Vraag

Sinds enkele dagen ernstige verbindingsproblemen.

• 25 april 2017
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds kort hebben wij glasvezel van jullie. In het begin werkte dit allemaal erg goed en met gamen werd er een stabiele ping van 13-14 ms gehaald. Sinds enkele dagen is het een drama, de lag is zo erg dat de ping continue schommelt tussen de 40 en 90 ms met om de zoveel seconden hoge uitschieters naar 500-800ms en af en toe onspeelbare momenten van 3000-5000ms.

Om dit op te lossen heb ik de experiabox v10 al meerdere malen aan- en uit gezet maar zonder resultaat. Ook de online service tool geeft geen effect. In de router zelf heb ik al geprobeerd met Upnp het te verhelpen, dit gaf ook geen verbetering. Ook het handmatig instellen van vaste ip-adressen icm port forwarding gaf geen verbetering.

In het netwerk zijn de afgelopen tijd geen veranderingen geweest qua nieuwe apparatuur. Bekabeld spelen is geen optie.

Graag zou ik hiervoor een oplossing willen hebben. Het vreemde is dat het allemaal goed heeft gewerkt tot nu, dit is nu niet te doen.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
De aanwijzing blijft het Wifi punt,.. want je geeft aan dat het bekabeld wel goed werkt.
Mits de Wifi driver in je game device niet is gewijzigd, of verkeerde driver heeft gekregen tijdens een update...? Windows 10 heeft pas een forse update gekregen.
Waar heelveel in gewijzigd is.

Heb je de mogelijkheid om met een ander Wifi access point te testen ?
En zijn er anderen bij jou thuis die het ook hebben, of dat je kan testen
met een andere game device waar je op kan gamen, om het device wat je gebruikt uit te sluiten ?
Rustiger kanaal (met 1 ander zwak netwerk) geprobeerd, geeft ook geen verandering.
Ik gebruik 'gewoon' de experiabox van KPN, deze zit op een 5 meter afstand.
Reputatie 5
Badge +6
Uiteraard kan ook het Wifi device defect zijn, maar je moet ergens mee beginnen
en proberen zaken uit te sluiten.

het moet ergens in het Wifi zitten, welk type acces point gebruik je ?
Mijn netwerkkaart ondersteunt helaas geen 5ghz. Ik blijf het wel een apart idee vinden dat de wifi drukte het probleem is. Als voorbeeld, in mijn studentenhuis in het centrum ervaar ik totaal geen last van dit probleem, daar zitten wel rond de 20/30 netwerken in de buurt.

Heb nu het kanaal veranderd naar een rustiger gebied. Hopen dat dit werkt.
Reputatie 5
Badge +6
Dan is blijkbaar Wifi drukte toch het probleem, je kan een ander kanaal proberen,
heb je de mogelijkheid 5 Ghz te gebruiken op de Wifi ipv 2,4 Ghz ?
Defender lijkt er niks mee te maken te hebben, probleem is weer terug gekomen.

- Windows 10
- Geen weet van nieuwe apparatuur buren
- 9 andere wifi netwerken in de buurt waarvan er 3 binnen goed bereik zitten.

- Wanneer ik bekabeld speel, is er een stabiele verbinding met 10ms. Zodra ik de kabel eruit haal wordt de ping gelijk weer instabiel met bovengenoemde waardes.
Reputatie 5
Badge +6
Er zijn nogal wat mogelijkheden, welke windows versie ?
en heeft defender voor de problemen ook aangestaan ?

Of hebben de buren nieuwe Wifi apparatuur aangeschaft ?
Kijk eens in de met een Wifi scanner wat er allemaal in de buurt zit ?
Zijn de problemen er ook met apparaten die bekabeld aangesloten zijn ?
Of het toeval is of niet, nu ik Windows Defender heb uitgeschakeld lijkt de ping weer enigszins stabiel te zijn met waarden van 12-19ms. Kan het hiermee te maken hebben?

Reageer