Beantwoord

Sinds twee weken zeer trage wifi van 8 Mbit/s

  • 11 October 2021
  • 23 reacties
  • 249 keer bekeken

Ik heb sinds 2 weken heel traag wifi. Een speedtest leert mij dat de download snelheid maar tot 8 MB komt. Net met klantenservice gebeld. Het meisje deed wat tests en kon ook zien dat de snelheid lager lag dan het geweest is. Zij deed o.a. een reset naar fabrieksinstellingen op afstand. Dit gaf geen resultaat. Uiteindelijk kreeg ik de reactie dat het te maken zou hebben met het feit dat ik een ex Telfort klant ben. Dit bij de overgang zou kunnen horen? En dat ik tegen betaling wifi punten kon kopen of een monteur betaald kon laten langs komen om er naar te kijken. Ik gaf aan dat ik dit wel bijzonder vind dat nu de betaalplicht bij mij ligt om dit op te lossen, terwijl ik niet om deze overgang of downgrade heb gevraagd. Ik ben in de wacht gezet en na een tijdje werd de verbinding verbroken.

 

Daarom stel ik ook maar mijn vraag hier. Moet ik inderdaad accepteren dat mijn internetsnelheid met zeker 50 MB is afgenomen, terwijl het voorheen altijd perfect heeft gewerkt? Als dit te maken heeft met het feit dat Telfort gebruikers automatisch overgingen naar KPN en ook werd aangegeven dat wij hier geen last of verschil van zouden moeten ondervinden, wil ik daar toch graag een melding van maken. Ik betaal maandelijks hetzelfde bedrag als het KPN Internet van 100 MB gebruiker kwijt is. Ik heb echter nu dusdanig langzame verbinding dat ik niet normaal tv kan kijken, telefoon vast loopt met wifi gebruik etc.  Ik zie het niet zitten om iets extra’s aan te moeten schaffen, omdat ik schijnbaar benadeeld wordt als oorspronkelijk Telfort klant. Het heeft jarenlang super goed gewerkt en nu betaal ik alsnog maandelijks een behoorlijk bedrag en krijg ik er 8 MB snelheid voor terug...

 

Ik ontvang heel graag op korte termijn een (gratis) oplossing van KPN hiervoor. Veel dank vast!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 October 2021, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Als je voorheen 58mb haalde, en nu maar 8mb, dan is er meer aan de hand en zal dit bij KPN liggen.

Ik ga er van uit dat die snelheden bekabeld zijn gemeten?

 

  • Gaat het om een glasvezel of koperverbinding ?
  • Welk modem word er gebruikt?

 

Voor welke snelheid betaal je, en hoeveel zou je moeten kunnen halen? In geval van glasvezel zou je dat zeker moeten halen. In geval van koper ligt het aan de afstand naar je woning toe.

Hoi DennisA78,

 

De snelheid heb ik altijd draadloos gemeten. Voorheen had ik draadloos zo'n 60 mb snelheid. Van de een op de andere dag is het zo achteruit gegaan.

Mijn tv ontvangst gaat via internet en is bedraad aan het modem. Deze hapert sinds 2 weken, Netflix moet lang laden en stopt ook midden in een uitzending. Terwijl het rechtstreeks aan het modem hangt.

Ik heb geen glasvezel, dus ik denk dat het koperverbinding is. Mijn modem is een Experia V10

 

Ik betaal 46,04 euro per maand.  (oorspronkelijk was dit een Telfort pakket Internet + TV) Als ik kijk naar de pakketten, zou ik daarmee ongeveer tot 100 MB moeten kunnen halen. En anders zeker tot 50 MB.

Ik heb nooit draadloos problemen gehad. Ik begrijp van het meisje van de klantenservice dat dit te maken heeft met de Telfort gebruikers omzetting naar KPN. Het lijkt erop dat ik nu moet gaan bij betalen om weer die oorspronkelijke snelheid te kunnen krijgen.

Is hier niet een betere oplossing voor?

