Beantwoord

Signaal wordt niet doorgegeven

  • 21 June 2021
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Heb een alles in een abonnement afgesloten op 12 juni en afgesproken dat KPN het signaal op 23 juni zou doorgeven is dat niet gebeurd maar heeft KPN om een of andere reden mijn abonnement op 17 afgesloten. Wederom een nieuw abonnement afgesloten op 17 juni en ik kon op 21 juni bellen om te horen wanneer het signaal nu werd doorgezonden, helaas krijg nu het antw. dat er netwerk werkzaamheden zijn en dat dus niet kunnen doorgeven ? vervolgens was het antw. omdat ze glasvezel aan het leggen zijn maar dat klopt niet , dat ligt er al. Op de site geeft KPN aan dat er geen werkzaamheden bij mij in de buurt zijn en dat het netwerk goed is.

Vraag: Wat is er nu echt aan de hand ?????? en wat is nu echt het probleem ???

Niemand van KPN geeft mij daar antwoord op.  

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 June 2021, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Ben cq Maaike . Welkom op het forum van kpn.

en afgesproken dat KPN het signaal op 23 juni zou doorgeven is dat niet gebeurd

Het is nog geen 23 juni dus de rest van je verhaal kan ik niet helemaal plaatsen….

Een kpn moderator kan nakijken of laten nagaan wat er aan de hand is. Daarvoor zijn wel je gegevens nodig als je naam, postcode, huisnummer, woonplaats, klantnummer (indien al bekend).

In verband met je privacy kan je deze gegevens invullen in je forumprofiel, dus niet hier in het topic.

Als die gegevens er zijn, kan de moderator meteen al wat doen als ze aan je vraag toe zijn :slight_smile: .

Heb een alles in een abonnement afgesloten op 12 juni en afgesproken dat KPN het signaal op 23 juni zou doorgeven is dat niet gebeurd maar heeft KPN om een of andere reden mijn abonnement op 17 afgesloten. Wederom een nieuw abonnement afgesloten op 17 juni en ik kon op 21 juni bellen om te horen wanneer het signaal nu werd doorgezonden, helaas krijg nu het antw. dat er netwerk werkzaamheden zijn en dat dus niet kunnen doorgeven ? vervolgens was het antw. omdat ze glasvezel aan het leggen zijn maar dat klopt niet , dat ligt er al. Op de site geeft KPN aan dat er geen werkzaamheden bij mij in de buurt zijn en dat het netwerk goed is.

Vraag: Wat is er nu echt aan de hand ?????? en wat is nu echt het probleem ???

Niemand van KPN geeft mij daar antwoord op.  

pfff  dus 2x mist?! ..12 juni is toch wel een speciale datum geweest..

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ben cq Maaike, welkom in onze community! Het is een beetje een verwarrend verhaal. Het lijkt me daarom goed als ik even mee kijk achter de schermen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Dag Denise, In het kort:

13-06-2021 nieuw abonnement met KPN afgesloten met de afspraak dat op 23 juni het signaal doorgegeven zou worden.

KPN heeft dat abonnement op 17-06 ontbonden Waarom weten ze zelf ook niet er was intern iets fout gegaan. Mijn opzegging en het opnieuw afsluiten is waarschijnlijk door elkaar gaan lopen.

Op 17 juni opnieuw een abonnement afgesloten  met het verzoek het signaal op 23 juni te laten staan dat kon wel als ik later op de dag terug zou bellen, echter dat kan dus schijnbaar niet. Verzocht het signaal dan op de 30 juni door te geven i.v.m. mijn opzegging bij de provider die ik nu heb.

Krijg ondanks herhaaldelijk bellen en mailen geen gehoor en een mail dat ze nu niets kunnen doen omdat er netwerk werkzaamheden aan de gang zijn. Als ik in mijn KPN kijk zijn er bij mij in de buurt geen netwerk werkzaamheden?

