Beantwoord

Slecht internet en wel volledige abonnementsprijs betalen

  • 24 July 2019
  • 31 reacties
  • 491 keer bekeken

Beste. Enige aanbieder hier is kpn. Netwerk is al 30 jaar oud. Kunnen geen oplossing bieden maar moet wel de hoofdprijs betalen. Hoe is dat mogelijk anno 2019.

Met pijn en moeite halen wij 9 mbs.

Kan nog niet eens normaal tv kijken ermee. Laat staan computer of laptop aansluiten.
Als je belt kunnen ze niks doen. Maar in randstad moet geïnvesteerd worden. Buitengebieden ho maar. Maar welk elke maand volle pont laten betalen. Maar service ver te zoeken.

M.v.g.
Taximan250

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 July 2019, 13:38

Bekijk origineel

31 reacties

Beste. Helemaal mee eens. Maar blijft slecht internet voor een veel te hoge prijs.

Geen concurrentie hier. Dus machtspositie.

Medewerkers zeggen dat zelf ook aan de telefoon. Dat ze niet investeren omdat er geen andere aanbieders zijn.

Afspraken worden niet nagekomen. Gewoon in doofpot zo werkt het nu eenmaal. Veel betalen weinig krijgen. To service KPN.
Beste. Heb even 3 testen gedaan. Kom met pijn en moeite aan 12 a 13 mb met versterker.
Totaal instabiel.
Hebben zondag f1 gekeken op ziggo. Nou nou wat een feest. Wel 10 a 15 keer opnieuw moeten starten. Is echt te belachelijk voor woorden 53.50 per maand betalen. Niemand op wifi of op computer. Die nog geen eens aangesloten is ivm slecht internet. Dit anno 2019. Geen concurrentie. Dus lak aan de klant. Wel alles mogelijk volgens kpn shop. Maar in werkelijkheid. Sorry meneer meer is er niet. 30 jaar oude kabels meer wel veel betalen. Echt KPN.

Reputatie 5
Badge +4
@Taximan250 Deze snelheid is echt niet meer van deze tijd, dat is waar.
Maar U spreekt over 30jaar 'oud' netwerk. Hier bij mij ligt een ruim 50 jaar OUD netwerk en dit is mijn snelheid. Alles koper!!


Ik betaal 4,99 (2,50 korting) per maand extra om deze snelheid te halen(officieel heet dit 100/10).
Afstand centrale is slechts 400/500meter.
Het is in uw geval echt niet de 30jarig kabel maar de afstand tot uw KPN centrale.
Zelf zou ik ook vreselijk balen als KPN hier niets aan kan/wil doen.
Misschien met de buren iets op 'actie' poten zetten?
Succes en sterkte...
Beste. Bedankt voor u reactie.

Wij wonen hier paar maanden nu. Zeiden in de kpn winkel dat mijn eisen geen probleem waren. Zelfs 1 tv normaal kijken werkt al bijna niet. Netwerk is echt instabiel. Testen wijzen dat uit. Schijnt ruim 30 jaar geleden aangelegd te zijn en tot de eerste kast 3500 meter.
Iets er aan doen gebeurt niet. Infrastructuur noemen ze dat. Daar er hier geen andere kapers op de kust zijn hebben ze monopoly . Zijn al 2 monteurs geweest. Problem blijft. Maar afschrijven elke maand kunnen ze heel goed. Die lijn hapert niet. Zou voor die snelheid gerust iets meer betalen. Maar de test liegt niet.

M.v g.
Taximan250
Reputatie 7
Badge +20
Beste @Taximan250 Als er specifieke problemen zijn met 4G-buitengebied, of welk ander probleem ook, kan daar vanzelfsprekend naar gekeken worden. Je hebt twee monteurs op visite gehad en ik ga er dus graag vanuit dat dit ook zorgvuldig is gedaan. Je geeft echter aan dat de problemen blijven bestaan en je stuurt nu een screenshot mee van de behaalde snelheid. Ik zie dat dit dat via wifi is gedaan en refereert er in je eigen bericht ook aan.

Wifi is per definitie langzamer en instabieler dan bekabeld internet. Zo'n meting zegt dus te weinig. Als je wilt weten welke snelheid er echt bij je binnenkomt wil je dit testen via bekabelde verbinding. Als je tv-kijkt via je computer dan raad ik je per definitie aan om gebruik te maken van een bekabelde verbinding. Dat geeft simpelweg het beste resultaat.

Voor het overige, en ik ben bang dat ik in herhaling ga vallen. Dat andere providers geen diensten leveren op jouw adres betekent niet dat er sprake van een monopolie is óf dat wij in staat zijn om per direct upgrades uit te kunnen voeren. Helaas is de situatie op jouw adres zoals deze is. Daar zal niet direct iets aan te doen zijn. De situatie op je locatie was vooraf bekend en binnen de mogelijkheden die er zijn doen we alles om je te helpen. Je hebt gratis apparatuur gekregen, waarmee je snelheid aanzienlijk is verbeterd. Ik ben het dus niet met je eens dat we 'lak aan onze klanten hebben' of dat je te veel betaalt voor wat je krijgt.
Beste. Ik snap dat u KPN niet wil afvallen maar buitengebied heeft geen prioriteit. Als dit in centrum gebeurde met meerdere aanbieders was allang verholpen. Logisch. Maar als het druk is op de lijn. Helemaal hier in buitengebied waar meerdere op extra versterkers zitten werkt ook niet echt mee. Deze testen zijn bekabeld gedaan. In de morgen heb ik rond de 20mb. Tijdens drukte max 10mb en instabiel. Zal deze test geluk nu weer doen. Dus daar zit probleem. Hoe drukker tijdens iedereen tv kijkt hier hoe instabieler en slechter tv kijken.
Waarom kan ik niet normaal TV Kijken dan?

Reageer