slecht functioneren van de vip1853

• 14 januari 2013
  • 5 reacties
  • 8257 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds een aantal dagen heb ik de vip1853 ipv de vip1963 aangesloten, maar is een stuk trager met zappen en bij sommige reclame's en sommige tv-programma's gaat het geluid ineens een stuk harder. Is er een oplossing voor het ineens harder gaan van het geluid? want waarom had de 1963 hier geen last van? je gaat er toch vanuit dat als er een andere tuner wordt gemaakt, hij toch beter is dan de vorige? net als de timer, die kan maar tot 8 uur, daarna gaat hij uit, of je wilt of niet, dat had de 1963 ook niet, wat zijn ze bij de kpn in hemelsnaam aan het doen?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Beste Danny47,

Vervelend dat je ontvanger niet naar behoren werkt. De timer functie is zoals hij is. Daar kunnen we niets aan veranderen. Je kunt deze functie wel uitschakelen. De oplossing tot de meeste problemen met de VIP1853 is een software-reset. Bekijk de volgende link voor meer informatie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/EPG-werkt-al-drie-dagen-niet/m-p/29801#M4694

Mocht dit niet werken, dan kunnen we je een andere ontvanger sturen. Dan ruilen we jouw 1853 in voor een andere 1853. Mocht dit ook niet naar wens zijn, dan kun je de 1963 aansluiten (ik begrijp dat je er nog één thuis hebt liggen). Anders sturen we er één naar je toe.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 1
Badge
De timer functie kan bij de 1853 niet uitgezet worden, anders zou het helemaal geen probleem zijn geweest, wel bij de 1963. Ik heb mij door een kpn medewerker laten vertellen dat de vip1963 binnenkort niet meer wordt ondersteund, vandaar dat ik de 1853 in gebruik heb genomen, als dat niet zo is blijf ik liever de 1963 gebruiken, hoewel ik die weer heb omgeruild omdat de opname's van de 1963 steeds blijven "hangen", dus ik weet het ook niet meer.

Reputatie 6
Badge +11
Beste Danny,

Ik zou je afraden om je keuze te maken op basis van wat wij wél of niet zouden ondersteunen. Het is bij mij in ieder geval niet bekend dat we de VIP1963 niet zouden ondersteunen (op termijn). Op het moment dat dit wel het geval zou zijn, gaan we je nog steeds helpen met de problemen die je zou kunnen ervaren. Wanneer nodig zullen we ook deze ontvanger kunnen vervangen.

Maak je keuze op basis van wat jij het beste vind werken.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 1
Badge
Dan heb ik liever dat je een nieuwe vip1963 opstuurt.

Reputatie 6
Badge +11
Beste Danny47,

Heb je al een software-reset geprobeerd op de ITV ontvanger? Als je dit al geprobeerd hebt, dan ontvang ik graag je postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht.

Link voor software-reset: http://forum.kpn.com/t5/Internet/EPG-werkt-al-drie-dagen-niet/m-p/29801#M4694

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer