Beantwoord

Slecht WiFi-signaal met Experia Box V9 na verbouwing

  • 16 March 2020
  • 31 reacties
  • 356 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds een paar weken is het drama wat betreft ons wifi signaal.
Nadat we voor een verbouwing onze experiabox V9 hebben losgekoppeld en na de werkzaamheden weer hebben verbonden, is het signaal van de wifi heel erg slecht. 
Maar volgens de beeldschermen van de mobiele apparaten is het signaal volledig.
Ik heb hier al een paar keer contact over gehad en alle stappen reeds doorlopen. 
De wifi-tool doorlopen, alles gereset etc. maar niets helpt.
De kinderen gooien de wifi er af met het gevolg dat de abonnementen leeglopen…
Kan het zijn dat de Experiabox aan vervanging toe is?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 15 April 2020, 16:58

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Roy78. Van harte welkom hier. In de eerste plaats is het natuurlijk flink vervelend dat je hier last van hebt. Het is alleen WiFi waar je problemen mee hebt? Dit hoeft namelijk niet per se aan de Experia Box te liggen. De kwaliteit van je WiFi wordt namelijk behoorlijk beïnvloed door de situatie in en om huis. Heb je alle stappen in dit topic voor het oplossen van trage en wegvallende WiFi al eens doorlopen? 

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bent u aan het verbouwen geweest? Heeft u wat veranderd op de plek waar de Experiabox staat?

Wat bent u aan het verbouwen geweest? Heeft u wat veranderd op de plek waar de Experiabox staat?

We enkel de muren laten stuken. Verder alleen geschilderd. Bouwtechnisch is er niet aangepast en de Experiabox een WiFi versterkers staan nog op dezelfde plaats.

Dag @Roy78. Van harte welkom hier. In de eerste plaats is het natuurlijk flink vervelend dat je hier last van hebt. Het is alleen WiFi waar je problemen mee hebt? Dit hoeft namelijk niet per se aan de Experia Box te liggen. De kwaliteit van je WiFi wordt namelijk behoorlijk beïnvloed door de situatie in en om huis. Heb je alle stappen in dit topic voor het oplossen van trage en wegvallende WiFi al eens doorlopen? 

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Hallo,

ik heb de WiFi stappen al diverse malen doorlopen. Maar telkens zonder resultaat. 

Dag @Roy78. Van harte welkom hier. In de eerste plaats is het natuurlijk flink vervelend dat je hier last van hebt. Het is alleen WiFi waar je problemen mee hebt? Dit hoeft namelijk niet per se aan de Experia Box te liggen. De kwaliteit van je WiFi wordt namelijk behoorlijk beïnvloed door de situatie in en om huis. Heb je alle stappen in dit topic voor het oplossen van trage en wegvallende WiFi al eens doorlopen? 

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Hallo Natasja,

ik heb mijn profiel aangevuld.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Roy78. Jammer dat je geen verbetering merkt. Je geeft aan dat je de WiFi Manager ook hebt doorlopen. Wat is hieruit naar voren gekomen? En is het alleen WiFi waar je problemen mee ervaart? Verder ben ik benieuwd of het signaal overal in huis slecht is of op specifieke plekken. Wat voor WiFi-versterkers heb je in huis? De oude, witte WiFi-versterkers, zwarte vierkante of de ronde witte WiFi-punten? Hoe zijn die precies aangesloten? Daarnaast lees ik nog graag hoeveel en wat voor apparaten er verbonden zijn met internet. 

Dag @Roy78. Jammer dat je geen verbetering merkt. Je geeft aan dat je de WiFi Manager ook hebt doorlopen. Wat is hieruit naar voren gekomen? En is het alleen WiFi waar je problemen mee ervaart? Verder ben ik benieuwd of het signaal overal in huis slecht is of op specifieke plekken. Wat voor WiFi-versterkers heb je in huis? De oude, witte WiFi-versterkers, zwarte vierkante of de ronde witte WiFi-punten? Hoe zijn die precies aangesloten? Daarnaast lees ik nog graag hoeveel en wat voor apparaten er verbonden zijn met internet. 

Eigenlijk ervaar ik een slecht signaal in het hele huis. Via de wifimanager werd uiteindelijk een monteur aangeboden tegen betaling. 

We hebben twee vierkante zwarte KPN versterkers bedraad aangesloten. Een exemplaar in de meterkast bij de Experiabox en een exemplaar boven op een van de slaapkamers.

er zijn in principe 4 telefoons een tv en een laptop aangesloten. De spelcomputer is al met kabel verbonden.

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld en welke Wi-Fi Wi-Fi? Waarom staat er een Wi-Fi versterker in de meterkast? Zet die idm naast je tv ontvanger in de woonkamer. 

Reputatie 6
Badge +9

Dat lijkt me knap vervelend, @Roy78. Ik zie dat @Joep1965 al een prima tip geeft over de plaatsing van de eerste versterker. Gezien het signaal voor de verbouwing wel prima was, lijkt het toch op een of andere manier aan de omgeving te liggen. Ik wil je daarom sowieso adviseren om de Experia WiFi's eens los te koppelen en te resetten, vervolgens de Experia Box te resetten en dan de Experia WiFi's weer te koppelen. Geeft dat verbetering?

Reputatie 1

Dat lijkt me knap vervelend, @Roy78. Ik zie dat @Joep1965 al een prima tip geeft over de plaatsing van de eerste versterker. Gezien het signaal voor de verbouwing wel prima was, lijkt het toch op een of andere manier aan de omgeving te liggen. Ik wil je daarom sowieso adviseren om de Experia WiFi's eens los te koppelen en te resetten, vervolgens de Experia Box te resetten en dan de Experia WiFi's weer te koppelen. Geeft dat verbetering?

Beste Natasja,

inmiddels alle stappen nogmaals doorlopen. Ook uw optie om alles te resetten in de door u genoemde volgorde.

in eerste instantie een hele hoge acceptabele downloadsnelheid. Echter is deze na een korte periode weer volledig verdwenen en duurt het bezoeken van internetpagina’s, laden van muziek op Spotify etc. erg lang.
ik heb geen idee meer wat ik verder aan kan doen. Ik baal er een beetje van omdat zoals gezegd de duurbetaalde abonnementen erdoorheen vliegen en ons abonnement niet naar behoren werkt.  

Badge +19

@Roy78 wat kan dat nou toch zijn joh. Werkt het bekabeld wel probleemloos en stabiel? Welke snelgeid haal je dan?Ik neem aan dat je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen.

@Roy78 wat kan dat nou toch zijn joh. Werkt het bekabeld wel probleemloos en stabiel? Welke snelgeid haal je dan?Ik neem aan dat je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Dat zal ik morgen proberen! Ik zal u op de hoogte houden van stand van zaken.

Bedankt in ieder geval voor de tip!

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Roy78. Logisch dat je hiervan baalt. Wel vreemd dat je internetsnelheid zo abrupt weer daalt. Ik ben net als @Joep1965 benieuwd of de verbinding bekabeld wel stabiel is en of de snelheid dan ook in orde is. Wil je eens een laptop/PC met een kabel aansluiten op je modem en op verschillende tijdstippen een speedtest doen? Zet andere apparaten die gebruikmaken van internet op dat moment uit voor een zo betrouwbaar mogelijk resultaat. Ik ben ook benieuwd of de reset iets uit heeft gehaald.

Reputatie 1

Dag @Roy78. Logisch dat je hiervan baalt. Wel vreemd dat je internetsnelheid zo abrupt weer daalt. Ik ben net als @Joep1965 benieuwd of de verbinding bekabeld wel stabiel is en of de snelheid dan ook in orde is. Wil je eens een laptop/PC met een kabel aansluiten op je modem en op verschillende tijdstippen een speedtest doen? Zet andere apparaten die gebruikmaken van internet op dat moment uit voor een zo betrouwbaar mogelijk resultaat. Ik ben ook benieuwd of de reset iets uit heeft gehaald.

Ik zal morgen via mijn laptop bedraad een speeltest uitvoeren. Zoals gezegd zijn deze draadloos ieder moment verschillend. Van redelijk / goed naar ronduit slecht.

ik lees op jullie forum overigens dat bij dezelfde klachten een experiabox V10 ook vaak een oplossing kan zijn. Zou dit een optie kunnen zijn?

