Beantwoord

Sinds 1 week wegvallende WiFi

  • 11 May 2021
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb ook sinds een week steeds wegvallende wifi. Ik heb onlangs(4 maanden terug ofzo) een nieuwe router gekregen en toen werkte het super. Als ik een wifi check doet heb ik een geweldige snelheid, toch ervaren we op alle telefoons dat de wifi steeds wegvalt, ook met wifi versterkers die ineens niks meer lijken te doen

icon

Beste antwoord door Kaatje72 17 May 2021, 18:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Kaatje72 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat het plotseling mis lijkt te gaan met de wifi. Je schrijft dat de versterkers niks meer doen? Kun je vertellen welke lampjes daar op branden?

Mag ik ook weten welk type experiabox jij thuis hebt staan? 

 

Hoi Erwin,

Alle lampjes branden nog steeds groen op de wifi versterkers, dus 4/5g, 2.4g en het signaal. Ik moet er even bij vertellen dat het geen wifi versterkers van kpn zijn. Maar ook zonder versterkers beneden, wat altijd goed ging, valt nu heel vaak het signaal weg, ik zie dat hij dan op mijn mobiel overspringt naar mobiele gegevens. De kinderen hebben alleen maar wifi dus die klagen steen en been😉

 

Ik heb de Sagemcom KPN box 12, ik heb hem al gereset en via de wifi pagina nieuwe settings laten meegeven.

Ik wil eerst graag kijken of ik iets geks in de verbinding kan vinden. kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb mijn profiel aangevuld

Ik de verbinding kan ik niks geks vinden. Die box12, daar zijn dus versterkers op aangesloten? Zijn die bekabeld aangesloten? Is het wifi signaal van de box12 uitgezet? Of zijn er nu twee netwerken in de lucht?

Hi Erwin,

Ik heb de versterkers draadloos aangesloten en ik zie nu inderdaad dat er ook nog een 2.4 wifi versie is. Ik heb mijn dochter daar nu op laten verbinden en het werkt super zegt ze.

Ik heb geen wifi signaal uitgezet op de boxen. Is dit dan zoals het hoort?

 

Ik zie zelfs dat er kennelijk 3 netwerken zijn

Hi Erwin,

 

Jr mag dit topic wat mij betreft sluiten, ik wist niet dat wifi versterkers een nieuw netwerk maken. Op zich wel vreemd dat dat pas sinds een week ook is gebeurd en ik de versterkers al een maand of 5 gebruik. Maar aanmelden op het extended netwerk geeft super wifi.

 

Groeten!

Fijn dat die versterkers dus blijkbaar hun werk doen. Je zou de wifi op de experiabox nog uit kunnen zetten maar als het nu niet voor problemen zorgt, kan je het ook zo laten.Â