Beantwoord

Slecht WIFI

  • 26 June 2020
  • 24 reacties
  • 261 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

Al jaren ben ik klant bij KPN. Over het algemeen tevreden. Vandaar ook compleet.

Nu merk ik dat op onze slaapkamer WIFI gewoon slecht is. Soms haal ik nog geen 20MB. Nu heb ik al meerdere keren gebeld, en steeds wordt er iets anders gezegd. Enne moment wordt er gezegd oh mr. u mag 20% verlies via WIFI hebben en de andere keer gaat het over bekabeld ik ben er zat van!

 

Een medewerker vertelde als u super WIFI neemt dan zijn al uw problemen waarschijnlijk opgelost. Dus ik zei al ok heel graag! Alleen of ik even 100euro wou betalen. Dit vind ik gewoon te duur. Ik vind dat KPN moet zorgen dat ik gewoon goed internet heb. Ik heb al twee WIFI versterkers van KPN staan. Deze waren in het begin nog wel ok en haalde ik rond de 55mb maar dat nu ook niet meer. Maar nog steeds geen 80% als we over 20% verlies spreken.


Tweede reden dat ik vind dat KPN mij moet helpen met de super WIFI is, dat ik ook mijn mobiel via KPN heb en om mijn huis adres niet de gewenste snelheid haal! Max 9MB! Dit was ook eerst beter maar KPN heeft dit in onderzoek. Dus ik hoop dat u KPN ieder geval kunt regelen dat ik thuis goed internet heb via WIFI.

Met vriendelijke groet,

Lesley Peeman

Oja WIFI manager al meerdere keren gedaan! Ook is de WIFI beneden gewoon goed.
 

icon

Beste antwoord door Nadia 9 July 2020, 11:52

Bekijk origineel

24 reacties

Badge +19

De kans dat u de super wifi's gratis krijgt is bijna nul. Wel krijgt u bij slecht Wi-Fi gratis de bekabelde uitvoering die overigens uitstekend werken. Welke versterkers heeft u nu?

Reputatie 2

Hallo Joep,

Ben er idd bang voor, ben wel erg teleurgesteld ook dat er steeds iets anders gezegt wordt. Ik heb nu de standaard versterkers van kpn. Van die zwarte kasjes

Badge +19

Heb je problemen met die versterkers? Bij mij werken ze uitstekend! 

Reputatie 2

Nee heb geen problemen met de versterkers. Ze zijn gewoon goed aangesloten alleen ik haal gewoon de snelheid niet. Zit er nu ook over te denken om misschien over te stappen naar ZIGGO. Mijn vader had een wifi probleem en het werd direct opgelost met een wifi booster…

Heb jij wel snel wifi ook boven?

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld?

Reputatie 2

bekabeld haal ik 120mb

Badge +19

En als het goed begrijp heb je al 2 experia wifi's( zwarte kastjes van kpn) die je met een kabel hebt aangesloten op de experiabox.  Klopt dat?

Reputatie 2

Ja en nee. Beneden in de gang heb ik mijn modem staan en daar staat versterker 1. Boven staat versterker 1 die boven via draadloos tv aangesloten... sropcontsct...

Badge +19

Daar gaat het dus fout.....Wi-Fi via een draadloos verbindingset is vragen om problemen.

Reputatie 2

KPN heeft dit zelf geïnstalleerd bij ons...mm

Badge +19

Dat geloof ik meteen en het werkt ook wel maar je gaat nooit de volledige snelheid halen gewoon omdat het electriciteitsnetwerk niet echt geschikt is om data te transporteren. De oplossingen zijn een kabel trekken naar boven of investeren in de super wifi's of er mee te leven dat snelheid lager is.

Reputatie 2

Voor mijn gevoel was het ook hoger... kabel trekken zou het beste zijn maar hier geen optie  helaas…

KPN adverteerde ook met overal goed WIFI  in huis. Heb geen kasteel ofzo daarom vind ik het wel jammer.... Bij Ziggo wordt het meteen opgelost... maarja jij iedergeval bedankt en maar eens goed nadenken wat te doen.

 

 

Badge +19

Ook bij Ziggo ontkom je niet aan wifi versterkers. Waar heb je de experiabox staan? En  heb je de wifiversterker staan?

