Beantwoord

Slecht internet en wel volledige abonnementsprijs betalen

  • 24 July 2019
  • 31 reacties
  • 491 keer bekeken

Beste. Enige aanbieder hier is kpn. Netwerk is al 30 jaar oud. Kunnen geen oplossing bieden maar moet wel de hoofdprijs betalen. Hoe is dat mogelijk anno 2019.

Met pijn en moeite halen wij 9 mbs.

Kan nog niet eens normaal tv kijken ermee. Laat staan computer of laptop aansluiten.
Als je belt kunnen ze niks doen. Maar in randstad moet geïnvesteerd worden. Buitengebieden ho maar. Maar welk elke maand volle pont laten betalen. Maar service ver te zoeken.

M.v.g.
Taximan250

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 July 2019, 13:38

Bekijk origineel

31 reacties

Badge +19
Is "sneller internet buitengebied" niet mogelijk?
Reputatie 5
Badge +4
@Taximan250 Volgens mij komt u met deze 'lage' snelheid wel in aanmerking van een 4G aansluiting.
U hebt KPN al hierover gesproken?
Beste. Bedankt voor de reacties.

Hebben 4g versterker. Maar die is niet voor tv. Tot 30mb ondersteund deze voor externe computers.

Gewoon voor de tv verstrekt die niet. Netflix videoland 4k uitzendingen. Daar zit het probleem in. Zijn al 2 keer geweest voor storingen. Schijnt stroom op signaal te staan. Hebben al leiding nieuw getrokken en wat andere dingen. Probleem is dat de hoofdkast 3.5 kilometer weg staat.

Dus wel veel betalen. Maar tv kijken ho maar.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Taximan250 Welkom hier op het Forum en goed dat je dit meldt. Ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik kan je situatie niet bekijken. Ik geloof je uiteraard op je woord als ik je hoor over de maximale snelheid van 9 mb. Dat is inderdaad beperkt. De snelheid die we kunnen leveren op een bepaalde plek is als eerste afhankelijk van de techniek die beschikbaar is. We investeren volop in glasvezel en proberen het op zoveel mogelijk plaatsen beschikbaar te maken. Over glasvezel heb je eigenlijk altijd een stabiele verbinding met een hoge snelheid. Bij jou gaat de verbinding over het kopernetwerk en daarbij is de afstand van jouw huis tot aan de wijkkast bepalend voor de snelheid. Hoewel we het dolgraag willen kunnen we dus niet overal een hoge snelheid leveren, maar zijn we afhankelijk de beschikbare infrastructuur.

Voor klanten in de buitengebieden die hier tegenaan lopen hebben Sneller Internet Buitengebied, waarbij de 4G-techniek van mobiele telefonie wordt gekoppeld aan het vaste internet. Als ik het goed lees heb jij dit ook en haal je dus een internetsnelheid die heel werkbaar is. De extra optie zul je vanzelfsprekend gratis van ons hebben gekregen. Interactieve tv kijken kan inderdaad wel iets lastiger worden met 9 mbit, want de internetsnelheid van Sneller Internet Buitengebied werkt niet door op Interactieve tv. Met 9 mb zul je prima tv kunnen kijken, maar je zult waarschijnlijk wel aan SD-kwaliteit zijn gebonden.

Nu heb jij het voornamelijk over Netflix en Videoland in 4K. Als je dit niét via de iTV- ontvanger gebruikt benut je wél de 30 mb snelheid. De aangeraden snelheid voor Netflix 4k (en ik neem voor het gemak Videoland even mee) is zo'n 25 mb. Dat zou jij dus ook moeten kunnen halen, mits je niet al teveel andere dingen op internet doet. Je hebt trouwens wel een 4K-Netflix-abonnement nodig. Ik lees echter ook dat er iets met monteurs en verbindingen speelt? Kun je dat nog iets verder toelichten?
Beste. Er stond stroom op mijn aansluiting. 2 verschillende monteurs zijn geweest. Hebben kabels of iets omgezet. Maar gaat om het feit. Alles is tegenwoordig 4k hd qled. Wonen in buitengebied waar alleen kpn is. Dus geen concurrentie. En ja jammer wel volle pont betalen maar normaal tv kijken zonder haperingen ho maar. Zondag is de race met max f1. Moet telefoon uitzetten. Als de race afgelopen is. Na 20 a 25 minuten later zie ik het pas door de slechte internet op tv.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +20
Dank, @Taximan250 voor je reactie. Ik begrijp dat de monteur alles dus wel weer heeft kunnen verhelpen?

