst, maar geen prognoses te geven over de uitvoer
Reputatie 7
Badge +30
Heb je dit kunnen testen, Dennis?
Heb je dit kunnen testen, Dennis?

Excuus, kwam wat tussendoor. Zojuist getest en het werkt helaas niet. Heb ook een reset van de router uitgevoerd, maar ook dan werkt het niet. Andere servicetools werken overigens ook niet. Wat is er nog te proberen?

Edit: Het lijkt toch alsof het iets te maken heeft met de 'switch' die volgens de V10a aan het netwerk hangt. Wat vreemd is, want behalve de Philips Hue en Experia Wifi zijn alle anderen apparaten die daaronder staan vermeld, gewoon via Wifi aangesloten.

Edit 2: Inmiddels de Experia Wifi van het netwerk gekoppeld, en de 'switch' is nu plotseling ook verdwenen. Maar de tool doet het nog steeds niet.
Overigens is de foutmelding nu weer anders. Er wordt gesproken van een technische storing, en dat ik het op een later moment opnieuw moet proberen. Dat was bij de eerste poging een tijdje geleden ook.



Edit: Dit krijg ik alleen in Safari. In Chrome krijg ik de foutmelding volgens eerder meegestuurde bijlage in dit topic.
Reputatie 7
Badge +30

Excuus, kwam wat tussendoor.


Geen probleem!

Vreemde situatie dit. Ik ga hier even verder over nadenken, en overleggen wat dit kan zijn. Ik kom er bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb wat overlegd, en, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, is de Experia Wifi wel een issue. Servicetools doen het niet als die er tussen zit. Daar wordt aan gewerkt. Maar je gaf in je laatste reactie aan dat ook zonder Experia Wifi het niet werkt. Is dat nog steeds zo? Want dat kan ik niet verklaren.