 

Veel dank vast!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @IvdSS, welkom! Wat balen dat je snelheid zo laag is! Het klopt wat Dennis zegt: Als je voorheen 58mb haalde, en nu maar 8mb, dan is er meer aan de hand. Of dit met de Telfort migratie te maken heeft, vraag ik me af. Maar feit is dat we inderdaad moeten gaan kijken wat we hier aan kunnen doen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Wat is daar uitgekomen? Het is overigens zeker mogelijk dat de wifi slechter wordt. Bijvoorbeeld doordat de buren ineens heel veel meer apparaten gebruiken. Mocht je bekabelde aansluiting wel gewoon goed zijn, dan is er niet altijd iets wat we kunnen doen, behalve een betaald superwifi punt. Dat heeft dan alleen niets met de Telfort migratie te maken, maar meer met externe factoren.

Hoi Marcia,

 

Dankjewel voor jouw bericht. Ik heb mijn forumprofiel aangepast met de gegevens die jij vraagt. Mijn klantgegevens staan er nu bij.

Ik heb Wifi manager meermaals doorlopen. Daar komt alleen maar een extra wifi punt uit als oplossing, maar daar neem ik eerlijk gezegd geen genoegen mee. Het heeft jarenlang perfect gewerkt. Van de een op de andere dag heb ik ineens problemen.

Ik heb speedtests zowel bekabeld als draadloos gedaan. Ik blijf gemiddeld op 8mb uitkomen en mijn apparaat (zelfs 1 tegelijk) hapert hierdoor. Ook als ik vlak naast het modem zit. Ik heb weer de klantenservice telefonisch gesproken. Zij hebben nu een ander modem op laten sturen. Ik heb de Experia V10 nu omgeruild voor een KPN Box 12. De jongen van de klantenservice dacht dat wel zou kunnen helpen. De eerste speedtests kwam die zelfs maar op 2 MB uit. Tevens bekabeld. Ik kon wel janken. Ik was er nu nog meer op achteruit gegaan. Ik denk niet dat het aan het modem ligt maar er toch echt iets anders aan de hand is. Ook heb ik navraag gedaan bij de buren. Daar is niets veranderd qua gebruik. Als gezegd gaat het echt al jaren supergoed. Nooit problemen gehad. Ik ben een huishouden van 1. Ik doe geen hele zware dingen waarbij ik veel internet nodig heb of meerdere apparaten er aan hang. Er zijn wel eens dingen geweest van uitgevallen internet door een storing of een kastje in de wijk waarbij iets was verschoven en mijn verbinding verbrak. Maar wanneer verholpen was de verbindingssnelheid weer perfect.

Kan er niet gekeken worden naar een ander kanaal schakelen oid? Als gezegd heb ik nooit problemen ervaren in de wijk. Ook het puntje dat het misschien mijn buren zijn, lijkt me zo goed als niet mogelijk. Ik heb het toevallig ook vannacht geprobeerd op een tijdstip dat iedereen slaapt en dan blijf ik deze belabberde snelheid houden. Ik hoop heel erg dat er een gerichter onderzoek gestart kan worden voor mij en een oplossing kan komen. Veel dank vast voor de hulp!

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Er zit inderdaad iets niet goed, dus nader onderzoek is wel nodig! Wat voor kabel zit er tussen het IS/RA punt en de Experia Box? Zit deze er goed in? Is deze niet kapot o.i.d.? Ik zou anders graag een monteur aan willen sturen, maar daar moeten we dan het modem voor resetten. Kan dit op elk willekeurig moment? En wanneer zou je dan een monteur kunnen ontvangen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur in blokken van 4 uur (8-12, 10-14 etc.) Anders kan je beter even telefonisch contact opnemen met de collega's via 0800-0402 (met je mobiele telefoon). Dat kan op een moment dat het jou uitkomt en de collega's kunnen dan direct voor je aan de slag. Via het forum kan het wat langer duren omdat je in principe contact hebt met andere klanten en wij ook aanwezig zijn, maar niet 24/7:sweat_smile:. 

@IvdSS  je zou eens kunnen inloggen op je Box12 en dan kijken op de DSL Statuspagina wat er bij o.a. Data Rate staat.

Zie

voor de achtergrond en voorbeelden. Helaas staat de Box12 er niet bij als voorbeeld, maar principe zal zelfde zijn.

Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties. Van mijn kant was het even stil en k durf het nog niet helemaal te bevestigen, maar gek genoeg haalt het inmiddels weer een 55 mb/s download snelheid. De upload snelheid blijft 1,5 mb/s ongeveer. Ik heb nergens meer aangezeten of aangepast. Ik houd even in de gaten of het stabiel blijft. Anders zal ik jullie tips weer erbij pakken en zo nodig de klantenservice bellen met mijn mobiel om alsnog te kijken of een monteur dit kan oppakken.

 

Nogmaals super dank voor jullie meedenken!

Goedenavond,

 

het is helaas sinds een paar dagen weer helemaal mis. Ik snap er gewoon niks van. Het komt nu niet boven de 6 mb downloadsnelheid. Tv hapert, internet hapert. Ik maak nu maar een hotspot met mijn telefoon om mijn apparaten normaal te kunnen gebruiken. 

Heb meerdere harde resets gedaan, ook al meermaals opnieuw opgestart maar het blijft ellende. Heb ook een andere dsl kabel geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Iemand nog extra tips? Of is er een update geweest oid waardoor ineens alles anders gaat? Ik vind het zo lastig te begrijpen dat het van een op de andere dag ineens kan omslaan. Ik heb hier totaal geen grip op en dat maakt het ook zo onvoorspelbaar. Vanaf de buitenkant is er in ieder geval niks veranderd. Is het dan iets vanuit KPN zelf? Veel dank vast voor het meedenken.

 

@IvdSS  Zolang je niet eens gewoon even inlogt op je Box12 via http://192.168.2.254/ blijf jij en ook forumlezer maar raden wat er an de hand zou kunnen zijn. Dat het meer is dan je WiFi is wel duidelijk. Zie ook ander voorbeeld van iemand:

Wat staat er o.a. bij jouw bij  DSL modulation ?

Hoi tmoesel,

 

ik heb geprobeerd om in te loggen op de experiabox 12, maar ik kan niet DSL modulation terug vinden. ik zie in alle voorbeelden alleen de experiabox 10 beschreven. bij mij ziet die modem omgeving er heel anders uit als wat ik in de voorbeelden zie van de box10. ik heb in ieder geval een printscreen gemaakt van het stukje waar ik iets met DSL zag staan. mocht je instructies voor mij hebben waar ik die DSL moduation precies kan vinden na inloggen op een experiabox 12, hoor ik het graag.  veel dank vast!

 

 

Badge +19

Er komt maar 10 binnen. Als je snelheid ooit hoger is geweest moet je morgen weer even bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @IvdSS, ik sluit me inderdaad aan bij Joep1965 en bij wat ik vorige maand zei:

Er zit inderdaad iets niet goed, dus nader onderzoek is wel nodig! Wat voor kabel zit er tussen het IS/RA punt en de Experia Box? Zit deze er goed in? Is deze niet kapot o.i.d.? Ik zou anders graag een monteur aan willen sturen, maar daar moeten we dan het modem voor resetten. Kan dit op elk willekeurig moment? En wanneer zou je dan een monteur kunnen ontvangen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur in blokken van 4 uur (8-12, 10-14 etc.) Anders kan je beter even telefonisch contact opnemen met de collega's via 0800-0402 (met je mobiele telefoon). Dat kan op een moment dat het jou uitkomt en de collega's kunnen dan direct voor je aan de slag. Via het forum kan het wat langer duren omdat je in principe contact hebt met andere klanten en wij ook aanwezig zijn, maar niet 24/7:sweat_smile:. 

 

Ha @Marcia_ ,

 

Dankjewel voor je bericht. ik heb een vrij korte dsl kabel er tussen zitten (rond snoer) van max 1 meter ofzo. Destijds inderdaad na jouw reactie gecheckt en deze zat er goed in en lijkt niet kapot. Internet heeft toen ook weer even oke gewerkt. Ik heb toen de problemen weer begonnen onlangs ook een nieuwe dsl kabel er tussen gehangen en dat gaf geen verschil.