Maar gaat om het feit. Alles is tegenwoordig 4k hd qled. Wonen in buitengebied waar alleen kpn is. Dus geen concurrentie. En ja jammer wel volle pont betalen maar normaal tv kijken zonder haperingen ho maar. Zondag is de race met max f1. Moet telefoon uitzetten. Als de race afgelopen is. Na 20 a 25 minuten later zie ik het pas door de slechte internet op tv.
Bij jou speelt mee dat je verbinding via het kopernetwerk dus niet heel snel is. Dat heeft niets met concurrentie te maken, maar wel met de beschikbare infrastructuur. En juist om klanten in jouw positie te helpen bieden we Sneller Internet Buitengebied aan, waarmee je dus een heel acceptabele snelheid haalt.

Zoals ik in mijn vorige bericht ook uitlegde: tv-kijken via je ontvanger zal aardig lukken, maar dan wel in SD-kwaliteit. Als je tv-kijkt via internet -dus niet via je ontvanger- zul je dit wel in betere kwaliteit kunnen doen, omdat je dan profiteert van de extra snelheid.
Beste. U geeft zelf al aan dat we eigenlijk en problemen hebben met de infrastructuur. Misschien eens iets meer investeren in deze gebieden. Of anders de rekening halveren. Waarom wel hoofdprijs betalen? 1 computer en tv kijken is uit den boze.
M.v.g .
Taximan250
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Taximan250 Het gaat niet om gelijk of ongelijk: ik heb de situatie beschreven zoals deze is en wat je daaraan kunt doen.

Als je een abonnement bij ons afsluit kun je op onze site checken wat voor een snelheid je ongeveer gaat halen en wat je daarmee kunt doen. Dat staat ook in de bevestiging die we versturen als je abonnement afsluit. Vanzelfsprekend willen we dat iedereen prima verbinding heeft en we doen ons best om dat op zoveel mogelijk plaatsen te realiseren. Op de ene plaats is dat een stuk ingewikkelder dat op de ander.

Voor mensen in het buitengebied, plaatsen waar we helaas minder vaak een goede snelheid kunnen leveren, bieden we een daarom oplossing in de vorm van Sneller Internet Buitengebied. Die krijg je uiteraard gratis en met bijbehorende apparatuur haal je een acceptabele snelheid en kun je onze diensten goed gebruiken. Dat geldt ook voor jou.
Beste. Vind toch echt jammer. U schrijft zelf dat er oplossingen zijn maar allemaal beperkt. Ik kan niet normaal tv kijken anno 2019. En wel volle pont betalen hoe stom is dat.
En aangezien hier geen concurrentie is hoeft er niet geïnvesteerd te worden. Is toch geen bedreiging van andere aanbieders. Fijne open concurrentie. Snap ook wel dat hier de 10.000 aansluitingen niet in 100 meter kabel zitten maar 30 jaar oud netwerk. Is toch wel beetje jammer. Wel elke maand de volle rekening. Wij hebben hier geen andere keuze dan KPN. Is echt te belachelijk zou eigenlijk geld toe moeten krijgen om zo tv te moeten kijken. Haperingen. Stotteringen. Wel beeld geen geluid. Wel geluid geen beeld.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +24
Tv kijken via schotel? Digitenne?
Beste. Via koper adsl.

Dan met box.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +24
Beste. Via koper adsl.

Dan met box.

