Slecht Wifi met Experia Box V8

  • 9 September 2021
  • 22 reacties
  • 148 keer bekeken

Badge

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb al het bovenstaande geprobeerd maar dat hielp niet. 

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7

Hoi @Wogi81, jouw Wifi valt soms weg begrijp ik. Je geeft aan dat je alles uit het vorige topic hebt geprobeerd, maar dat het niets hielp. Kan je toelichten wat je precies hebt gedaan en wat er overal uitkwam? De Wifi Manager die genoemd was in dat topic geeft bijvoorbeeld altijd een uitkomst. Als je er meer over vertelt kunnen we met je meedenken.

Badge

Ik heb net een kpn id aangemaakt. (snap overigens niet wat dat is?)

Maar ik kan m'n abo niet aan m'n account Koppelen vanwege een foutmeldin. Hoewel foutmelding..

Een foto hiervan kan ik niet bijvoegen omdat jullie die te groot vinden. 

Badge

Ik heb de foto kleiner gemaakt maar er staat 10 minuten dat hij aan het uploaden is.. Dus heb het maar onderbroken.

 

Ik ben ondertussen op pc aan het inloggen op kpn forum.. Ik logde altijd in met fb, nu dus met kpn id. Ik wil mijn bestaand profiel koppelen maar ook dat lukt niet. De knop 'koppel aan mijn id' doet niets. Ik zit op Chrome. En ik mis Telfort weer een beetje meer.. 

Badge

 

Badge

Zowaar hij doet het... 

Badge

Door een verstoring kan ik de wifi manager overigens niet downloaden... Alsjeblieft kpn... 

Badge

 

Badge

 

Badge

Nou dat is in elk geval gelukt :) 

Reputatie 7

Het aan MijnKPN (KPN ID) koppelen ging was lastig begrijp ik @Wogi81 ! Met je KPN ID kan je inloggen op MijnKPN, en op die manier kan je de Wifi Manager doen. Dat is niet iets wat je hoeft te downloaden, dat werkt direct op onze site: 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Die zal de verbinding en de aanwezige apparatuur controleren en aan de hand daarvan vervolgstappen voor de Wifi aanbieden. Lukt het om die te doen nu je abonnement aan jouw KPN ID is gekoppeld?

Eindelijk zijn de storingen met inloggen voorbij. Heb. Nu wel een andere username maar goed. Wifimanager gedaan en die zegt dat m'n modem te oud is. (waarom zeggen jullie dat niet meteen?) als ik vervolgens een nieuwe wil bestellen krijg ik er 2 wifi versterkers a 60 euro bij. Dat hoef ik niet... Ik zit in m'n appartement praktisch naast m'n modem en ik heb al een versterker…

Ik gebruik voortaan wel 4g van tmobile. En ga me eens oriënteren op overstappen :(

Reputatie 7

Het voorstel van de Wifi Manager is gebaseerd op wat het beste is voor de gegevens die je hebt ingevoerd, zodat de Wifi verbinding in jouw hele woning zo optimaal mogelijk kan werken. Na die stap kan de Manager ook met je meekijken naar het huidige modem en de instellingen daarvan, helpt het ook niet om die instellingen te proberen te wijzigen?

Oké.. Nou jammer dan? :)

Het voorstel van de Wifi Manager is gebaseerd op wat het beste is voor de gegevens die je hebt ingevoerd, zodat de Wifi verbinding in jouw hele woning zo optimaal mogelijk kan werken. Na die stap kan de Manager ook met je meekijken naar het huidige modem en de instellingen daarvan, helpt het ook niet om die instellingen te proberen te wijzigen?

Hoe dan? Ik kreeg de melding dat m'n modem te. Oud was. Daarna ging ik naar de bestelsite voor modem (en de 2(?) wifi versterkers die ik niet nodig heb.)

 

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het aan de instellingen ligt. Ik ben geen expert maar weet er wel wat van. Port staat op auto.. Dan zoekt ie automatisch de beste port, toch? (dat 1 tm 14 ofzo)

Heb ook niks aangepast. En m'n verbinding valt ook snachts weg. 

Reputatie 7

Als het goed is heb je daarvoor een aantal gegevens ingevuld, over in wat voor ruimtes je Wifi gebruikt en dergelijke. Op basis van die gegevens wordt het advies gegeven. Zie ook dit topic met uitleg over de Wifi Manager: KPN Wifi Manager: verbeter je wifi.

Met port bedoel je het kanaal zo te zien, als die op Automatisch staat kan je deze zelf ook aanpassen naar een andere waarde, waarbij je het beste kunt kiezen uit 1-12. Sommige apparaten kunnen niet overweg met de hogere kanalen.

De wifimanager stopt op het. Moment dat ik. De wifi snelheid moet meten. Eerst krijg ik een foutmelding. Iets met socket ofzo. Daarna doet. Ie niets. Meer.

Verrassend…

 

Ik wil een nieuw modem, anders ga. Ik overstappen naar ziggo. Ik ben er echt klaar mee.

 

 

Badge +19

Slecht wifi ligt zelden aan het modem. Maar welk type modem heb je?

Reputatie 7

Je bent er inmiddels ook al een tijdje mee bezig inderdaad. In de titel van het topic had je het over de Experia Box V8, dat is nog steeds het modem wat je hebt? En hoe heb he de Wifi Manager precies gedaan, was dat in 1 specifieke browser of heb je ook meerdere opties geprobeerd? 

Slecht wifi ligt zelden aan het modem. Maar welk type modem heb je?

De experia v8

 

Ik zit praktisch in m'n modem, dus waar ligt het dan aan? 

Reputatie 7

Waar het aan ligt is een goede vraag @Wogi81-2, dat proberen we te achterhalen en daarvoor stelde ik in mijn vorige bericht ook een paar vragen. Zou je die ook nog kunnen beantwoorden?

Reputatie 5
Badge +5

Als het goed is kan je ook alleen de box 12 bestellen/omruilen voor je V8. Zonder de super wifi. 

Reputatie 7
Badge +9

Als het om een V8 gaat dan is deze ook al wat jaartjes oud. 
 

Gebruik je ook het Wifi nog direct vanaf de V8 of het je daar andere oplossing wellicht Experia Wifi / SuperWifi voor. 
Want ansich voor bekabeling is de V8 (mits in orde) prima, Maar zeker op gebied van Wifi laat hij wat te wensen over.

Ondersteund niet de 5Ghz en de 2.4Ghz zie je zeker in druk bewoonde wijken dat Deze moeite heeft een plekje te vinden in de overvolle 12 overlappende kanalen