Reputatie 2

Tuurlijk elke provider heeft wat. Maar de snelheden van Ziggo zijn natuurlijk wel top. Mijn vader had een probleem met snelheid... kreeg de wifi booster en top…

De experiabox V10 staat beneden in de gang. Daar is wifi versterker 1 aangesloten en boven op de slaapkamer nr 2. Dit was de manier zei KPN. Het leek ook goed. Nu is het minder en wordt er gezegt ja, de super wifi is de oplossing... 

Reputatie 7
Badge +24

De wifibooster van Ziggo moet ook bekabeld aangesloten worden volgens mij. En is niet gratis. Daar betaal je per maand een extra bedrag voor.

Reputatie 2

De booster wordt op de zelfde manier aangesloten en bij mijn vader is hij gewoon gratis omdat ze ook goed wifi garanderen. 

Reputatie 7

Hoi @lesleyp, akelig probleem heb je thuis met wifi.  Goed dat je de KPN community om hulp vraag, welkom op het forum! 

Zo te lezen hebben we samen (jij en KPN) al het een en ander gedaan om je wifi thuis te optimaliseren. Je hebt de KPN Wifi Manager gebruikt, daaruit bleek dat je thuis wel wat ondersteuning kon gebruiken. Daarom heb je twee Wifi versterkers + monteur thuis gekregen. Dat heeft wel gewerkt. 
Je hebt de versterker boven verbonden met een Draadloze verbindingsset (dvs) , die geeft nu niet (meer) een goed resultaat. Balen! Joep heeft gelijk, voor een stabiele verbinding is een kabel aansluiten op de versterker zeer gewenst! De versterker via je elektra laten functioneren kan zolang het goed gaat. Een storingsbron op je elektriciteitsnetwerk kan vroeg of laat optreden en de verbinding ernstig verstoren, daarom is een kabel trekken echt een must! Ik begrijp zeker dat het niet de voorkeur heeft, want het kost wel even tijd om alle kabels uit het zicht te hebben, maar dan heb je wel de beste duurzame oplossing. Daar krijg je geen spijt van, weet ik uit ervaring ;)    

Reputatie 7

Hey @lesleyp, het is hier al een tijdje stil… Heb je het advies ook opgevolgd? Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring, deel het gerust met ons :)  

Reputatie 2

Met KPN heb ik idd genoeg gedaan en elke keer zegt een collega wat anders… Ze proberen me eigelijk de super wifi aan te smeren want dat lost alles op… klinkt ook geweldig alleen er voor betalen vind ik we lwat van. Zeker als vaste alles in 1 compleet klant ben ik gewoon erg teleurgesteld. Ik snap kabel trekken dat is ook een oplossing, alleen is dit niet zo 1,2,3 gebeurd en zal dan kabelt in het zicht hebben.
Kortom fijn dat er hier wel gereageerd is, want via het klachter formulier van KPN hoor je niets;).

 

Bedankt voor jullie advies.

Reputatie 7

Ik begrijp dat kabels trekken niet de meest favoriete klus is, zelf heb ik dat ook zo lang mogelijk uitgesteld. Maar, als je dat eenmaal gedaan hebt mag het resultaat er ook zijn: een snelle, stabiele verbinding én een duurzame oplossing. Want je kunt er heel lang mee vooruit en ook nog eens kostenefficiënt ;) 

Mocht het echt teveel gedoe opleveren dan is de KPN Super Wifi te overwegen, die is alleen iets minder lief voor de portemonnee :see_no_evil:  

Badge +19

@lesleypik kan natuurlijk niet in je portemonnee  kijken maar als het enigszins kan koop dan die super wifi’s, probeer ze en bevalt het niet dan stuur je ze weer terug. Wifi is tegenwoordig een eerste levensbehoefte dan mag dat toch ook wel iets kosten?! Ik weet zeker dat het een prima investering is en je er geen moment spijt van zal krijgen. En stel dat ze 5 jaar meegaan dan kost je dan € 0,08 per dag:wink:

Reputatie 2

Het gaat niet persee om het geld maar ook gewoon principe.... verwacht dat als ik een product af neem het ook draadloos gwn goed is.  Kabels trekken is nu niet de beste optie maar wellicht voor de toekomst.

