Vraag

Siemens Gigaset SE366 vervangen

• 30 januari 2017
  • 14 reacties
  • 407 keer bekeken

Deze router wordt steeds onbetrouwbaarder, reeds twee maal uitgevallen.
Gezien zijn leeftijd (2010) wil ik deze vervangen. Hoe ga ik dit aanpakken?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoe kom je aan dit ding?
Wat neem je bij KPN af? Is dat over DSL of Glasvezel?
Reputatie 7
Hoe ga ik dit aanpakken?Is deze door KPN geleverd. En is dus een Experiabox? Dan zal KPN deze gratis vervangen.
Ooit gekocht dan zul je zelf naar een electronicawinkel moeten gaan.

Bij KPN krijg je bij je internetabonnement een Experiabox in bruikleen. Dit is een modem/router.
Reputatie 7
Badge +30
Hoe ga ik dit aanpakken?Is deze door KPN geleverd. En is dus een Experiabox? Dan zal KPN deze gratis vervangen.

Bij KPN krijg je bij je internetabonnement een Experiabox in bruikleen. Dit is een modem/router.
Dit is een router, geen modem en vziw heeft KPN deze apparaten nooit geleverd.
Reputatie 7

Dit is een router, geen modem en vziw heeft KPN deze apparaten nooit geleverd.
Ik had ooit een Siemens Experiabox. Type weet ik niet meer (heb ook even geen zin om in de kelder te kijken 😉 ).
Aangezien dit alleen een router is is deze zeker niet door KPN geleverd. De experiaboxen zijn voor zover ik weet allemaal modem/router. Waar bij glas alleen het routerdeel wordt gebruikt.

Duzz...
Hoe ga ik dit aanpakken?
Op naar de electronicawinkel! 😉
Reputatie 7
Badge +30
Alhoewel Peter het antwoord op de vraag in je TopicStart heeft denk ik niet dat dit de "beste" oplossing is.

Als klant van KPN betaal je (indirect) ook voor de Experiabox en ik ben dan erg benieuwd naar wat voor aansluiting je hebt en welk modem je nu gebruikt. Want ik vermoed dat dit een oud model is een als je deze omruilt dan krijg je een Experiabox die sowieso beter presteert dan die Siemens die je nu hebt.

@PeterG, Siemens SX551 en SX552
Reputatie 7
Als ie deze 'router' heeft zal er ook een modem nodig zijn. Bij glas is dat de FTU. Bij koper zal er ook een Experiabox (modem/router) aangesloten zijn. Anders werkt het überhaupt niet.

Ik vraag me dus af welke Experia TS heeft. Dat zal dan zeker ook niet zo'n moderne zijn, dus is het advies van Robin zeer zinvol.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Basdeko, heel leuk dat je ons forum hebt gevonden!

Ik zie dat je al veel hulp gehad hebt van Peter en Robin, waarvoor dank. Ook ik ben benieuwd naar welke apparatuur je precies gebruikt.

@Robin het 'beste antwoord' was mijn fout! Ik klikte er per ongeluk op, waardoor hij niet in m'n lijst om te reageren kwam. Daarom pak ik hem nu maar even met voorrang op 😉.
Hallo allemaal,

Het is glasvezel, Ik begrijp dat oudere installatie's glasvezel van KPN nog twee apparaten waren.
Bij ons is dit dus een Lightning Edge 310 (hierop komt de glasvezelkabel binnen) met een Siemens Gigaset SE366. Daarachter weer een firewall.
ander vraag hoe kun je hemelsnaam in contact komen met KPN?
Reputatie 7
Badge +30
Die Lightning Edge wordt volgensmij alleen op zakelijk glas geleverd. Heb je een zakelijk abonnement? Als dat zo is zit je op het verkeerde forum. https://zakelijkforum.kpn.com

Daarnaast, die Lightning Edge is, naar mijn idee grote troep. Het configureren moest met een apart programma (voor Windows) maar dat programma is niet meer te downloaden.

Ik snap overigens niet helemaal waarom je die Gigaset router na de Lightning Edge hebt maar voor de firewall.ander vraag hoe kun je hemelsnaam in contact komen met KPN?Marcia heeft anders net gereageerd.
Reputatie 7
Badge +11
Die Lightning Edge wordt volgensmij alleen op zakelijk glas geleverd. Heb je een zakelijk abonnement? Als dat zo is zit je op het verkeerde forum. https://zakelijkforum.kpn.com

Daarnaast, die Lightning Edge is, naar mijn idee grote troep. Het configureren moest met een apart programma (voor Windows) maar dat programma is niet meer te downloaden.
.

Begin nooit aan Lightningedge,,,,,,,
Reputatie 7
ander vraag hoe kun je hemelsnaam in contact komen met KPN?Dat staat gewoon op de website hoor :8
Onder Service & Contact. Telefoon, Twitter, Facebook, Forum en Chat zijn de mogelijkheden.
Website particulieren.

Heb je een zakelijk abonnement (wat Robin dus vermoed) kijk dan via de zakelijke website van KPN. Dit forum is voor particuliere abonnementen.
Reputatie 7
Badge +11
Lightningedge is trouwens uitsluitend zakelijk geleverd. Volgens mij kan je die ook gewoon om laten wisselen.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je inmiddels voldoende informatie of op een andere manier contact met ons gehad? Als wij nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.

@ iedereen bedankt voor het meedenken!

Reageer