Moet ik voor een reset thuis zijn? Zo nee, dan is een reset deze week mogelijk overdag op dinsdag 30 november, woensdag 1 dec of donderdag 2 dec (dan werk ik namelijk op externe locatie en heb ik overdag geen internet thuis nodig).

een monteur zou ik kunnen ontvangen op donderdag 9 december. 

mocht dit via jou geregeld kunnen worden, zou dat fijn zijn. Dankjewel vast!

Reputatie 7
Badge +30

Check! Jij hoeft daar niet voor thuis te zijn, dan ga ik dit morgen meteen voor je proberen. En de monteur dan voor 9 december inplannen. Heb je nog een voorkeur qua tijd? Dit kan in blokken van 4 uur tussen 8 en 18 uur. 

Geweldig @Marcia_ ! 
donderdag 9 dec graag tussen 8:00 en 12:00 uur dan. Super bedankt!

Check! Jij hoeft daar niet voor thuis te zijn, dan ga ik dit morgen meteen voor je proberen. En de monteur dan voor 9 december inplannen. Heb je nog een voorkeur qua tijd? Dit kan in blokken van 4 uur tussen 8 en 18 uur. 

Hoi @Marcia_ ,

Sorry! ik krijg net op de valreep te horen dat ik morgen wel thuis online moet inloggen dus is niet meer zo handig om dan de reset te doen. Zou je de reset woensdag 1 dec of donderdag 2 dec willen proberen? Dan ben ik er sowieso niet en zou het beter zijn. Sorry voor de last minute wijziging. Ik hoop dat dit ook kan. Dankjewel vast!

 

Reputatie 7
Badge +30

Tuurlijk kan dat! Het is alleen wel zo dat hoe dichter we bij 9 december komen, hoe kleiner de kans dat er dan nog een monteur beschikbaar is. Ik ben zelf donderdag overdag weer aan het werk: je zou ook morgen (woensdag) of vanavond vóór 22 uur even kunnen bellen met ons (0800-0402). Mijn collega's kunnen dan ook kijken of we een monteur kunnen regelen. Laat maar weten waar je voor kiest 🙂.

Hallo @Marcia_ 

hoe dichter we bij 9 november komen, 

Je bedoelt waarschijnlijk 9 december a.s.

 

Reputatie 7
Badge +30

9 november 2022 duurt nog wel erg lang hè.. Dank @JanD! Heb het aangepast.

Tuurlijk kan dat! Het is alleen wel zo dat hoe dichter we bij 9 december komen, hoe kleiner de kans dat er dan nog een monteur beschikbaar is. Ik ben zelf donderdag overdag weer aan het werk: je zou ook morgen (woensdag) of vanavond vóór 22 uur even kunnen bellen met ons (0800-0402). Mijn collega's kunnen dan ook kijken of we een monteur kunnen regelen. Laat maar weten waar je voor kiest 🙂.

Hoi @Marcia_ 

begrijp ik het goed dat je pas een monteur kan plannen nadat je de reset hebt uitgevoerd?

in dat geval; is het een optie om vandaag na 16:00 uur deze uit te voeren? Dankjewel vast!

Hoi @Marcia_ ,

Mijn voorkeur heeft dat ik het via jou laat lopen ipv te bellen. Scheelt weer wat tijd in alles uitleggen etc :) Fijn als jij het a.s. donderdag overdag weer op zou willen pakken en de reset uit te voeren als je aan het werk bent. Hopelijk lukt die monteur dan die donderdag 9 december. Dagen erna is opzich ook goed, dan regel ik wel iets zodat ik thuis ben. Ik hoor graag wat er uiteindelijk uit is gekomen. Dankjewel vast!

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @IvdSS, de reset is inderdaad onderdeel van een aantal stappen die ik door moet nemen om uiteindelijk bij een monteur te komen. Ik ga morgenochtend voor je aan de slag!

Reputatie 7
Badge +30

Het wordt toch iets anders:zipper_mouth: . Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische collega's. Zij nemen binnen een paar werkdagen contact met je op en als zij het probleem telefonisch niet opgelost krijgen, plannen ze een monteur met je in. Je wordt hier dus over gebeld! Wil je nog even laten weten wat er uitgekomen is? Ik zie namelijk dat het modem nog steeds maar 10 Mbit/s binnenhaalt, dus er lijkt iets echt niet in orde.