M.v.g.
Taximan250

En dat werkt dus niet. Waarom niet kijken via schotel of digitenne dan?
Beste. Ik zoek gewoon 50mb internet. Betaal elke maand bijna 60 euro. Voor 9mb. Is toch te belachelijk voor woorden. Kijk ziggo. 500 mb zelfde prijs. Glasvezel pRijzen tot 1000mb. Hier wel 60 euro betalen voor 9mb. 30 jaar oud en buitengebied. Tegenwoordig internettv. Daar gaat het om. Wel bij het hoofdpunt blijven.
Badge +19
Tsja wonen in het buitengebied heeft z'n nadelen. Ik zit niet aangesloten op de riolering en niet op het aardgasnetwerk maar zou er niet om verhuizen.
Kijk dat is een mooi punt. U wist het van te voren. Ons werd verteld dat er geen problemen waren en internet tot 50mb. Daar wringt de kous

M.v.g.
Taximan250
Badge +19
Er is geen woord te weinig of te veel gezegd dus. Tot 50mb klopt wel. De kans dat er een nieuwe kast geplaatst gaat worden is natuurlijk bijzonder klein. Qua investering is het al gauw enkele tienduizenden euro's en als die niet terug verdient kunnen worden dan gaat het nooit gebeuren.
Beste. Heeft u helemaal gelijk in. Maar waarom dan wel de hoofdprijs betalen. Is gezegd dat je gewoon tv kunt kijken. Internetten met versterker. Betaal bijna 60euro. Internetten via telefoon is stabieler en sneller. Tv kikken haperen stotter en wel beeld geen geluid. Ga zo maar door.

Afspraken worden niet nagekomen en of waar gemaakt.

Maar wel elke maand hoofdprijs betalen.
En andere keuze is er niet. Geen concurrentie dus
Daar wringt het op.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +24
Oomdat het nu 1maal zo werkt. KPN moet voor uw aansluiting net zoveel kosten maken als voor iemand die wel 50 mbit heeft. Onderhoud van het netwerk betalen we met zn allen.

Ik zit ook in een buitengebied, er wonen hier in de regio enorm veel mensen met vergelijkbare situatie als u. Men is hier bezig met glasvezel, als 50 % zich zou aanmelden, dan gaat het door en krijgt iedereen voor nul euro een aansluiting. En wat denk je? Ze komen met pijn en moeite maar amper aan de 45 %.
Beste. Sorry hoor. Maar het netwerk is ruim 30 jaar oud. Dus lijkt me niet helemaal reëel wat u nu zegt. Is de randstad is geen 30 jaar oud. En ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik interactieve tv kon krijgen. Dus daar wringt het. Wel afgesproken maar niet nagekomen. En niet kunnen leveren wat afgesproken is. Maar geen compensatie of upgrade.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +24
Beste. Sorry hoor. Maar het netwerk is ruim 30 jaar oud. Dus lijkt me niet helemaal reëel wat u nu zegt. Is de randstad is geen 30 jaar oud. En ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik interactieve tv kon krijgen. Dus daar wringt het. Wel afgesproken maar niet nagekomen. En niet kunnen leveren wat afgesproken is. Maar geen compensatie of upgrade.

M.v.g.
Taximan250

In de randstad wonen veel meer mensen. Dus per strekkende meter telefoonkabel is veel meer geld beschikbaar om deze te onderhouden / eerder te vervangen.
Beste. Als je terug leest staat dat er al.

Is ook allemaal logisch. Maar afspreken en niet nakomen.

Dan niet aan werken en of oplossing bieden. Daar gaat dit forum over.

Wel de hoofdprijs betalen maar niet krijgen wat ze beloven.

