Beantwoord

Slechte ervaringen met traagheid KPN Netwerk glasvezel aanleg?

  • 21 June 2022
  • 71 reacties
  • 1181 keer bekeken

Ik loop waarschijnlijk mijn welkoms aanbieding mis ondanks dat ik een van de eerste zou zijn die zich (2 dagen na ingaan van de actie) heeft aangemeld. Gelukkig heeft KPN Provider al beloofd dat ze zullen kijken naar een passende oplossing gelijkwaardig aan de prijs van die actie. Dus dat komt dan hopelijk vast wel goed. Maar ik heb eigenlijk weinig behoefte aan superwifi, want mijn wifi is al goed. Dus ben benieuwd wat ze kunnen bieden.

 

Toch krijg ik wel wat zenuwen nu want mijn Ziggo is per eind van deze maand opgezegd.  Op 02-06 is mijn glasvezel FTU TK-01 al aangesloten en bij de buren ook. Die twee adressen stonden binnen een week al op gereed volgens de postcode check op kpnnetwerk.nl voor huisnummer 32 en 36 (zelfde postcode) maar mijn adres niet, misschien omdat ik de eerste was  die aangesloten werd die dag?

 

Ik heb trouwens bewust het kabel nr genoteerd en ook in berichten doorgegeven, en heb eigenlijk een eigen NT die ik meteen zou kunnen aansluiten.

 

Meerdere keren al contact gehad. Woensdag 08 juni, ong week na de aansluiting gebeld omdat de buren al wel actief stonden. En verder vorige week maandag 12 juni om 16:50 contact gehad ivm bericht dat aansluitdatum naar augustus ging. En daarna donderdag 16 juni, na niks gehoord te hebben maar bericht gestuurd. Dit omdat ik dacht dat ik dan niet meteen naar Alinq doorgestuurd zou worden die telkens beloofd dat ze zouden bellen. Erg snel reactie gehad, al op vrijdag ochtend. Er is toen per mail beloofd dat de aannemer belt voor afspraak om de laatste dingen te doen, want testen is die dag niet gebeurd, alleen aansluiten. Maar dat was bij de buren ook niet gedaan en die staan wel op gereed?!

 

Afijn wacht ondanks veel contact helaas nog niks gehoord van de aannemer. Nu is vrijdag ochtend nogmaals de belofte dat ze zullen bellen en nu pas dinsdag ochtend nog erg kort maar vrees dat ik weer niet gebeld ga worden. Terwijl de FTU dus al aangesloten is.

 

Hebben jullie ook zulke ervaringen? Ik dus dat ze beloven dat ik meteen gebeld zou worden en ja ik ben misschien ongeduldig maar mijn Ziggo loopt binnenkort af.

icon

Beste antwoord door janwilnl 5 July 2022, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

71 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Als ik dit zo lees klinkt het inderdaad alsof je aansluiting niet gereed is gemeld. Of dat terecht is (omdat er niet is gemeten) of niet kan ik zo niet zien uiteraard.

 

Het is wel zo dat, naar mijn beste weten, de overstapservice tussen Ziggo en KPN (als je die tenminste hebt gebruikt) zo werkt dat Ziggo een “voorlopige” einddatum noteert (in jouw geval eind van de maand) maar pas echt afsluit op het moment dat KPN bevestigt dat de glasvezelaansluiting geactiveerd is. En dat kan dus best ook in juli zijn.

Op die manier zou je niet zonder diensten komen te zitten.

Bedankt voor je reactie Ward_

 

Ik heb helaas zelf ziggo opgezegd, gelukkig kan ik nog tot een dag van te voren de datum aanpassen. Maar ziggo is zo dom om ook tegelijkertijd een modemswap op te sturen omdat modem veroudert is (ondanks een openstaande opzegging). Waarschijnlijk kan ik hierdoor op mijn verbinding geen wijzigingen laten doen door ziggo. Maar als ik inderdaad nog niks weet volgende week moet ik zelf weer even met ziggo contact opnemen.

 

Verder helaas maar afwachten want denk dat de moderators hier ook niks kunnen zien.

