Beantwoord

Slechte ervaring met de xperia box v10A

  • 28 July 2019
  • 29 reacties
  • 1397 keer bekeken

Ik heb voor ruim een jaar mijn Experia BOX VTG789N in moeten ruilen voor de Experia BOX V10A
Of ik er blij mee moet zijn, ik weet het niet?
Met de VTG789N had ik nooit prolemen met mijn Wifi en kon ik ook probleemloos in de Box komen voor het eea mbt online servers hosten
Met de Experia BOX V10A regelmatig al gehad dat ik telefonisch onbereikbaar was wat verholpen werd door de BOX uit en weer aan te zetten
De wifi is dramatisch slecht te noemen.
Ondertussen de Wifi test al gedaan, met als resultaat 2 Wifi versterkers.
Ook kan ik regelmatig niet inloggen in de Experia BOX, pas nadat ik de BOX weer uit en aan heb gezet.
Deze problemen voorgelegd met het idee dat ik hoogstwaarschijnlijk een maandagmorgen model heb
Maar nu enkele weken mijn tweede V10A in het bezit te hebben loop ik weer tegen dezelfde problemen aan.
Ik hoop dat ik hier een concreter oplossing zou kunnen krijgen als via de helpdesk
Want daar ben ik dus nog steeds niet echt mee verder geholpen
icon

Beste antwoord door jrsnijder 11 August 2019, 14:17

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jrsnijder, Zo te lezen ben je niet zo blij met de nieuwe Experiabox V10A. Eerder had je nooit problemen met de WiFi en kon je meer met je online servers. Je hebt de WiFi tuner gedaan. Daar kwamen 2 WiFi versterkers uit. Ervaar je sinds dien nog geen verbetering? Gaat de bekabelde verbinding wel goed? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken wat ik nog voor je kan betekenen.
Postcode en huisnummer toegevoegd.
Klantnummer heb ik ff niet bij de hand.
Zelfs met wifi ontvangers is ontvangs zeer slecht.
O ja, bedraad loopt perfect
Reputatie 7
Badge +19
@jrsnijder, Bedankt voor je toelichting. Ervaar je op alle apparaten een slechte WiFi verbinding? Er waren wat issues met de V10A rondom WiFi, maar met een reset zou dit opgelost moeten zijn. Heb je dit al gedaan? Zo niet, dan kun je op deze pagina lezen hoe je dat kunt doen.
Yep, wifi is echt op alle apparaten slecht.
En uiteraard de nodige dingen zelf al geprobeerd waaronder de reset.
Dir is overigens al mijn tweede v10a
Bij de vorige was ik regelmatig onbereikbaar met de vaste telefoon.
Hier tot nu toe geen last meer mee gehad.
Zijn die wifi versterkers trouwens wel sterk genoeg?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jrsnijder, Veel mensen die gebruik maken van de WiFi versterkers ervaren verbetering, daardoor zou ik zeggen dat ze sterk genoeg zijn. Helaas is WiFi afhankelijk van omgevingsfactoren en is de ene omgeving weer anders dan de anderen. Waar heb je jouw WiFi versterkers in huis geplaatst en hoe heb je ze aangesloten op het modem?
Zowel beneden als boven tussen het kastje van de tv.
Blijf het raar vinden dat mijn wifi met een nieuwer type box zoveel slechter is.
Inclusief wifi versterkers
Reputatie 7
Badge +19
@jrsnijder, Voor mij is het op afstand lastig te bepalen waarom de WiFi verbinding niet optimaal is. Je hebt de WiFi tuner al doorlopen. Daaruit kwamen twee WiFi versterkers. Heb je daarna de WiFi tuner nog een keer doorlopen. Deze tool geeft naast het uitgeven van WiFI versterkers ook ander advies om problemen met WiFi op te lossen. Heb je ook al eens een andere WiFi kanaal geprobeerd? Zou je eens een speedtest willen doen met je draadloze verbinding? Ik ben benieuwd welke snelheid je op dit moment haalt.
De snelheid is het probleem niet download 79,3
En upload 94,0
Maar regelmatig valt de wifi verbinding gewoon weg.
En het is toch vreemd dat ik niet in kan loggen op de xperia box, pas na een reset wel weer.
Als de wifi wegvalt krijg ik regelmatig de volgende melding op mijn mobiel
WiFi heeft geen internet toegang
Aanvullende informatie
Na een dramatische online game wedstrijd heb ik een speedtest gedaan van mijn bekabelde internet.
Deze is lager als ik mijn vorige test herinner en kom ik ook niet aan mijn abbo snelheid van minimaal 100 mbs
De test gaf het volgende aan
Ping 6
Dowmload 81,68
Upload 20,41
Is het wellicht handiger dat een monteur polshoogte komt nemen om te kijken waarom het nu allemaal minder loopt?
Reputatie 7
Badge +24
Gamen moet je gewoon via een kabeltje doen...
Wellicht kunt u uit het bericht opmaken dat ik dat ook doe.
Zie eerste regel na "aanvulling"
Ach, het is nog vroeg 😂
Reputatie 7
Badge +24
Ja bij de speedtest lees ik (nu) dat je dat via een kabeltje doet.
Maar hoe kunnen mijn problemen opgelost worden?
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk niet. De v10a is gewoon een waardeloos ding wat feitelijk nog en in de test fase zit. Omruilen haalt niets uit, kijk maar eens rond hier op het forum, je bent echt niet de enige.
Zo, dat is een eerlijk en duidelijk antwoord
Is het wellicht handiger dat ik dan een versie xperia box kan krijgen die niet zo waardeloos als de V10a?
Want ik wil toch graag een oplossing, want dat mag ik toch verwachten voor hetgeen ik er voor betaal
Al enige tijd via het forum contact gezocht ivm problemen met de V10a box
Slechte wifi
Regelmatig nieh in kunnen loggen om gegevens toe te voegen voor online gamen
En wat ik eigenlijk best wel erg vind is dat gebleken is dat onze vaste telefoon ofline was.
Dus niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden.
Je zult maar 112 moeten bellen.
Ondertussen een andere V10a gekregen omdat de vorige welliswaar een maandagmodel was volgens een medewerker
Maar nog steeds dezelfde problemen.
Kreeg ik het afgelopen weekend een reactie op wederom een reactie van mij waar mijn bek van open viel.
De beste medewerker schreef:

