Ik heb sinds 2 weken heel traag wifi. Een speedtest leert mij dat de download snelheid maar tot 8 MB komt. Net met klantenservice gebeld. Het meisje deed wat tests en kon ook zien dat de snelheid lager lag dan het geweest is. Zij deed o.a. een reset naar fabrieksinstellingen op afstand. Dit gaf geen resultaat. Uiteindelijk kreeg ik de reactie dat het te maken zou hebben met het feit dat ik een ex Telfort klant ben. Dit bij de overgang zou kunnen horen? En dat ik tegen betaling wifi punten kon kopen of een monteur betaald kon laten langs komen om er naar te kijken. Ik gaf aan dat ik dit wel bijzonder vind dat nu de betaalplicht bij mij ligt om dit op te lossen, terwijl ik niet om deze overgang of downgrade heb gevraagd. Ik ben in de wacht gezet en na een tijdje werd de verbinding verbroken.
Â
Daarom stel ik ook maar mijn vraag hier. Moet ik inderdaad accepteren dat mijn internetsnelheid met zeker 50 MB is afgenomen, terwijl het voorheen altijd perfect heeft gewerkt? Als dit te maken heeft met het feit dat Telfort gebruikers automatisch overgingen naar KPN en ook werd aangegeven dat wij hier geen last of verschil van zouden moeten ondervinden, wil ik daar toch graag een melding van maken. Ik betaal maandelijks hetzelfde bedrag als het KPN Internet van 100 MB gebruiker kwijt is. Ik heb echter nu dusdanig langzame verbinding dat ik niet normaal tv kan kijken, telefoon vast loopt met wifi gebruik etc. Ik zie het niet zitten om iets extra’s aan te moeten schaffen, omdat ik schijnbaar benadeeld wordt als oorspronkelijk Telfort klant. Het heeft jarenlang super goed gewerkt en nu betaal ik alsnog maandelijks een behoorlijk bedrag en krijg ik er 8 MB snelheid voor terug...
Â
Ik ontvang heel graag op korte termijn een (gratis) oplossing van KPN hiervoor. Veel dank vast!
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineel