Beantwoord

Slechte bekabeling vanaf wijkcentrale

  • 7 January 2019
  • 7 reacties
  • 363 keer bekeken

Vandaag hebben wij een door een KPN ingehuurde monteur over de vloer gehad. Heeft beide lijnen doorgemeten. Op lijn 1 een snelheid van 41 mbps en op lijn 2 een snelheid van 49 mbps. Volgens de monteur zou er een gecombineerde snelheid van minimaal 100 mbps mogelijk moeten zijn, maar ten gevolge van een slechte bekabeling is dit momenteel niet haalbaar.

Omdat wij te kort bij de wijkcentrale wonen, wordt er voorlopig niets aan deze kabels gedaan.

Ik zou dit toch graag anders zien, aangezien we nu maximaal een 72 mbps halen nadat de snelheden zijn afgetopt door KPN.

Hoe zou ik het traject kunnen opzetten zodat de bekabeling vanaf de wijkcentrale wel op (korte) termijn vervangen kan worden
icon

Beste antwoord door Susan_ 9 January 2019, 09:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
koper / dsl 45Mbit/s
bonded koper / dsl 75 Mbit/s
Weet je bij benadering wat de kabellengte is ?

Deze snelheden over een koperdraadje wat daar nooit voor is bedoeld is heel mooi nmi.
https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837

Mag ik vragen/weten welk apparaat zo veel data nodig heeft ?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen RemcoKuup, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je via de kabel 75Mbit/s kan halen (ongeveer), dan is dat gelukkig al hartstikke goed! Of we hier iets in kunnen betekenen voor jou op korte termijn, durf ik niet te zeggen zonder verdere gegevens en onderzoek. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik het een en ander nakijken en uitzoeken wat er mogelijk is op jouw adres!
Goedemorgen,

Ik heb mijn gegevens aangevuld.
Van de monteur hebben wij vernomen dat mensen die net iets verder van de centralenaf wonen wel een nieuwe bekabeling hebben gekregen, waardoor de snelheden aanzienlijk hoger liggen en ook constanter zijn. Maar wij liggen met onze woning net te dichtbij waardoor dit voor Kpn geen prio zou hebben...
Reputatie 3
Badge +2
Wat de monteur misschien bedoelde:

Mensen die verder weg van de centrale wonen kunnen zijn aangesloten via een kabelverdeler/straatkast. KPN vervangt de bekabeling tot aan de kabelverdeler met glasvezel waardoor de lengte van de koperdraad naar die mensen een stuk korter wordt, dit op zich zorgt al voor hogere snelheden.
Bovendien wordt er vanaf die nu verglaasde straatkasten gebruik gemaakt van technieken om storingen op de koperdraden te verminderen, dit zorgt er o.a. voor dat de koperdraden van verschillende klanten elkaar minder storen (overspraak tegengaan), dit zorgt wederom voor betere snelheden.

Als je dicht bij een centrale woont, bestaat de kans dat je hierop direct bent aangesloten. Op dit moment wordt die techniek die storingen vermindert in de straatkasten nog niet geleverd vanuit de centrales, omdat deze techniek storing veroorzaakt op apparatuur en technieken die er geen gebruik van kunnen maken.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je informatie en gegevens. Jouw adres staat inderdaad niet op de planning om op korte termijn (voor de komende 2 maanden is planning bekend) te upgraden of te wijzigen. Als ik even snel kijk op huisnummer 5 is het hetzelfde qua snelheid, bij huisnummer 23 is dit juist lager. Dus in jouw straat zitten hier geen grote verschillen in.. Vooralsnog een goeie snelheid. Mocht je problemen gaan ervaren, dan kan je altijd aan de bel trekken. En je kan ook in de gaten blijven houden of er voor jouw adres een upgrade komt komende tijd.

Reageer