Beantwoord

Slecht of geen wifi bereik Online gamen bedraad verschrikelijk.

  • 1 april 2015
  • 10 reacties
  • 1725 keer bekeken

Hallo

Vanaf dat we KPN Alles in 1 hebben zitten we met niet stabiele internetverbindingen

Wifi slecht bereikbaar of valt internet uit.

Online Gamen met playstation 4 bekabeld resulteert in niet stabiele verbinding waardoor dus online spelen gewoon niet meer kan

Televisie kijken met soms happeringen.

We  hebben van alles al geprobeerd.

Modem ZTE 220 is aangesloten op het ISRA punt en staat in de meterkast.

Op onze ZTE 220 hebben we aangesloten bedraaid:

- TV ontvanger

- Power line adapter voor TV ontvanger boven geleverd door KPN

- Playstation 4

- Netgear Switch ( geleverd door KPN )

- WD Cloud 3TB.

Op de switch hebben we aangesloten de WD Life media player.

Vele malen ook met KPN gebeld en dan krijg je standaard hulp omtrent de WIFI en internetsnelheid:

- check je kanaal op wifi en verander deze. Dat  hebben we al vele malen gedaan maar helpt niet echt.

- Netwerkmeetingen gedaan door KPN en die zeggen ja je download is 10MB en Upload is 1 MB

  ( Wij kunnen niet hoger in onzer regio pas ergens Q3 betere snelheid )

Omtrent de ps4 zeggen ze gelijk supporten we niet. punt uit. Gelukkig wel veel gelezen op dit forum er over omtrent bepaalde modems en zo. dus ben blij dat er wel mensen hier zijn die daarmee wel andere konden helpen.

Samen met mijn zoon de ps4 met powerline adapter laten spelen en dat gaat dan soms wel of neit goed. Of te wel ook niet stabiel. Zelf voor hem een standalone kabel getrokken naar de zolder en die recht streeks op de modem aangesloten. Maar zoals ik al zei niet met 100 procent resultaat.

We kijken ook wel met onze WD Live media player films die staan op de wd cloud en dat geef geen problemen

Het is echt dus iets als we naar buiten gaan het internet zelf op.

Ik ben er eigenlijk klaar mee en zit al steeds te denken om naar Ziggo over te stappen met wel goed down en upload snelheid en internet toegang en geen gedoe met online gamen etc..

Graag zou ik dus met een Webcare specialist willen praten want misschien is onze modem gewoon niet meer goed of heb ik gewoon een te slechte lijn met niet goed pings.

Eventueel met een afspraak dat we dan samen ECHT kijken naar het probleem en niet via een al bekende procedure zoals de helpdesk medewerkers aan de telefoon dus vaak doen

Groeten Arjanvds

icon

Beste antwoord door arjanvds 7 april 2015, 16:07

wjb

Dat advies heb ik gedaan er loopt een aparte kabel al naar de zolder toe en daarop heb ik een TP-Link1043 aangesloten met een eigen SSID

Hij fungeert als ACCES point voor WIFI voor zolder.

Maar vandaag gaat zoonlief weer spelen op de PS4.

Ik hou de logs in de gaten,

Groeten

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Merk je verschil bij het gamen met die PS4 als een TV ontvanger aan of uit staat?

10Mbps is niet veel, en als daar dan ook een TV stream overheen gaat, dan onstaat al snel een bottleneck.

TV streams hebben een hogere prioriteit dan Internet verkeer en krijgen daarmee voorrang.

Daar komt bij dat voor elk ontvangen data pakketje voor de TV stream er ook weer een data pakketje teruggestuurd wordt om tegen de server te zeggen dat het volgende pakketje verstuurd mag worden. (Dus ook die 1Mbps upload snelheid kan een bottleneck zijn.)

Dat krijgt dus allemaal voorrang en pings en de communicatie van de PS4 kan daardoor dus al snel "in de wacht" komen te staan. (Dat merk je direct bij data intensieve online gamen en verhoogde ping response tijden.)

Vraag:

  1. Kan je wel goed gamen als er geen TV ontvanger aan staat?
  2. Wat geeft de router aan als actual rates? (Up en Down)
  3. Wat is het aantal FEC errors en CRC errors? (Geef ook aan hoe lang de router al online is.)
Reputatie 6
Badge +12
Hoi arjanvds,

Goed je weer te zien op het forum.

Dat is niet fijn gamen op deze manier. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen van wjb zodat we je verder kunnen helpen.

