Vraag

Sim card op juiste wijze in SAGECOM modus

  • 8 January 2020
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Sim card op juiste wijze in SAGEM modus?

Iemand enig idee op welke juiste wijze deze gemonteerd moet zijn?

De SAGEM modus blijft rood bij mij, ook na reset. Ben nu aan het troubleshooten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het Sagemcom modem (niet modus) wordt toch geleverd met de SIM er al in?

Heb je hem er uit gehaald? Past maar op 1 manier door de inkeping in een hoekje van de SIM. Moet er geheel in verdwijnen. Steekt hij (zij?) er uit dan zit hij verkeerd om.

Hoi Ernst-Jan,

klopt. Ik krijg alleen continu het rode 4g lampje. Daardoor ook met de simcard aan de gang geweest.

Volgens mij zit de simcard goed, krijg alleen nog steeds het rode lampje. Ik heb reeds meerdere malen een reset uitgevoerd echter zonder het gewenste resultaat. Het zal wel bellen worden.

Evengoed bedankt voor je reactie! ;-)

Reputatie 7
Badge +7

Hoe lang heb je het modem al in bezit? Het duurt een paar dagen voordat hij, of eigenlijk de SIM dus, geactiveerd wordt. Als je met een web browser naar 192.168.2.252 gaat en het inlogscherm krijgt dan werkt alles goed alleen de 4G dus niet. Paar dagen wachten wellicht.

Hoi @reverse . Welkom op het forum.

Het rode lampje kan duiden op nagenoeg geen 4G ontvangst. Waar heb je het apparaat staan? Heb je geëxperimenteerd met verschillende locaties. Liefst bij het raam uiteraard. Kun je je profiel invullen en mij een seintje geven? Dan kan ik kijken of er misschien een administratieve kwestie aan ten grondslag ligt. 

Het kaart wordt in de regel actief zodra die voor het eerst wordt ‘aangesproken’. Daarmee bedoel ik dat je via je dsl lijn een speedtest kunt doen en op dat moment zou het 4g modem moeten bij schakelen.