M.v.g
Taximan250
Reputatie 7
Badge +9
Beste @Taximan250 ,

Ook ik woon in het buitengebied en ik had origineel 6 mbs. Ik heb gewoon Interactieve TV met 1 kastje in de woonkamer waar ik televisie kijk. Op de slaapkamer (2e TV) kijk ik TV via mijn Google Chromecast en dan stream ik via mijn mobiele telefoon de beelden naar de TV via het WIFI netwerk en dit alles werkt prima. Ik kan dus via de koperen draden van KPN gewoon TV kijken. De beeldkwaliteit is gewoon prima en ik kan Netflix kijken.

Daarnaast heb ik Internet Buitengebied. Dit is een variant waar de 4G modem gekoppeld wordt aan je Experiabox. Ik lees wel dat je een 4G modem hebt. Is deze wit of zwart? Wanneer het een witte is dan zou ik eventjes op de website van KPN Internet Buitengebied kijken en kijken of je in aanmerking komt voor de zwarte versie welke je kan aansluiten op je Experiabox.

Ik zou ook graag glasvezel willen, maar dat is er nu eenmaal niet. Aan mij is dan de keus blijf ik wonen in het buitengebied of ga ik verhuizen. In het buitengebied heb ik ook geen supermarkt, slager of groenteboer dat is ook een feit.
Reputatie 7
Badge +24
Nou ja... wat snelheid betreft beloven ze dus helemaal niks. Tot 50 mbit zeggen ze. Dat kan dus ook 9 mbit zijn. En het abonnement is incl tv. Dus ja, je kan tv kijken. Met dat abonnement. En de max snelheid die bij dat abo hoort. Wat ze je exact beloofd hebben weet ik niet. Zal wel via de telefoon gegaan zijn, wat dus geen enkele waarde heeft.
Beste.

Lees het topic eens goed. Lijkt mij dat afspraak afspraak is.

Kijk het werkt ook allemaal wel.

En zijn oplossingen. Maar haperen en stotteren. 4k kijken. Interactieve tv. Netflix videoland.

Maar werkt niet zoals is afgesproken. En oplossingen zin er niet mits netwerk aanpassen. Dus komen niet na wat is afgesproken maar wel de volle pont betalen.

Overstappengaat niet.

M.v.g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +20
Beste @Taximan250 en anderen. Inmiddels is in dit topic het nodige gezegd en geschreven. Ik heb in het begin duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden, onmogelijkheden en de achterliggende verklaringen daarvoor zijn. Daar is in de tussentijd niets aan veranderd.

Ik merk dat de klachtomschrijvingen zich afwisselen. Het ging eerst om langzaam internet: er blijkt echter Sneller Internet Buitengebied aanwezig, waarmee er een prima snelheid wordt gehaald.

Een ander punt is geen tv kunnen kijken in HD of beter. Ik heb daarop uitgelegd dat je via iTV inderdaad aan SD gebonden zult zijn, maar dat het streamen / casten (later nog eens expliciet genoemd) een prima kwaliteit tv zal opleveren. Daarnaast is Digitenne -hier ook expliciet genoemd- ook een uitstekende optie.

Als laatste lees ik over afspraken die niet worden nagekomen. Op onze site kun je checken welke snelheid en daarmee welke diensten we op een adres kunnen leveren. Dat staat tevens in de bevestiging die we sturen ná bestelling. Elke nieuwe klant krijgt zo'n bevestiging en je weet dus vooraf wat er wel en niet mogelijk is. Ik ben niet bij het verkoopgesprek aanwezig geweest en ik ook kan niet beoordelen wat er precies is gezegd. De afspraken omtrent levering van onze diensten zijn in mijn optiek echter duidelijk. De situatie qua te leveren snelheid zal ook duidelijk zijn gemaakt, aangezien er Sneller Internet Buitengebied is aangeboden.

Ik lees daarbij een aantal maal dat 'het volle pond betaald' moet worden voor niet volledig geleverde diensten. We leveren onze diensten in mijn optiek wél volledig, binnen de mogelijkheden van ons netwerk, inclusief een extra oplossing voor langzaam internet. Voor de beperkingen van iTV-kijken zijn alternatieven genoemd. Een extra korting is dan ook niet aan de orde.

Reageer