Badge +19

Maar dat is nu juist het punt.  Een provider levert tot het modem alles wat daarna komt is voor jezelf. Het is anno 2020 onmogelijk om goed Wi-Fi te hebben met alleen een modem. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is.  Kpn is de enige provider die je gratis Wi-Fi versterkers geeft. De bekabelde uitvoering.  De draadloze is gewoon te duur om aan iedereen weg te geven.

Reputatie 7

Ik snap goed dat je graag ziet dat wij jou super goede wifi ‘leveren’, @lesleyp. Maar dat is niet zo eenvoudig, het is een samenwerking tussen jou en ons.

Zoals Joep al aangeeft: wij leveren tot aan jouw hoofdaansluiting het signaal voor: internet, tv en bellen. We stellen apparatuur in bruikleen of huur ter beschikking om deze telecomdiensten te ontvangen. Daarnaast kun je veel (rand)apparatuur (draadloos) verbinden met de KPN Experiabox. Eerst hadden we single-band modems, nu zijn het al dual-band. Een dualband modem zoals de Experiabox V10 geeft op twee frequenties het signaal af, dat geeft een beter wifi-netwerk in huis. Maar waarom is dat (nog) niet voldoende? En moet je op een gegeven moment ondersteunend apparatuur naast je modem gaan installeren?

Hoe werkt WiFi?
WiFi wordt door de lucht verzonden via een frequentie. Net als veel ander apparatuur in en om jouw huis die ook een zend- en ontvang functie hebben. Omdat deze apparaten dicht of op dezelfde golflengte functioneren, kan een kanaal ‘vollopen’. Je WiFi wordt langzamer. Deze apparaten verstoren het draadloze signaal. 

Storingsbronnen WiFi

  • Modems van buren
  • Draadloze audio apparatuur
  • DECT - toestellen
  • Bluetooth apparatuur
  • Dimbare (Led)lichten
  • Babyfoons
  • Magnetrons

Jouw modem ondersteunt twee frequenties, namelijk: 2.4 Ghz en 5 Ghz. De meest gebruikte frequentie  is 2.4 Ghz. Deze 2.4 Ghz frequentie heeft 13 kanalen, hierin zit wat overlap. Er zijn slechts 3 kanalen die elkaar niet overlappen. Dat zijn 1, 6 en 11. Het is daarom verstandig om te wisselen van kanaal wanneer je een trage WiFi verbinding hebt. 


De 5 Ghz frequentie is minder druk bezet, er is meer ruimte op deze band én heeft minder last interferentie van ander apparatuur. Dit zorgt voor een snellere en stabielere draadloze verbinding. Eén nadeel: in tegenstelling tot het 2.4 Ghz signaal, gaat het 5 Ghz minder goed door objecten heen.

Storingsbronnen 5 Ghz 

  • Muren
  • Isolatieglas (HR+++)
  • Vloeren van (gewapend) beton
  • Metalen oppervlakken
  • Isolatiemateriaal
  • Zonnepanelen

Steeds meer huishoudens verduurzamen hun woning, dit is goed voor het milieu en zorgt ervoor dat je er lekker warmpjes bij zit. Maar het is ook funest voor je wifi. 5 Ghz band heeft dus minder verstoring met omliggende netwerken, maar heeft ook een minder groot bereik dan de 2.4 band doordat het minder goed door objecten gaat.

Daarnaast komen er steeds meer apparatuur bij die een draadloze verbindingen vragen. Denk aan: koelkasten, ovens, thermostaten, zonnepanelen, parfum diffuser noem het maar op. Van onder tot boven vind je apparatuur die een (draadloze) connectie vraagt met het internet. Meer vraag naar internet (anno 2020), vraagt ook om meer ondersteunend apparatuur zoals wifi versterkers (acces points), zoals de KPN Super Wifi om je hele huis te voorzien van een snelle en stabiele wifi-verbinding :) 

We zouden er ook voor kunnen kiezen dat we iedere huishouden een Super Wifi ter beschikking stellen, maar dan gaat het maandbedrag ook omhoog. En dat zullen velen ook geen goed idee vinden.

Reageer