Vraag

Sinds 2 maanden extreem slechte wifi(4g modem, sneller internet buitengebied)

  • 17 August 2019
  • 8 reacties
  • 677 keer bekeken

Al 2 jaar heb ik een 4g abonnement met 4g router thuis voor sneller internet in het buitengebied. Het heeft altijd super gewerkt(maximaal 1 a 2 keer per maand dat het internet eventjes wegvalt). Nu is het zo dat de afgelopen 2 maanden ik amper gebruik kan maken van het netwerk. Om de paar minuten valt het internet weg(de router ontvangt 3 strepen en het wifi 5), maar evengoed komt er geen enkel internet binnen. Wat resulteert in het wegvallen van streams, downloads die stoppen, websites die niet meer openen etc.

Ik heb hier meerde malen voor gebeld, gechat enz. Er zou een monteur langskomen, die is nooit komen opdagen en heeft niet afgebeld. Daarna een nieuwe afspraak proberen te maken, en ik zou teruggebeld worden. Je raad het al, nooit gebeurd. Daarna weer proberen te bellen, na een uur lang doorverbinden met een andere "afdeling" opgehangen. Daarna weer een chat geprobeerd, maar het kwam er op neer dat ik zelf maar een monteur moest inhuren of zelf een oplossing zoeken.

Dan maar dit forum proberen, ik weet het anders ook niet meer. met de vraag: " Waarom is dit opeens?". Kan dit opgelost worden, aangezien ik geen 42,50 per maand ga betalen voor zo'n slecht internet. Of de router is kapot of jullie hebben iets verandert?(instelling, zendmast oid?) Graag een oplossing anders ben ik genoodzaakt het abonnement te annuleren aangezien ik hier niks aan heb zoals het momenteel werkt.

Mvg,

Mike

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mike M Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden. Het is uiteraard opvallend en allerminst prettig dat een goed werkend systeem plotseling minder werkt. Ik heb daar niet direct een goede verklaring voor, maar ik ga graag op zoek.

Ik vind het in elk geval bijzonder dat er een monteur langs zou komen, dat deze afspraak zonder bericht naar jou toe niet is doorgegaan en dat het alsnog in orde willen maken van deze afspraak is mislukt. Ik zal ook hier naar gaan kijken.

Ik heb wel je gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 1
Dit is mijn KPN-profiel:
https://forum.kpn.com/members/mike-meuwissen-359314

Hierop staat ook mijn abonnement.(toen ik het bericht plaatste op hem forum, wist ik niet dat je moest inloggen met je mijnkpn inloggegevens en heb daardoor een nieuw profiel aangemaakt waarmee ik deze post heb aangemaakt.)

Ik heb ook een antenne besteld via de kpn site. Deze is aangesloten. ik ben van 3 naar 4 streepjes gegaan op het modem zelf(ontvangst vanuit de zendmast). Dit heeft geen resultaat opgebracht. Het internet blijft wegvallen.
Reputatie 1
Helaas na een nieuwe afspraak gemaakt te hebben, weer niemand komen opdagen, weer weten ze niks bij KPN over een monteurs-afspraak en weer niet afgebeld.... (ik heb letterlijk een bevestiging via de email/kpn forum persoonlijk bericht)
Reputatie 7
Badge +20
Er gaat inderdaad iets behoorlijk mis. Die afspraak was bevestigd en had gewoon door moeten gaan. We zoeken nu naar een oplossing om dit zo snel mogelijk alsnog in orde te maken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mike Meuwissen We hebben achter de schermen hard ons best gedaan om een oplossing voor je te vinden. Er is een achterliggende afdeling aan het werk om je te helpen. Ik begreep van de collega dat jullie met elkaar contact hebben over de vervolgstappen. Ik hoop van harte dat alles snel voor elkaar komt.
Reputatie 1
Klopt. Er wordt een nieuwe router/modem opgestuurd in de hoop dat dat het probleem oplost. Ik laat weten hoe dit afloopt
Reputatie 7
Badge +20
Goed, dat had ik inderdaad ook begrepen. Ik hoop met je mee en ik hoor het heel graag.
Reputatie 1
Helaas is het probleem niet opgelost.

Ik heb ook nog een medewerker van KPN aan de lijn gehad. Hij vertelde mij dat de lijnen een aantal weken/maanden geleden zijn dichtgeknepen naar maximaal 30 mbit(waas voorheen 60 tot 90 op het huidige adres). Dit is waarschijnlijk ook dezelfde tijd geweest dat ik verslechtering van de verbinding heb opgemerkt.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom mij een ander modem is aangeboden(ben een tijd geleden gebeld geworden voor het vervangen van de router met een router die ook op de vaste lijn wordt aangesloten). Om zo de "klappen" op te vangen van de verlaging dmv een extra vaste lijn aansluiting. Dit huis heeft geen werkzame kpn kabel in het huis en heb het daarom destijds ook afgewezen.

Maar dan nog, voorheen was het perfect. Hoe gaat dit nu opgelost worden?

Reageer