Vraag

Slecht WIFI

  • 26 juni 2020
  • 17 reacties
  • 113 keer bekeken

Goedemiddag,

Al jaren ben ik klant bij KPN. Over het algemeen tevreden. Vandaar ook compleet.

Nu merk ik dat op onze slaapkamer WIFI gewoon slecht is. Soms haal ik nog geen 20MB. Nu heb ik al meerdere keren gebeld, en steeds wordt er iets anders gezegd. Enne moment wordt er gezegd oh mr. u mag 20% verlies via WIFI hebben en de andere keer gaat het over bekabeld ik ben er zat van!

 

Een medewerker vertelde als u super WIFI neemt dan zijn al uw problemen waarschijnlijk opgelost. Dus ik zei al ok heel graag! Alleen of ik even 100euro wou betalen. Dit vind ik gewoon te duur. Ik vind dat KPN moet zorgen dat ik gewoon goed internet heb. Ik heb al twee WIFI versterkers van KPN staan. Deze waren in het begin nog wel ok en haalde ik rond de 55mb maar dat nu ook niet meer. Maar nog steeds geen 80% als we over 20% verlies spreken.


Tweede reden dat ik vind dat KPN mij moet helpen met de super WIFI is, dat ik ook mijn mobiel via KPN heb en om mijn huis adres niet de gewenste snelheid haal! Max 9MB! Dit was ook eerst beter maar KPN heeft dit in onderzoek. Dus ik hoop dat u KPN ieder geval kunt regelen dat ik thuis goed internet heb via WIFI.

Met vriendelijke groet,

Lesley Peeman

Oja WIFI manager al meerdere keren gedaan! Ook is de WIFI beneden gewoon goed.
 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De kans dat u de super wifi's gratis krijgt is bijna nul. Wel krijgt u bij slecht Wi-Fi gratis de bekabelde uitvoering die overigens uitstekend werken. Welke versterkers heeft u nu?

Hallo Joep,

Ben er idd bang voor, ben wel erg teleurgesteld ook dat er steeds iets anders gezegt wordt. Ik heb nu de standaard versterkers van kpn. Van die zwarte kasjes

Reputatie 7
Badge +9

Heb je problemen met die versterkers? Bij mij werken ze uitstekend! 

Nee heb geen problemen met de versterkers. Ze zijn gewoon goed aangesloten alleen ik haal gewoon de snelheid niet. Zit er nu ook over te denken om misschien over te stappen naar ZIGGO. Mijn vader had een wifi probleem en het werd direct opgelost met een wifi booster…

Heb jij wel snel wifi ook boven?

Reputatie 7
Badge +9

Welke snelheid haal je bekabeld?

bekabeld haal ik 120mb

Reputatie 7
Badge +9

En als het goed begrijp heb je al 2 experia wifi's( zwarte kastjes van kpn) die je met een kabel hebt aangesloten op de experiabox.  Klopt dat?

Ja en nee. Beneden in de gang heb ik mijn modem staan en daar staat versterker 1. Boven staat versterker 1 die boven via draadloos tv aangesloten... sropcontsct...

Reputatie 7
Badge +9

Daar gaat het dus fout.....Wi-Fi via een draadloos verbindingset is vragen om problemen.

KPN heeft dit zelf geïnstalleerd bij ons...mm

Reputatie 7
Badge +9

Dat geloof ik meteen en het werkt ook wel maar je gaat nooit de volledige snelheid halen gewoon omdat het electriciteitsnetwerk niet echt geschikt is om data te transporteren. De oplossingen zijn een kabel trekken naar boven of investeren in de super wifi's of er mee te leven dat snelheid lager is.

Voor mijn gevoel was het ook hoger... kabel trekken zou het beste zijn maar hier geen optie  helaas…

KPN adverteerde ook met overal goed WIFI  in huis. Heb geen kasteel ofzo daarom vind ik het wel jammer.... Bij Ziggo wordt het meteen opgelost... maarja jij iedergeval bedankt en maar eens goed nadenken wat te doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ook bij Ziggo ontkom je niet aan wifi versterkers. Waar heb je de experiabox staan? En  heb je de wifiversterker staan?

Tuurlijk elke provider heeft wat. Maar de snelheden van Ziggo zijn natuurlijk wel top. Mijn vader had een probleem met snelheid... kreeg de wifi booster en top…

De experiabox V10 staat beneden in de gang. Daar is wifi versterker 1 aangesloten en boven op de slaapkamer nr 2. Dit was de manier zei KPN. Het leek ook goed. Nu is het minder en wordt er gezegt ja, de super wifi is de oplossing... 

Reputatie 7
Badge +12

De wifibooster van Ziggo moet ook bekabeld aangesloten worden volgens mij. En is niet gratis. Daar betaal je per maand een extra bedrag voor.

De booster wordt op de zelfde manier aangesloten en bij mijn vader is hij gewoon gratis omdat ze ook goed wifi garanderen. 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @lesleyp, akelig probleem heb je thuis met wifi.  Goed dat je de KPN community om hulp vraag, welkom op het forum! 

Zo te lezen hebben we samen (jij en KPN) al het een en ander gedaan om je wifi thuis te optimaliseren. Je hebt de KPN Wifi Manager gebruikt, daaruit bleek dat je thuis wel wat ondersteuning kon gebruiken. Daarom heb je twee Wifi versterkers + monteur thuis gekregen. Dat heeft wel gewerkt. 
Je hebt de versterker boven verbonden met een Draadloze verbindingsset (dvs) , die geeft nu niet (meer) een goed resultaat. Balen! Joep heeft gelijk, voor een stabiele verbinding is een kabel aansluiten op de versterker zeer gewenst! De versterker via je elektra laten functioneren kan zolang het goed gaat. Een storingsbron op je elektriciteitsnetwerk kan vroeg of laat optreden en de verbinding ernstig verstoren, daarom is een kabel trekken echt een must! Ik begrijp zeker dat het niet de voorkeur heeft, want het kost wel even tijd om alle kabels uit het zicht te hebben, maar dan heb je wel de beste duurzame oplossing. Daar krijg je geen spijt van, weet ik uit ervaring ;)    

Reageer