Op 19 juni is mijn glasvezel aanlsuiting gemigreerd van het Telfort naar het KPN netwerk. Op het Telfort netwerk maakte ik na volle tevredenheid gebruik van een eigen router. Zowel internet, telefonie en tv werkten allemaal zonder problemen. Voor de migratie heb ik kortstondig mijn Experiabox v10 aangesloten zodat deze ook netjes de nieuwe pptp software kreeg. Op dat moment werkte al mijn diensten via het KPN netwerk. Internet, bellen en telefonie werkten allemaal zonder problemen. Hierna heb ik mijn eigen router weer angesloten met hierop de aangepaste instellingen voor het KPN netwerk en werkt internet en tv weer direct zonder problemen. De telefonie dienst kreeg ik echter niet meer aan de praat op mijn eigen sip hardware. Deze geeft de melding dat er niet geregistreerd kan worden.
Â
Omdat ik vermoede dat door het kortstondig aansluiten van de Experiabox v10 mogelijk het sip wachtwoord was gereset wilde ik met behulp van de sip service tool (https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials) mijn sip credential opnieuw instellen. Dit bleek echter niet te werken. Ik krijg hierbij de melding “ Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk“. Ik zit echter op mijn eigen KPN thuis netwerk. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van mijn eigen router of de Experiabox v10 (ook niet na deze meer dan 24 uur aangesloten te hebben gehad). In beide situaties krijg ik dezelfde foutmelding. Wat gaat hier mis?