Reputatie 1

Zojuist mijn laptop zowel bedraad als onbedraad getest.

bedraad: download 90 mbps / upload 34 mbps

onbedraad: download 27 mbps / upload 16 mbps

 

doe ik de test op mijn telefoon dan is het echt helemaal drama. Dan kom ik nauwelijks boven de 5 mbps uit. En dit terwijl het WiFi symbool dus volledig bereik weergeeft. 
mij snap het inmiddels niet meer...

Badge +19

En is dat bij alle telefoons het geval? Want het verbaasd me dat het op de laptop wel redelijk tot goed is. En zeker bekabeld is het dus prima.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eens een speedtest te doen waarbij de laptop bekabeld is aangesloten op de 2de poort van de Experia WiFi. Of doet u dat al?

Heeft u de Experia WiFi al buiten de meterkast geplaatst? Zet hem "in de ruimte" neer. Niet ergens tussen weg stoppen en bij voorkeur uit de buurt van andere electronica.

De Experiabox vervangen zal weinig zin hebben. Bekabeld levert hij prima resultaat zo blijkt uit de speedtest. En qua wifi doet die niets meer, want dat staat uitgeschakeld aangezien u versterkers heeft.

Reputatie 1

En is dat bij alle telefoons het geval? Want het verbaasd me dat het op de laptop wel redelijk tot goed is. En zeker bekabeld is het dus prima.

Dit is inderdaad bij alle telefoons het geval.

Reputatie 1

Probeer eens een speedtest te doen waarbij de laptop bekabeld is aangesloten op de 2de poort van de Experia WiFi. Of doet u dat al?

Heeft u de Experia WiFi al buiten de meterkast geplaatst? Zet hem "in de ruimte" neer. Niet ergens tussen weg stoppen en bij voorkeur uit de buurt van andere electronica.

De Experiabox vervangen zal weinig zin hebben. Bekabeld levert hij prima resultaat zo blijkt uit de speedtest. En qua wifi doet die niets meer, want dat staat uitgeschakeld aangezien u versterkers heeft.

Dit was al de 2e poort. Ik heb de kabel gebruikt die normaal gesproken naar de PlayStation gaat.

Badge +19

Ik doe nog een poging.  Wil je de versterkers ontkoppelen van de experiabox.  Wil je dan de de experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen.  Kijk dan wat er gebeurt als je met je telefoon verbinding maakt met Wi-Fi. En  dan een speedtest doen. Om uit te sluiten dat het modem het probleem is.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Roycoos. Er zit wel echt een ontzettend groot verschil in de bekabelde en draadloze resultaten. Heb je al naar de tips van @Nick83 en @Joep1965 gekeken? Het lijkt me inderdaad goed om eens te kijken wat er gebeurt als je het modem buiten de meterkast plaatst. Als je de Experia WiFi's loskoppelt en dan de WiFi Manager doorloopt, wat komt daar dan uit? 

En kun je verder nog je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het weten als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 1

Dag @Roycoos. Er zit wel echt een ontzettend groot verschil in de bekabelde en draadloze resultaten. Heb je al naar de tips van @Nick83 en @Joep1965 gekeken? Het lijkt me inderdaad goed om eens te kijken wat er gebeurt als je het modem buiten de meterkast plaatst. Als je de Experia WiFi's loskoppelt en dan de WiFi Manager doorloopt, wat komt daar dan uit? 

En kun je verder nog je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Laat het weten als je dit hebt gedaan. 

Ik zal de adviezen van beide opvolgen en jullie op de hoogte houden.

Het profiel is verder aangevuld.

Reputatie 6
Badge +9

Helemaal goed, @Roycoos. Ik wacht je bericht af. :slight_smile:  Ik hoop van harte dat je met deze tips wel verbetering merkt. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Roycoos. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je WiFi-signaal beter is geworden naar aanleiding van het uitvoeren van de laatstgenoemde stappen. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 

Reputatie 1

Hallo @Roycoos. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je WiFi-signaal beter is geworden naar aanleiding van het uitvoeren van de laatstgenoemde stappen. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 

Nee, helaas…

het is nog steeds drama. Ik heb onlangs de wifi manager nogmaals doorlopen en daaruit kregen wij een gratis monteur aangeboden. Helaas kon ik deze afspraak niet inplannen ivm het Corona virus.

Nu het meerendeel van de gezinsleden thuis moeten werken (school / werk). Neemt de frustratie aangaande het WiFi signaal steeds meer toe. De abonnementen vliegen er op deze manier doorheen.

Reageer