Beantwoord

Shareplay PS4 werkt niet als host v10a

  • 1 July 2019
  • 3 reacties
  • 855 keer bekeken

Hallo allen,

Ik kan op de PS4 (bekabeld en snelheid > 50mb, NAT2) niet hosten bij shareplay, heb de Experia box v10a en het volgende geprobeerd (op basis van voorgaande vragen op dit forum):

  • Static IP aan de Playstation gegeven, in dit geval 192.168.2.7 en deze een DMZ gegeven onder [Network > Firewall > DMZ]
  • De volgende poorten bij [Network > NAT > Port Mapping] opengezet: TCP 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080 en UDP 3478, 3479.
  • UpNp aangezet bij [Network > UPnP]
  • De IP Address Pool van 10 - 200 laten lopen zodat de static ip erbuiten valt, onder [Network > LAN]
Wat doe ik verkeerd / kan ik nog proberen? Ik kan wel share play meekijken als iemand anders host. Ik ben best een noob dus het zou fijn zijn als iemand zou kunnen helpen ^^
icon

Beste antwoord door Joran 2 July 2019, 13:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @jrdj, welkom hier!

Krijgt de andere partij een foutcode te zien bij het verbinding maken? Vaak kun je daar gerichter informatie mee vinden. Heeft de andere partij ook NAT2 of beter? En heb je minimaal 2Mb uploadsnelheid?

Heb je al deze stappen los van elkaar geprobeerd of in combinatie? Het enige wat eigenlijk nodig is, is UPnP (zonder statisch IP-adres). DMZ overschrijft alles en kun je beter niet gebruiken tenzij je een andere router in huis hebt die je al het werk wil laten doen. Ik kan niet direct vinden welke poorten er geforward moeten worden maar dit zijn er waarschijnlijk te veel.

Ik zou opnieuw beginnen, eventueel door de Experia Box een fabrieksreset te geven. Vervolgens zet je UPnP aan en verder niets. Werkt het dan wel?
Hey Joran,

Er was geen foutcode te zien helaas, de andere partij heeft ook NAT2 en ik heb ook minimaal 2Mb uploadsnelheid.

Heb alle stappen los / in combinatie geprobeerd, maar het hard resetten en enkel UpNp aan (zonder DMZ etc), erbij heeft nu gewerkt. De 2e poging Shareplay werkte meteen, ik hoop dat het stabiel blijft.

Bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Klinkt goed, hopen dat het zo blijft! 🙂 Laat het weten als dat niet het geval is, dan zoeken we verder.

Reageer