Vorige week kreeg ik een bericht dat mijn modem een ander IP adres kreeg en een update kreeg (Experia V8) . Dit ging plaats vinden op 14 september tussen 0:00 en 6:00.
Die dinsdagochtend merkte ik gelijk al wifi problemen in huis, en TV problemen. Dus alles extra uitgezet en opnieuw opgestart. Het internet blijft sindsdien problemen geven, bij het televisie kijken zie ik ook dat het beeld vaker pauzeert.
Ik ben van de IP-range 145.132.xxx.xxx naar de IP range 77.173.xxx.xxx gegaan. Dit heeft dus een verslechtering opgeleverd.
De ookla test geeft ook aan dat mijn upload snelheid lager is dan normaal. Normaal waren upload en download snelheid gelijk aan elkaar.
Verder gaf de Ookla test net ook een melding dat er een upload test error was. De oorzaak kon liggen in een firewall of de server heeft problemen.
Gezien mijn jarenlange ervaring in het Telfort tijdperk, zonder enige problemen is dit binnen de overgang naar KPN opnieuw een verstoring die niet wenselijk is. Ik vreesde er al voor dat ik na die update en IP wijziging problemen kon ervaren en dat is helaas weer uitgekomen.
Wat gebeurd hier en wat gaat KPN eraan doen om dit te herstellen. Ik vermoed dat er een verschil zit in de apparatuur/configuratie vanwaar ik mijn huidige IP-adres heb.