De v10a is gewoon een waardeloos ding wat feitelijk nog en in de test fase zit. Omruilen haalt niets uit, kijk maar eens rond hier op het forum, je bent echt niet de enige.

Ik heb besloten om een afspraak te maken neh een kpn winkel om te kijken naar een oplossing
Dit is toch te gek voor woorden.
Waar betaal ik eigenlijk voor

Admin: dit bericht en daarbij behorende reacties samengevoegd met je al bestaande topic
Badge +19
Even voor de goede orde; "de beste medewerker" waar u het over hebt is GEEN medewerker van KPN maar iemand die op persoonlijke titel klanten helpt zoals velen hier doen
Klopt, misverstand van mijn kant
Daarvoor kreeg ik namelijk wel iedere keer bericht van een medewerker
Ben er automatisch van uit gegaan dat deze dat ook was.
Neemt niet weg dat ik zijn reactie meeneem naar mijn afspraak welke ik een kpn winkel heb, want je leest links en rechts zoveel drama's mbt de V10a serie dat ik hoop terug te kunnen naar een oudere versie
Badge +19
Ik vrees dat je bezoek aan de winkel erg weinig oplevert. Zover ik weet hebben ze daar geen experiaboxen op voorraad. Die v10a is blijkbaar nog steeds een zorgenkindje. Is er niemand in je omgeving die nog een v8 v9 of v10 heeft liggen? Het is wel niet zoals het hoort maar dan ben je wel snel geholpen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jrsnijder, Excuses voor het wachten op een reactie van mij. Ik lees nu dat de V10A afgescheept wordt als een waardeloos ding. Toen de V10A uitkwam had het nog wat kinderziekten, maar aan de hand van updates zijn er veel problemen opgelost. Uiteraard lees je op een forum veel vragen over de V10A. Een groot gedeelte van onze klanten gebruikt inmiddels dit modem. Wanneer er geen problemen zijn wordt dit natuurlijk niet gemeld op ons forum. In mijn laatste bericht heb ik al gevraagd of je jouw WiFi kanaal al eens had aangepast. Hier heb ik nog geen antwoord op gekregen. Je geeft in het begin van dit topic ook aan dat je al een reset hebt gedaan. Kun je uitleggen hoe je dit hebt gedaan? We zien namelijk dat veel problemen met WiFi en de V10A worden opgelost met een reset, maar dan moet dit wel op de juiste manier gedaan worden.
Ik heb ondertussen een v10 via de kpn winkel geregeld en mijn wifi werkt gewoon goed nu
Ook mijn internetsnelheid is weer een stuk sneller.
De meneer van de kpn winkel was bekend met het mindere werken van de V10A
Eind goed, al goed.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @jrsnijder, Fijn dat de winkel deze mogelijkheid wel had en je een nieuwe, andere modem heeft meegegeven en dat nu alles weer werkt en ook nog eens een stuk sneller. Ik ga ervan uit dat je geen vragen meer hebt, anders hoor ik het graag van je. Voor nu wens ik je nog een fijn weekend verder.
Ik heb toch nog een kleine vraag
Via mijn kpn heb ik een aanvraag gedaan om mijn abbo van 100/100 om te zetten naar 200/200
Vrij snel na die aanvraag kreeg ik dat ik een afspraak moest maken met een monteur wat ik gedaan heb.
Maar nu lees Ik regelmatig dat het omzetten van 100/100 naar 200/200 vanuit de centrale kan.
Kan het kloppen dat er dan toch een monteur langs moet komen hiervoor?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @jrsnijder, Omdat je overgezet wordt naar 200/200Mbit/s moet je worden aangesloten op glasvezel. Dit doen we deels in de centrale, maar ook in jouw metererkast. De handelingen die hiervoor gedaan moeten worden, laten we altijd door een monteur doen. Dus het klopt dat er een monteur moet langskomen.

Reageer