Nienke

hallo bedankt voor jullie antwoorden en zekers weer wjb

Ondertussen ook met KPN gebeld en ik krijg vandaag een V9 modem om dat in  iedergeval uit te sluiten dat het een oudere modem is

Maar nav van je laatste advies heb ik daar ook geen vertrouwen in en zal ik dus moeten wachten tot ergens Q3 als de lijn wordt geupgrade naa 56 MB.

Maar het klopt dat als we televisie wordt gekeken het slechter is met PS4.

Dus de conclusie kan ik wel begrijpen.

waarden over :

  • Wat geeft de router aan als actual rates? (Up en Down)
  • Wat is het aantal FEC errors en CRC errors? (Geef ook aan hoe lang de router al online is.)
https://

Reputatie 7
Ik hoop dat de V9 in ieder geval wat verbetering gaat brengen in de hoeveelheid FEC errors (met name upstream) en het aantal CRC errors.

Ik verwacht helaas 😞 niet dat de actual rates sterk zullen verbeteren met die V9.

Ik hoop dat een uitspraak kan doen over die FEC en CRC errors. Persoonlijk vind ik die waarden upstream vrij hoog, maar ja, ik heb daar weinig verstand van :$ omdat ik al jaren een glasvezel aansluiting heb.

Reputatie 2
Badge +3
Je zou het modem ook eens uit de kast kunnen halen zodat het draadloze deel beter functioneert, Meterkastdeuren hebben soms een brandwerende funktie ivm de meters in de kast. Hierdoor slechter bereik.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi arjanvds en wjb,

De actual rates zullen inderdaad pas verbeteren op het moment dat de netwerkupgrade heeft plaatsgevonden. :(

De FEC en CRC zijn inderdaad wat aan de hoge kant. Dit kan verschillende oorzaken hebben. De afstand van de wijkcentrale, de kabels van de aansluiting maar ook de huidige Experiabox.

De FEC zijn fouten op de lijn die met behulp van een algoritme worden hersteld.  Dit is normaal en geen enkele probleem wanneer ze hoger liggen. De CRC kunnen wel een probleem vormen wanneer het veel zijn. Hier betreft het ‘harde’ fouten. Wanneer dit voorkomt wordt vaak geadviseerd alle bekabeling van het aansluitpunt te controleren/vervangen of om de Experiabox om te ruilen. Wanneer deze zijn uitgesloten kan alsnog de oorzaak bijvoorbeeld in de wijkcentrale liggen. De CRC is hier niet hoog genoeg voor een negatief effect op de verbinding.

In het verleden heb ik vaker gezien dat de waarden verbeteren bij een nieuw modem. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig wat de resultaten straks zijn met de V9. Wil je hetzelfde overzicht plaatsen als je deze hebt aangesloten?

Nienke

hubble1995

Dan wordt een grote kabel brei naast de meterkast en dat is ook niet mooi.

Vrouw lief zal dan ERG gaan klagen.

Maar een optie voor wifi zou kunnen zijn de wifi op de experiabox UIT zetten en een aparte Wifi apparaat via 1 kabel aansluiten op de experiabox buiten de meterkast.

Nu zou ik graag willen weten wat dan het beste is ?

Toch de KPN Accesspoint die ze aanbevelen voor 80 euro ?

Omtrent de andere antwoorden antwoord in een aparte anwoord bericht,

Bedankt

Reputatie 2
Badge +3
Als je al een wifi apparaat op zolder hebt liggen zou ik dat gebruiken, of het gehele modem ergens onder brengen waar vrouwlief er geen moeite meeheeft, bijvoobeeld achter de tv kast

Reputatie 7
Ik zou nog even niets doen t.a.v. wifi aangezien de bottleneck als snel op de ADSL lijn zal liggen.

Meet dan in ieder geval eerst de snelheid die je over wifi haalt op de plek waar de PS4 staat.

Het beste is om zo'n wifi accesspoint op de eerste of zelfs de tweede verdieping te plaatsen, maar wel met een netwerkkabel aangesloten op de Experia Box.

Overigens geef je zelf al aan dat ook via een netwerkkabel geen 100% resultaat gehaald is, dus haal er nu niet te veel bij, concentreer je op het verbeteren van de ADSL verbinding.

wjb

Dat advies heb ik gedaan er loopt een aparte kabel al naar de zolder toe en daarop heb ik een TP-Link1043 aangesloten met een eigen SSID

Hij fungeert als ACCES point voor WIFI voor zolder.

Maar vandaag gaat zoonlief weer spelen op de PS4.

Ik hou de logs in de gaten,

Groeten

Reageer