Vraag

Slecht WiFi na aansluiten Sonos Play base

• 10 januari 2018
  • 4 reacties
  • 859 keer bekeken

Hallo,

Tijdens de Black Friday acties heb ik een Sonos Playbase en speakers gekocht en met de Sonos app op de telefoon deze aangesloten op het draadloze netwerk. Helaas merk ik dat sinds het aansluiten van het Sonos systeem de WiFi verbinding enorm slechter is geworden, apparaten verbinden niet (Android melding: Verificatie fout) of verbinden wel met WiFi maar is er geen internet. Het resetten van de modem (door de reset knop in te drukken met een speld) en het uit en aanzetten lost dit probleem maar tijdelijk op. Er zijn qua instellingen geen aanpassingen gedaan aan de Experia Box V10, nadat de monteur deze heeft ingesteld.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik vraag me af of dit probleem te maken heeft met de Sonos (vermoedelijk niet) of met de algemene problemen met de V10 sinds de laatste firmware update. De stand van zaken bij de oplossing hiervan (en methodes om het tijdelijk te verhelpen) vind je in het centrale topic over deze storing op https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731.
Hoi Jos, bedankt voor het bericht! Ik zal het centrale topic doornemen om te kijken of ik hiermee mijn problemen op kan lossen. Daarom heb ik jouw antwoord nog niet verkozen tot "Beste antwoord".
Reputatie 2
Bel met Sonos NL( 0800 555 1234 Op werkdagen van 10:00 tot 18:00)

Zelf had ik ook problemen in het begin. Dit was te wijten aan het niet volgen van de gebruikershandleiding....
Via Sonos kon men snel de vinger op de zere plek leggen....mij in dit geval.
Inmiddels werkt de Sonos prima.

Je kunt ook eens stiekum kijken op 192.168.2.xx:1400/support/review waarbij je xx even moet opzoeken in de Experiabox.

Sonos maakt gebruik van een eigen WiFi signaal. Als het EB Wifi signaal dezelfde frequentie gebruikt, kunnen er conflicten ontstaan.
Dit was te wijten aan het niet volgen van de gebruikershandleiding.....

Heel apart als alles via de app van Sonos gaat en ik verder geen andere instellingen heb ik moeten vullen. Met 'xx' bedoel jij het IP adres van het aangesloten Sonos apparaat? en dan?

Reageer