 

@Ward_ ik ben trouwens wel erg benieuwd of jij iets in de KPN Netwerk systemen kan zien, kan ik jou mijn gegevens via DM sturen of mag je dit niet bekijken (omdat je officieel geen webcare bent)

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_ ik ben trouwens wel erg benieuwd of jij iets in de KPN Netwerk systemen kan zien, kan ik jou mijn gegevens via DM sturen of mag je dit niet bekijken (omdat je officieel geen webcare bent)

Het laatste inderdaad, helaas..

Maar ook al had ik je adres, dan nog zou ik hetzelfde zien als de collega van KPN Netwerk die je al gesproken hebt. Dat het adres niet is opgeleverd en aan het doorschuiven is. Het is alleen Allinq die het kan fixen door te meten en op te leveren. Of door direct op te leveren (alhoewel dat officieel helemaal niet mag zonder meting)

Ja waarschijnljk wel, vind het gewoon bijzonder dat ze de buren zonder testen wel op gereed gezet hebben.

 

Nog steeds maar aannemer afwachten maar vind het best lang duren vanaf moment dat de FTU al in huis geplaatst is (02-06). Ook ivm de vele toezeggingen dat ze zouden bellen.

 

Wachten duurt altijd lang natuurlijk en heb gelukkig nog mijn ziggo verbinding maar welkomstaanbieding kan ik wel op mijn neus schrijven waarschijnlijk.

Update: Tot op heden nog niet gebeld. Blijf het wel bijzonder vinden want ze zeggen dan wel dat ze de aannemer moeten laten terugbellen.  Het bijzondere ervan is dat de FTU dus aangesloten en afgemonteerd is en de buren (zonder dat testen) wel op gereed staan. En bij mij lijkt het net of de kabel nog niet in huis gebracht is. Afijn afwachten maar, wel bijna weer een week verder na laatste belofte, en als je vanaf vorige week maandag telt nog langer.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @janwilnl, dat is wel balen zeg dat je nog niet gebeld bent. :( Snap ik heel goed. Ik kan daar zo niets over zien helaas. Ik kan enkel zien dat oplevering vanaf 1 augustus staat. Dit kan ik niet vervroegen helaas. 

Hopelijk nemen ze snel contact met je op. Hoor het graag. 

Hoi @janwilnl, dat is wel balen zeg dat je nog niet gebeld bent. 😞 Snap ik heel goed. Ik kan daar zo niets over zien helaas. Ik kan enkel zien dat oplevering vanaf 1 augustus staat. Dit kan ik niet vervroegen helaas. 

Hopelijk nemen ze snel contact met je op. Hoor het graag. 

Ja, dat 1 augustus was expres gedaan omdat het allemaal uitliep en anders zou de order uitvallen. Maar die TV kan ik nu toch al op mijn buik schrijven/naar fluiten.

 

Ik wacht gewoon KPN Netwerk af, die moeten de aannemer laten bellen. Heb gisterenavond nog een bericht gestuurd op hun belofte van afgelopen vrijdag.

Nog steeds niks gehoord, lange soap zo.

 

Zo vaag is dat he, mijn buurman is vandaag doodleuk gewoon aangesloten en heeft nu glasvezel (hij stond ook gereed en buurman op 36 ook). Terwijl ik die dag de eerste was die aangesloten werd 

Nou, lekker dan vandaag ziggo gebel om opzegging te verplaatsen. Maar dat kan blijkbaar niet meer ondanks dat het nog enkele dagen was. Ze kunnen het alleen later weer laten heractiveren.

Ik dacht oprecht dat een maand ertussen wel genoeg zou zijn, FTU is al vanaf 02 juni geplaatst

Maargoed, is allemaal wel de moeite waard, zul je straks zien dat KPN Provider de geplande (verplaatste) activatie datum van begin augustus niet kan verplaatsen 

Omdat KPN netwerk over de oplevering/afhandeling van glasvezel gaat en niet KPN provider (ja, ok, eigenlijk KPN retail, maar die snapt dan niemand) klaag ik ook niet bij hun hierover.

