Slecht wifi & vaste lijn internet.

• 23 juni 2014
  • 14 reacties
  • 2006 keer bekeken

Ik heb al tijden last van slechte connectiviteit van het wifi, de signaal sterkte lijkt prima maar diverse mobiele apparaten (telefoons, laptop, squeezebox) hebben problemen om verbinding te maken. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd maar hier zit het niet in.

Daarnaast krijg ik bij mijn pc (vaste lijn) bij praktisch elke webpagina tijdens het laden de volgende melding: "resolving host". Het laden kan dan lang duren (10 sec of langer). Volgens speedtest.net 23ms ping, 23Mbps download en 3,3Mbps upload. Bij torrents ook extreem lage snelheden (1kB/s) waar dit bij een bekende met ziggo vele malen sneller is (zelfde torrent zelfde moment).

Iemand enig idee/ tips?

ZTE H220N

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8
resolving host is een DNS (naam server die namen en dot nl en com enz opzoekt bij ipnummers) probleem.

- ik neem aan dat je wifi uitzet zodra je een lan aansluit?

- geen WPS gebruikt (uitgevinkt is in de router)

- de kpn assistent niet heeft geholpen ?

- je krachtige EAS wpa2 sleutel gebruikt op alle toestellen

- je kan de router gewoon het beste wifi kanaal laten kiezen of op een hogere nummer, die zijn vaak storingvrij en de lagere nummers werken vaak beter als de afstand wat langer wordt.

De VS zit momenteel in grote problemen met haar  IPv4, kort gezegd zijn ze op en huren ze daarom ipadressen van andere landen, maar dat gaat niet altijd goed. Een uptodate DNS server is daarom erg belangrijk, ook al surf je een dot nl, de hosting kan in het buitenland zitten. Probeer google's DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of http://www.opendns.com  in te stellen in je apparaten als 2de backup DNS in je router, je kan dan nog steeds je router ipadres gebruiken als DNS, maar je hebt dan altijd een extra backup.

en de 220n is alweer wat gedateerd, zeker als het 24/7 aan heeft gestaan de afgelopen jaren en het om te beginnen al een refurb was, wordt het misschien tijd voor een nieuwe V9. 

Hartelijk dank voor de reactie, ik zal de vragen per punt beantwoorden:

- Apparaten gebruiken wifi of lan, niet beide. Vooralsnog 2 telefoons en een laptop op de wifi en een pc, tv en squeezebox op de vaste lijn (squeezebox heb ik laatst op vaste lijn gezet aangezien die via wifi vaak geen verbinding kon maken).

-WPS staat uit.

-De kpn assistent heeft vooralsnog geen effect gehad.

-Stond op tkip+eas wpa/wpa2 psk staat nu op eas wps2 psk.

-Staat op een hoger nummer, het probleem is niet de signaal sterke. De apparaten zien de verbinding wel maar komen er niet op/ worden er af gegooid.

-Dns staat op de pc al tijden op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingesteld, ik ga ook in de router kijken wat ik daarmee kan.

-De router heb ik nu ongeveer een jaartje, was onderdeel van een aanbieding om sneller internet te krijgen. Ik kan me helaas niet meer herinneren of de problemen ook destijds zijn begonnen.

Can you try to manually change DNS addresses in to 

8.26.56.26

8.20.247.20

it works fine and secure 

Reputatie 7
Badge +8
gebruik je mac filtering? soms (steeds vaker tegenwoordig) maak een apparaat gebruik van dynamische mac-adressen, wat deze funcie en bij mac binding problemen kan geven in het uit te delen IP-adressen. 

Je hoeft niet de 2 google DNS te gebruiken, je kan ook 1 van kpn blijven gebruiken en je kan zelf bepalen of je de device een ander DNS laat gebruiken of de router, in het laatste geval is dat dan netwerk breed (tenzij je op je randapparatuur een andere instelt).

De suggestie van trustgsm is hetzelfde als google, met het verschil dat die van comodo is en wel content filtert, dan kan een script of ip gemakeerd als onveilig, dus ook de false positives worden geblokeerd.

misschien kan webcare een lijnmeting doen, het probleem kan ook in de kabel zelf liggen of kijken of de juiste DSL profiel staat ingesteld, een nieuwe V9 lost ook een hoop andere bugs op.

Reputatie 4
Badge +3
@Glen,

De v9 brengt weer een nieuw probleem met zich mee; je behaalt een veel lagere download snelheid. En dit zou je als Klant niet willen hebben, toch?
by the way which is default DNS of KPN?

please let me know !

