SIP settings voor Cisco 7940

• 1 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 9740 keer bekeken

Ik ben al een tijdje bezig met de klantenservice over antwoorden op mijn vraag maar wordt steeds maar weer afgezet met het standaard antwoord, nee hier kan ik u niet mee helpen of wij geven geen ondersteuning op externe apparatuur.....

Ik heb hier een Arcadyan ARV7519i modem en een Cisco 7940 IP telefoon met SIP. Voor het bellen maak ik gebruik van een externe SIP server die ik in de telefoon heb ingesteld.

Deze instellingen zijn via de verbinding van een andere SIP provider getest en werken volledig.

Echter als ik mijn telefoon hier aansluit kan ik niet gebeld worden (Zelf bellen met de IP telefoon is geen enkel probleem) Ik heb wel de benodigde poorten geforward maar dit geeft geen enkel resultaat.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb nog nergens kunnen lezen dat iemand succesvol kpn voip aan de gang heeft gekregen.

KPN geeft hier 0 support, en je bent dus helaas verplicht om de door KPN geleverde modems te gebruiken.

Ik verwacht dan ook niet dat je het ooit werkend krijgt.

Lijkt mij een op zijn minst belachelijk te noemen werkzijze maar de mail corspondentie stuurde hier inderdaad wel naar toe...

Hier moet toch op zijn minst een work-around als alternatief voor beschikbaar zijn?...

Iemand, van kpn, die hier een reactie op kan geven?

Reputatie 1
Badge +1
Beste henk3506,

Helaas kunnen wij hier geen antwoord op geven. De SIP-gegevens worden automatisch in onze eigen Experia Boxen ingeladen. Het is niet mogelijk om dit in een ander modem dan de Experia Box in te laden.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Ik ben ook niet van plan een ander modem te gaan gebruiken of de SIP settings van KPN aan te passen.

Ik wil alleen gebruik maken van een SIP telefoon via een externe SIP server via het internet en ik wil graag weten hoe ik de poorten kan openen om dit mogelijk te maken.

Wat ik heb gedaan is het forwarden van de poorten in het modem maar dit heeft geen effect gehad, de poorten blijven voor binnenkomende oproepen nog steeds gesloten.

Reputatie 3
Badge +4
Beste Henk,

Vermoedelijk kan je het beste even in contact treden met je VoIP aanbieder. Over het algemeen weten deze aanbieders jou wel te helpen en als ze de zaken een klein beetje onder controle hebben kunnen ze ook direct zien waar het mis gaat. Aan de registratie die jij bij hun op de PBX (centrale) maakt kunnen hun ook zien welke poorten voor jou van belang zijn te forwarden en welke niet.

Het is sowieso aan te raden om jou Cisco 7940 te voorzien van een vast (statisch) intern IP adres. Het hoeft dan geen DHCP pakketten op te halen wat bij die Cisco toestellen al een hele hoop ellende kan voorkomen. In een uiterst geval kan je eens proberen om DMZ in de richting van het Cisco toestel in te stellen. Alle mogelijke poorten worden dan opengesteld in de richting van de Cisco en je ARV7519i zal dan ook zeker niet meer voor enige hinder zorgen.

Persoonlijk heb ik in ARV7519i routers voor het gebruik van VoIP nog nooit enige poort geforward. Als partner van Gigaset gebruik ik echter voornamelijk Gigaset apparatuur en ik kan je verzekeren dat deze apparatuur doorgaans echt betere prestaties levert.

Reputatie 4
Badge +1
Sommige poorten kan je niet forwarden (deze zijn namelijk al geforward naar het modem zelf). Daaronder vallen de "remote access (firmware upgrade)" van de modem (,itv?) en waarschijnlijk ook voip poorten. Dus daar heeft dmz dan ook geen zin.

In het modem zit waarschijnlijk een custom build firmware, en niet de originele firmware.

Reputatie 3
Badge +4
Beste Jeroen,

Dat zal betekenen dat geen enkele KPN klant met een "internet" bellen pakket nog een VoIP dienst van een 3de aanbieder zal kunnen gebruiken, zonder dat dit problemen oplevert. Dit terwijl ik zelf toch echt verschillende VoIP verbindingen aan tevreden klanten met een KPN (alles in één) aansluiting lever en hier zelf (privé) ook gebruik van maak. De meeste VoIP diensten zijn sowieso niet afhankelijk van slechts één enkele poort. Meestal zijn er een aantal verschillende poorten voor het gebruik beschikbaar, bijvoorbeeld die vanaf poort 5060.

KPN gebruikt voor de diensten zoals Internet, Televisie en Telefoon een apart VLAN/PVC. Hierdoor hebben al deze producten hun eigen "communicatiekanaal" en bijten de verschillende soorten verkeer elkaar totaal niet. De remote updates hinderen het gebruik van VoIP en/of andere zaken ook absoluut niet.

Als je een DMZ optie hebt, kan je deze doorgaans ook echt zonder enige hinder gebruiken. Gebruik dit zelf in de richting van een 2de router waarbij ik bepaalde poorten weer heb ingesteld voor het gebruik van enkele applicaties. Kom helaas echter net wel tot de ontdekking dat de DMZ optie op de ARV7519 niet aanwezig is.

Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb eens een mail gestuurd met VOIPplanet in de hoop dat zij nog een oplossing weten of misschien andere alternatieve poorten kunnen geven.

Zou iemand van KPN ook een aantal alternatieve poorten aan willen dragen die hier voor gebruikt zouden kunnen worden?

Reageer