Slecht beeld op nieuwe tv sony kd55a1

  • 3 January 2019
  • 32 reacties
  • 590 keer bekeken

Slechte wifi ontvangst slechte beeld kwaliteit. Beeld kwaliteit is niet goed. You tube ontvangst hapert, geen ontvangst

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb een aantal dingen kunnen controleren en er valt wel het een en ander op.

Je hebt een vrij oud type TV-ontvanger (de Motorola 1963). Ik raad je aan deze om te ruilen voor een nieuwer model TV ontvanger. Dat kan gratis via deze pagina: Apparatuur wisselen | KPN. De nieuwe ontvangers zijn een stuk sneller en bieden meer mogelijkheden. Het TV kijken wordt een stuk prettiger met deze nieuwe ontvanger.

Als ik een meting uitvoer op de kwaliteit van TV ziet dat er wel prima uit. Tot de TV ontvanger komt het signaal binnen zoals is bedoeld. Het probleem kan dan zitten in de instellingen van de TV, of in de kabel tussen de TV ontvanger en de TV. Zit de TV met de meegeleverde hdmi-kabel aangesloten? Kun je het typenummer achterhalen van de Sony TV? Dan zoek ik de handleiding erbij, misschien dat we wat instellingen kunnen vinden voor beeldverbetering die averechts werken.

De reden dat je een nieuwe Experia Box hebt gekregen is omdat we het netwerk hebben verbeterd. Jouw huidige Experia Box (de V9) kan de volledige snelheid niet aan. Om die reden is de nieuwe V10A Experia Box verstuurd. De V10A kan goed samenwerken met de Experia WiFi's (de versterkers) en maakt er één groot draadloos netwerk van. Ik denk dat dit de problemen met WiFi gaat oplossen maar jammer is dat dit nog een paar weken gaat duren.

Als ik een meting uitvoer op de Experia WiFi's meet ik er maar één. Dat kan een probleem zijn in mijn test, of de tweede Experia WiFi heeft geen verbinding. Er zit één Experia WiFi (het zwarte kastje) bekabeld aangesloten op de Experia Box. Kun je vertellen waar de tweede staat? Is die bekabeld aangesloten op de andere Experia WiFi?
Hallo joran

nieuwe box aangevraagd.
2e wifiversterker staat direct bij de tv aangesloten in tv en expediabox( niet in modum)
tv aangesloten met bijgeleverde hdmi

kabel
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een hele mooie TV! Dan wil je er ook het meeste uit halen natuurlijk :)

De handleiding geeft niet heel veel tips bij De beeldkwaliteit is niet zo goed als in de winkel, behalve om even de beeldinstellingen te controleren en aan te passen. Dit is een 4k-TV, wat vier keer zoveel pixels kan weergeven als onze TV-ontvanger doorgeeft. De TV probeert daar zelf een zo goed mogelijk beeld van te maken (upscalen). Als je er niet heel vlakbij zit zou je dat niet zo moeten merken. Ziggo geeft voor zover ik weet nog geen 4k zenders door dus als we het daarmee vergelijken zou het beeld van KPN vrijwel identiek moeten zijn. Je kunt even kijken of je door de beeldinstellingen aanpassen een betere kwaliteit krijgt. Als dat niet zo is lijkt het me handiger dat de monteur hier toch even naar kijkt. Ik kan vanuit hier niet zien hoe jij het beeld ervaart, wel dat de TV-ontvanger een prima kwaliteit doorkrijgt.

Laten we sowieso even de nieuwe TV-ontvanger afwachten, die komt vrijdag als ik het goed zie. Ik stuur nog een losse HDMI kabel op. Kun je die eens aansluiten in plaats van de huidige? Misschien zat het probleem in deze kabel. Je ontvangt die vrijdag in de brievenbus, geen kosten aan verbonden.
joran

dank je wel voor jou prima service ! Top !
Reputatie 7
Badge +28
@Silvia1958: We zijn inmiddels een weekje verder, hoe staat het ervoor? Hebben de nieuwe ontvanger/kabel effect gehad?
Hallo joran, ik heb de tv ontvanger aangesloten. Het beeld is iets beter maar nog niet optimaal . Ik wacht de monteur af om het nieuwe modum aan te sluiten en ook de nieuwe kabel.
Reputatie 7
Badge +28
Lijkt me dan ook goed. Ik zie nog steeds 100% kwaliteit in een meting, op afstand lijkt alles in orde. Dan is het goed als iemand er even naar kan kijken. Ik ben benieuwd naar de afloop, laat het vooral weten!

Reageer