Bedankt voor het meedenken.

Macfiltering staat uit. Ik zal eens proberen een kpn dns in te stellen. Wat betreft google of comodo dns, ik krijg de "resolving host" ook als ik naar bijv. google.com ga. Lijkt me toch dat die site algemeen als goed gezien wordt?

Hoe verkrijg ik een lijnmeting door webcare? Al vraag ik me af of het probleem daar ligt, speedtest.net geeft prima waarden (surfen is volgens mij vooral langzaam door dns en waarom torrents/ download soms langzaam gaan weet ik niet) .

Vanavond contact gehad met de chat helpdesk, die hebben een aantal ideeen gegeven. upnp aan en bittorent in port forwarding toegevoegd voor d/l problematiek, kpn dns dat in router staat ingesteld in windows, vast ip adres instellen voor pc. 

Vooralsnog geen veranderingen opgemerkt maar zo maar eens router & pc opnieuw opstarten.

Reputatie 7
idriszz schreef:@Glen,

De v9 brengt weer een nieuw probleem met zich mee; je behaalt een veel lagere download snelheid.
Veel? Dat is imho nou ook weer ietwat overdreven. En als we dan toch in jouw terminologie willen blijven: ook een veel (!) hogere upload :manwink:

Alle zaken die getipt werden door de chatsessie uitgevoerd. Helaas geen verschil op vaste lijn en wifi. Heeft iemand nog ideeen waarom ik contstant de "resolving host" melding krijg in chrome? Onderhand wel een 8-tal dns adressen geprobeerd. 

Het feit dat mobiele apparaten ook puur willekeurig wel of niet een goede verbinding hebben via de wifi begint nu ook echt de spuigaten uit te lopen. Ik zou graag een chromecast op mijn tv aansluiten maar met de huidige stand van wifi zou dit zonde van de chromecast zijn.

Helaas wordt zoeken naar een andere aanbieder een aantrekkelijke optie momenteel.

Reputatie 7
Badge +8
ik zou voor de V9 kiezen, die kan webcare je gratis toezenden, dan is het toch een hardware/software router issue, ik neem aan dat ze in de chatsessie ook nog nieuwe firmware hebben gepushed of ze je een hardware reset hebben laten doen. 

en beperk de upload snelheid tot het minimum en het aantal connections van je torrent clients, de standaard instellingen zijn vaak veel te hoog. 

Upload snelheid is (uiteraard) al tot een minimum terug gebracht, er is geen firmware update/ reset oid gepushed tijdens de chat sessie. Op zich is de laatste keer dat ik een reset heb uitgevoerd niet heel lang geleden en heeft dit destijds geen verandering met zich meegebracht. Wellicht vanavond nog eens proberen.

Wel vandaag een brief binnen gehad dat ze me een nieuwe tv-ontvanger willen toesturen, dat terwijl deze het nog gewoon naar behoren doet. Maar kan geen kwaad om die te verruilen.

Torrent download probleem is opgelost, dit betrof een setting in uTorrent. Wel raar dat dit plotseling aan stond/ problemen gaf maar dat terzijde.

tussen de 5 en 10 seconden per pageload is wel nog steeds gaande met de "resolving host" berichtgeving. Dat kan toch echt niet normaal zijn. Is er een kans dat dit te maken heeft met de router? Voor zover ik heb kunnnen achterhalen betreft dit bericht altijd DNS problemen maar daar heb ik onderhand volgens mij wel het meeste geprobeerd.

Het wifi werkt ook nog altijd fluctuerend, ene moment kan ik prima browsen op mijn telefoon/ tablet en het volgende moment wil de pagina niet meer laden.

Het zou toch wel aangenaam zijn als KPN iets van zich liet horen betreffende dit.

Reputatie 7
Ik heb met twee V8'en problemen gehad met het openen van websites. Na een reset was het weer een paar dagen goed. Nu heb ik een V9 en heb ik dat probleem niet meer. Alleen nu werkt UPnP niet goed meer(anders) en kan ik nog niet deelnemen aan FON (Public WLAN), want dat wordt nog niet door de V9 ondersteund.

Als ik het dns flush dan gaat het enkele minuten goed, daarna weer het resolving host probleem. Toch maar weer contact opnemen met KPN en kijken of een nieuw modem een optie is.

Wel jammer dat er nog geen officiele reactie geweest is, ik zie steeds als ik inlog dat ik een nieuw prive bericht heb maar elk nieuw bericht verteld me alleen dat ik een nieuwe rang als forum member heb 😛.

Reageer