Vraag

Sinds ruim een week valt netwerkverbinding bovenverdieping weg

  • 13 May 2021
  • 14 reacties
  • 53 keer bekeken

Sinds aanschaf nieuwe GSM valt op bovenverdieping wifi verbinding weg. Melding: niet verbonden mer internet. Heb alle trucjes van kpn uitgevoerd zonder gewenst effect. Hoe is dit op te lossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @AG12. Bedankt voor je vraag! Vervelend probleem dat meerdere oorzaken kan hebben. Vaak wordt dit veroorzaakt doordat je telefoon geen IP-adres toegewezen krijgt van het modem. Maar, het kan uiteraard ook aan het toestel liggen of bijvoorbeeld aangesloten randapparatuur zoals versterkers.

Om erachter te komen wat de boosdoener is, heb ik wel informatie nodig. Welk toestel gebruik je en heb je je internetabonnement via ons? Dan ben ik benieuwd naar het type modem dat je gebruikt en/of welke versterkers je hebt aangesloten. 

Tip:  Verbreek (op het toestel) de verbinding eens met de wifi, vergeet vervolgens het netwerk en verbindt daarna weer. Dit kan dit euvel nog wel eens oplossen. 

 

Toestel is een Samsung S10E. Via mn werk met Vodafone abonnement. Thuis echter kpn glasvezel abonnement.

Toestel verbinding met wifi verbreken en opnieuw verbinding maken heb ik meerdere keren gedaanmaar heeft geen effect.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je reactie. Welk type modem en eventueel versterkers gebruik je? 
Als de verbinding boven tot stand gebracht wordt door een versterker. Heb je die al eens gereset of opnieuw gekoppeld aan het modem? 

 

Lisa,

 

Ik gebruik sinds juni 2020  op advies van KPN de KPN Experia Bosx v10A en op de bovenverdieping staat een vierkante witte Experia versterker. Krijg met mn Samsung S10E alleen verbinding met mn netwerk (zie 1 tot 2 streepjes) als ik in de woomkamer verblijf waar ook de Experia Box staat.

Heb wifiversterker opnieuw gekoppeld, juiste lampjes branden. Heeft echter geen effect op (kwaliteit) verbinding.

Overigens met laptop wel internet verbinding op de bovenverdieping

Reputatie 7
Badge +17

Neem de versterker boven wel de gegevens over van de V10a, of heb je boven een ander netwerk? Als je het goed vindt, kijk ik even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb mn profiel gegevens ingevuld voor zover relevant.

 

Maak op alle verdiepingen van hetzelfde netwerk gebruik. Zojuist nogmaals wifi versterker gereset en opnieuw gekoppeld. Heeft geen enkel effect: in woonkamer (waar experia box staat) met bedraad gekoppelde versterker: slechts 1 wifi streepje. Boven 2 tot 3 streepjes (!) echter met gsm geen whatsapp berichten te versturen/ontvangen. Melding: niet verbonden met internet. Ook schakelt gsm dan niet vanzelf over naar 4G (provider werk, andere dan KPN overigens)

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Ik kon even meekijken en zie dat je de volgende apparaten hebt aangesloten:

V10a, één KPN Wifi-Dual band (wit), 3x DVS1200, 2x tv-ontvanger. Als je de Wifi-versterker eens loskoppelt. Wat doet dit voor de wifi-verbinding. Is puur het wifi-signaal van het modem slecht?  Doorloop eens de Wifi Manager. Ben benieuwd welk resultaat dit oplevert. 

Heb wifiversterker er tussen uit gehaald. heb nu met gsm wel verbinding met het netwerk. Probleem lijkt dus in de wifi versterker te zitten.

Overigens wifi manager al meerdere malen doorlopen met wisselende resultaten, zou nu tussen de 50 en 60 Mbps moeten zitten.

Wel opvallend dat ik op gsm beneden minder wifi signaal lijk te krijgen (slechts 1, een enkele keer 2 streepjes), boven zij net er 2 tot 3.

Dit was met/zonder versterker (ook bedraad in woonkamer) gelijk. Wifi versterker lijkt dus hoie dan ook niet (gewenste) effect te hebben/te werken.

Reputatie 7
Badge +17

In dat geval zou ik de versterker er tussenuit halen en laten. Hij fungeert op dit moment als stoorzender. Hoe lang hebben jullie deze versterker al? Wellicht de Wifi Manager doorlopen zonder versterker en dan kijken of de wifi verbeterd wordt. Start eventueel, na het loskoppelen van de versterker, het modem opnieuw op. Die moet het nu alleen doen en heeft soms even de tijd nodig. 
 

Gedaan, ik heb nu inderdaad netwerkbereik (en wifi) al vind ik dat ik een zwak netwerksignaal heb (1 tot max 2 streepjes) met gsm. Op mn werk steevast 4 tot 5 streepjes, dat verschilt fus nogal. Overige apparaten functioneren goed.

 

Wel vreemd dat wifi versterker niet functioneert, die heb ik inmiddels zeker een jaar of 5 (maar wellicht dus nooit goed gefunctioneerd) al brandden wel de juiste lampjes..…

Zijn er nog andere mogelijkheden om de netwerk ontvangst te verbeteren?

 

Reputatie 7
Badge +17

Waarschijnlijk kan jouw nieuwe telefoon niet goed overweg met de verouderde wifi versterker. Dat kan gebeuren. Het beste advies wat ik je kan geven, is om de Wifi Manager te doorlopen. Dit is namelijk dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Zie eerdere correpondentie. Ik heb de wifi manager intussen wel 6 x doorlopen. Ik heb zonder wifi versterker nu wel netwerk verbinding op zowel de benedenverdieping als de 1e verdieping  echter de netwerksterkte is beperkt tot 3 balkjes (benedenverdieping) en 2-3 balkjes op de bovenverdieping.

Was met oude GSM precies hetzelfde. 

De wifi versterker gaf geen enkele verbetering. Met de nieuwe GSM (samsung S10E) kreeg ik helemaal geen netwerkverbinding oo de bovenverieping. Na de wifi versterker er tussenuit gehaald te hebben wel netwerk bereik. Er lijkt dus een probleem met de wifi versterker te zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Wat zijn de resultaten van de Wifi Manager zónder versterker? Kun je hier een screenshot plaatsen?