Begrijp maar niet dat het allemaal zo lang moet duren en dat het niet voor 1 juli geregeld kan zijn.

Het is tenslotte niet mijn schuld dat de communicatie intern bij KPN niet 100% was/ is.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de toelichting en het invullen van je profiel. Hiermee ben ik op onderzoek uit gegaan. Ik zie dat je op 18 mei een overstapverzoek hebt aangevraagd, je wilde namelijk overstappen naar een andere provider. Vervolgens heb je op 12 juni een nieuw abonnement aangevraagd. Op dat moment was jouw oude abonnement echter nog actief. Je had dan ook geen nieuw abonnement moeten kunnen aanvragen, alleen een vernieuwing van het abonnement dat toen nog liep. Op 17 juni is jouw abonnement beëindigd omdat het overstapverzoek nog steeds in ons systeem stond. Bij het afsluiten van een nieuw abonnement wordt niet automatisch de opzegging uit het systeem gehaald. Aangezien wij geen verzoek hebben gekregen tot het annuleren van de opzegging, is de opzegging dus doorgelopen en is jouw abonnement 17 juni afgesloten.

De enige manier om dan weer aangesloten te worden, is door een nieuw abonnement aan te vragen. Ik zie dat er op 18 juni een nieuwe bestelling is geplaatst. Doorgaans duurt het leveren van een nieuw abonnement gemiddeld drie weken. Soms kan dit sneller en soms duurt het langer, afhankelijk van de infrastructuur naar jouw woning. 23 juni zou vandaag zijn en daar het abonnement pas op 18 juni is aangevraagd, zou dit wel erg kort dag zijn. Ik zie dat er op 20 juni ook een e-mail is gestuurd dat we er nog extra onderzoek gedaan moet worden om de verbinding op jouw adres gereed te maken. Op dit moment is nog niet bekend wanneer jouw verbinding gereed is. Je ontvangt van ons een e-mail zodra dit wel bekend is. Tot die tijd moet ik een beroep doen op jouw geduld.

Dag Denis, dank voor de uitleg maar hoe kan KPN dan een nieuw abonnement afsluiten als dat nog niet beeindig was de nieuwe provider zou het abonnement opzeggen voor 4 juni en ook op die dag de zaak bij mij aansluiten en dat is ook zo uitgevoerd. Dus ik denk echt dat er bij KPN dingen fout zijn gegaan.

Wat dat extra onderzoek is wil ik heel graag weten want daar snap ik niets van.

Maar buiten dat gisteren kon KPN mij vertellen dat op 2 juli het signaal wordt doorgegeven en dat er op die dag ook een monteur komt? Ik zou dat graag een paar dagen naar voren willen hebben omdat ik anders zonder netwerk zit.

Reputatie 7
Badge +17

Je hebt bij KPN een maand opzegtermijn. Dat betekent dat als een overstapverzoek bij ons op 18 mei binnen komt, de eerst mogelijke opzegdatum bij ons 17 juni is. Dat is ook de datum tot wanneer jouw vorige abonnement liep. In de tussentijd heb je wel een nieuw abonnement kunnen afsluiten, maar deze wordt dan afgewezen, omdat er nog een actief abonnement is. Vandaar ook dat je op 17 juni zonder diensten bent komen te zitten.

Welke extra informatie mijn collega's nodig hebben, weet ik ook niet, daar heb ik ook geen zicht op. Ik zie in ieder geval wel dat er 2 juli inderdaad een monteur staat gepland. De monteur komt tussen 8.00 en 10.00 uur. Deze afspraak kunnen we helaas niet vervroegen.

Denise, dank voor het bericht jammer dat KPN dat niet kenbaar heeft gemaakt bij het opzeggen.

Vindt het allemaal teleurstellend met name dat het niet een paar dagen eerder kan.

 

een groet,

 

Ben van den Ende

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je graag liever eerder aangesloten was, maar helaas is dat niet mogelijk. Ik moet een beroep doen op je geduld.