Beantwoord

Sinds kort wegvallende Superwifi

  • 27 March 2021
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Hoi, Sinds een aantal maanden hebt ik twee superwifi punten icm V10 experia. Zeer tevreden (inclusief gezinsleden die mij af en toe vervloeken omdat ik niets anders dan KPN in huis wil) .. tot een aantal weken het 2e punt spontaan begon te knipperen en geen bijdrage meer leverde. KPN Wifi manager etc etc - opnieuw gereset en verplaats. Groen lampje etc etc dus weer werkend MAAR verbinding is zeer instabiel - snelheid gemeten via KPN speed test en snelheid varieert nu tussen 8MB en 30Mb waarbij er maar een aantal seconden tussen zit.  Wifi punten 1 en 2 van plaats verwisseld - geen verschil.. Geen externe invloeden die ineens anders zijn. Help - wat kan ik nog doen 

Gr

René 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 March 2021, 14:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Kamph004, welkom! Balen dit! Kan het zo zijn dat het tweede punt te ver van de andere staat? Dan zou je rood knipperend verwachten i.p.v. groen knipperend trouwens. Heb je ze bekabeld of draadloos aangesloten? 

Hoi Marcia,

Naar aanleiding van een contact met de helpdesk een 3e Superwifi punt gekocht (via MijnKPN) en inmiddels aangesloten...

BG Expriabox +SuperWiFi (gedraad - continue groen) 

1e verdieping SuperWifi (draadloos - continue groen)

2e verdieping SuperWifi (draadloos- continue groen) 

Verbindingen hopeloos instabiel…

WiFimanager variaties download:

BG:  60 - 11

1e:  40 - 2

2e: 30 - 7

Geen (herkenbare) storingsbronnen…wordt er een beetje chagrijnig en heel verdrietig van ..

Wilde ook mijn pakket aanpassen ( naar hussel 200) omdat dat misschien nog soelaas biedt, maar dat kan al een week niet  omdat ik een lopende actie heb ( bestelling SuperWiFi).

Grt

Reputatie 7
Badge +30

Hè, wat irritant! Ik had verwacht dat het met een derde punt beter verspreid zou zijn.. Wil je dit topic voor installatie en gebruik van de Superwifi punten eens doornemen? En wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik ook even met je mee. Jouw bekabelde verbinding is wel stabiel?

Knap irritant ja…  bekabeld ( SMART TV en Playstation) heel stabiel - probeer nu ook mijn snelheid aan te passen ( heb nog Alles-in-1 Thuis Standaard) naar Hussel 200. Maar dat kan dus niet want mijn bestelling ( SuperWifi) hangt nog in Armor - wat een GGG…  en ondanks meermaals bellen met 0402 nog geen oplossing. Waardeloze CX, heb dit ook al elders gemeld - (we kunnen ook bellen -  zie teams Kamph004 :wink:  ) 

mvg

René 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat de order van je SuperWifi al afgerond moet zijn, maar hij staat nog wel als ‘open’ geregistreerd. Daarom kan je abonnement niet naar Hussel. Hoewel ik ook betwijfel dat dat je probleem op gaat lossen: of je nou 100 of 200 Mbit/s kunt halen: je zou met juist geplaatste SuperWifi punten meer dan 30 Mbit/s verwachten. Ik ga dit in ieder geval intern doorgeven, dat die order al opgeleverd is. Daar gaat wel wat tijd overheen.:disappointed_relieved: Heb je de mogelijkheid om ze, bij wijze van test eens dichter op elkaar te zetten? Dus bijv. 1 op de trap en 1 op de 1e verdieping? Merk je dan een betere snelheid? En heb je de Thuis app al eens geprobeerd? 

hi, thuisapp al meermaals gebruikt … en ook de positie van de SW-punten een aantal keer veranderd. Wat ik nog zal proberen is om om beurten 1 punt uit te zetten ( en altijd 1 rechtstreeks verbonden te houden met E-box) Het meest vreemde is mi de instabiliteit - ook in de huiskamer (~5 meter van SW-punt) varieert de snelheid tussen 60Mb en 11Mb.. SuperGek ipv SuperWiFi

Nb mbt order echt heel bijzonder heb hierover ook al met 0402 gebeld en ook zij hebben het al doorgegeven (afgelopen woensdag..)  

Reputatie 7
Badge +30

Inderdaad gek, zo instabiel. Heb je het kunnen testen met het om beurten uit zetten?

Order staat nog open zie ik. Het is doorgegeven, maar er gaat ongeveer een week overheen voor we daar een reactie op hebben, helaas. Dus dat is nog even afwachten. Hoewel ik niet verwacht dat het verhogen van je snelheid de instabiliteit gaat oplossen. Het zal er dan hooguit voor zorgen dat het fluctueert tussen hogere waardes. Welke Experia Box heb je? En heb je nog andere netwerkapparatuur aangesloten?

Hi - om beurten afgeschakeld - geen verschil kunnen waarnemen ( bleef deze keer dus stabiel...zal je altijd zien) - in de buurt van de master SW had ik nog wel een draadloze telefoon staan ( ja ik heb nog steeds een vast nummer) en die heb ik nu weggehaald, wellicht dat dat een storingsbron is.. 

Ik heb de Experia box V10 met daarop een Hue, een Growatt ontvanger (tbv zonnepanelen) en een  kleine server.  ( noem je een smart TV ook netwerkapp?- in dat geval … ook die bekabeld aangesloten). 

Nb: Ik snap dat verhogen van de snelheid geen WiFi probleem oplost - maar ik hoop dat er dan iets sneller/meer gebufferd wordt waardoor snelheidsschommelingen minder merkbaar zijn) - ik heb geen echte haast met die aanpassing dus dat weekje is geen issue

Reputatie 7
Badge +30

We hebben inmiddels gemaild over het toevoegen van de extra snelheidsoptie (voor de meelezers :-)). Hoe zit het nu met je wifi? Je had de draadloze telefoon weggehaald, heeft dat verbetering opgeleverd?

hoi,

 

Dect toestel weggehaald - lijkt wel wat winst op te leveren - maar blijf af en toe vreemde “drops” in snelheden houden. Ik probeer nu ook verschillende opstellingen in het huis. Gemiddeld genomen we meer stabiel en hogere snelheden - blijft vreemd dat het een aantal maanden TOP was en sinds een aantal weke dus niet meer . Ook de buren gevraagd of ze nieuwe apparatuur hebben geplaatst die eventueel storend kunnen werken - ik overweeg nu een 4e SW op te stellen…. 

Reputatie 7
Badge +30

Die zou je sowieso kunnen bestellen en evt. retourneren binnen 14 dagen als je niet tevreden bent!