 

Ik kan mij wel voorstellen dat veel mensen het verschil niet weten en KPN provider/retail (haha, dit is een goede middenweg qua naam) dan de schuld geeft. Mijn buurman ook, die zegt: "jaaaaa, moet je bij KPN winkel navragen/klagen.…". Terwijl voor klachten en problemen je gewoon bij KPN Netwerk zelf kan zijn (hoewel zij dan wel alles doorsturen naar een aannemer)

 

Maar het is wel balen hoe lang alles duurt qua mijn verbinding. (vooral omdat mijn ziggo verbinding morgen stopt. Ik kon de opzegging niet meer annuleren, 2 dagen van te voren. Dat kon vroeger nog tot zelfs 5 minuten van te voren maar alles gaat tegenwoordig via een website en die kan dat niet meer.

Dus moet daarna voor heractivatie een case laten maken, met alle mogelijk administratieve problemen) aan toe. Bijvoorbeeld: perongeluk een nieuw jaarcontract krijgen met een automatische afkoopsom….

Dat zie ik alweer gebeuren, komt wel goed uiteindelijk maar wel goed maar dan wel gedoetje dan.

(Qua dat weet ik precies wat er fout zou kunnen gaan)

 

Eventueel kan ik mijn buurman lief aankijken, die is afgelopen vrijdag aangesloten op glasvezel, FTU was op zelfde dag als mij geplaatst alleen de (O)NT nog niet volgens mij. Jammer dat KPN niet iets heeft als ziggo wifispots (dan kun je op een gastnetwerk inloggen die andere klanten die ook wifispots hebben automatisch open hebben staan). KPN heeft dan wel hotspots maar dat is vooral in winkelcentra etc.

 

Ook heb ik gelukkig nog bijna mijn hele internetbundel over op mijn mobiel 7.6 GB over tot 30-07

Reputatie 7
Badge +24

Jammer dat KPN niet iets heeft als ziggo wifispots (dan kun je op een gastnetwerk inloggen die andere klanten die ook wifispots hebben automatisch open hebben staan).

Dat had KPN: FON. Maar daar is KPN mee gestopt.

https://tweakers.net/nieuws/167916/kpn-stopt-per-1-augustus-met-fon-hotspots.html

@janwilnl Heb je toevallig een mobiel nummer bij KPN?

@Erwin_ Nee, helaas niet. Maar een noodpakket is denk ik niet nodig want ik denk dat het toch gelukt is om de opzegging tegen te houden. Afdeling retentie kon vrijdag niks maar omdat ik zelf ook bij de ziggo helpdesk heb gewerkt heb ik gisteren expres andere (technische) afdeling gebeld, en zij hebben de opzegging (part requests) eruit kunnen halen. Tenminste hoop ik, maar eigenlijk zou nu niks meer moeten werken want het zou sinds gisteren (avond/nacht) 27-06 afgesloten worden.

 

Ik heb net opnieuw gebeld naar KPN netwerk en medewerker die ik sprak kon bevestigen dat alleen de NT nog geplaatst moest worden en dat ze niks kon omdat de aansluitingsorder een combi monteur zou zijn, heeft vorige aansluitmonteur van 02 juni dus niet goed gedaan. Maar hij had echt geen NT zei hij. Dat het technisch (behalve de NT en testen) in orde is klopt opzich wel want ik heb zelf mijn eigen Fiber modem aangesloten op de FTU en kreeg opzich goede signaal waardes, zie onder.

 

Maar omdat ik er niet in sta krijg ik natuurlijk geen echte werkende verbinding. Blijft dan in 'training' (opbouw denk ik) fase hangen. Dus er zit al wel 'prik op'. Heb wel -17.6 dBm verlies maar dat schijnt met XGS-PON normaal te zijn. Ik zie hier ook wel -21 dBm langskomen.

