Slecht internet iPhone i.c.m. Experiabox.

  • 29 December 2019
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Beste,

Wij hebben dit probleem thuis ook.. dit is zeer irritant. Als de experia box gereset wordt, doet hij het een aantal weken en dan is het weer raak. Geen een iPhone (3 stuks) hier in in huis werkt. Ze schakelen elke seconde tussen wifi en 4g. Wanneer je de wifi instellingen opent en wilt verbinden met het netwerk krijg je de melding “wachtwoord onjuist”..

Onze oude macbook air (2013) doet het ook niet, maar de nieuwe (2019) weer wel en ook de asus (windows) laptop werkt. Verder hebben we hier in huis veel met de wifi gekoppeld omdat we een stuk smart home hebben met een homey. 

Graag een gepaste oplossing voor dit probleem, want op forums zie je dit veel voor komen! Er gaat duidelijk iets niet goed met het verzenden vanuit experia box naar iPhone. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Dave, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je hier een oplossing voor wilt. Wil je het forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Welke Experia Box heb je, en waar in huis staat deze? Heb je verder nog aanvullende netwerkapparatuur in gebruik?

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, Dave. Ervaar je nog steeds problemen?

Beste Erik,

 

excuses voor mijn late reactie, ja ik ervaar dit probleem nog steeds. Zodra ik de wifi extenders van kpn uit en aan zet doen deze het weer voor een dag goed. Maar daarna is het weer drama…

wij hebben een experia box v10 in de meterkast en 3 wifi extenders. 1 in de gang, 1 op zolder en 1 in de woonkamer.

het is heel raar dat alleen iPhones hier last van hebben en een ouder type macbook..?!

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, Dave. Vervelend dat het probleem er nog is. Zou je onderstaande procedure uit willen voeren? Kan zijn dat je dit al eens gedaan hebt, of misschien delen ervan, maar dan kunnen we met een schone lei beginnen.

  • ontkoppel/zet de Experia Wifi uit
  • reset de Experia Box
  • reset alle drie de Experia Wifi's (resetknopje zit op de achterkant)
  • herhaal het installatieproces van de Experia Wifi's

Kijk het dan even een dag of twee aan om te zien of het probleem er nog is.