 

Afijn KPN netwerk gaat proberen mij zo snel mogelijk terug te laten bellen voor een afspraak. Wat ik dus al meerdere keren gehoord heb. Ik vind het alleen wel zuur dat ik uiteindelijk waarschijnlijk mijn 4K TV aanbieding waarvoor ik klant geworden was twv 400 euro niet zal krijgen want ja ik was dan wel 2 dagen na beginnen van de actie klant geworden maar door deze vertraging is het nooit geactiveerd en zelfs nu verplaatst naar 2 augustus in de KPN  Provider systemen. En op=op bij die actie.

 

Zul je later zien dat dat vervroegen door KPN retail ook niet lukt

 

Ook zuur is het dat beide buurmannen al de woensdag na de installatie (dat op donderdag plaatsvond) afgemeld waren. Waarschijnlijk omdat zij GEEN combi order hadden qua monteur. Het is dat hij zelf geen tijd had ivm nachtdiensten die hij had maar anders was zijn verbinding al weken actief. Nu pas sinds afgelopen vrijdag.

 

Dit zijn mijn waardes dit ik uitlas:

 

Ik verwacht dat het vrij snel gefixt is. Lijn testen, NT plaatsen en klaar. Ik ga wel aan de monteur vragen of hij de FTU wat steviger kan vastmaken want ik denk dat de installateur de FTU zonder plugjes die in de muur uitzetten het heeft aangelsoten. Is nogal wiebelig want het is een kalkbeton muur.

Ik heb het nog even dubbel gecontroleerd, @janwilnl .  We zijn écht afhankelijk van de update van KPNNetwerk :-(  Ik kan dus niks bespoedigen of aanjagen.

Ik heb het nog even dubbel gecontroleerd, @janwilnl .  We zijn écht afhankelijk van de update van KPNNetwerk :-(  Ik kan dus niks bespoedigen of aanjagen.

Klopt, ik bedoel het stukje na gereed/afmelden en systeem technisch op actief zetten door kpn Netwerk. Zodat providers hun aanvragen kunnen doen en alles.

 

Dat stukje daarna. Maar eerst maar eens van hun horen en dan dus proberen die datum via jullie te vervroegen (want heb ook al mail gehad met ip adres etc maar dat is misschien nu ook weg)

Reputatie 7
Badge +20

Ja Netwerk is aan zet. Hopelijk duurt dat niet te lang meer. 

Ja ben benieuwd, ze zouden eigenlijk binnen 3 werkdagen bellen. Vanaf dinsdag ochtend dus hopelijk donderdag of vrijdag. Maar geloof dit inmiddels al niet meer. En dat alleen maar omdat ik te ongeduldig was en alvast een glasvezel provider aanvraag gedaan had (en de installatie order werd dan een combiorder). En dan is alleen de FTU TK01 aan laten sluiten niet voldoende. Liet ik het eerst installeren en zou ik daarna pas de aanvraag gedaan hebben was mijn adres waarschijnlijk net als bij mijn beide buurmannen al op gereed gezet zijn. En kon KPN retail (provider) hier een aanvraag op krijgen. Ach er staat in iedergeval al signaal op (behalve dan dat er geen ONT geregistreerd is maar wel al gepatcht in de PoP blijkbaar.

 

Specificaties vanuit KPN                                         Gemeten vanaf FRITZ!box Fiber 5590

 

Reputatie 7
Badge +20

Wel signaal dus, dat is fijn. Wellicht kan je zelf nog even contact zoeken met KPNnetwerk. Of heb je dat al gedaan?

Wel signaal dus, dat is fijn. Wellicht kan je zelf nog even contact zoeken met KPNnetwerk. Of heb je dat al gedaan?

Afgelopen dinsdag ochtend weer (wil ook niet te veel zeuren). En toevallig is mijn mail van vorige week donderdag ook beantwoord. Echter telkens zelfde bericht, ja doorgestuurd naar aannemer. Aannemer moet contact op nemen. Spreek ik Allinq is het planningsdesk die niks kan en zegt ja ze bellen terug. 

 

 

 

 

Of heb je dat al gedaan?

 

 

KPN Netwerk MAILT:

Hartelijk dank voor uw bericht. Wat spijtig om te vernemen dat u nog niet gecontacteerd bent. Onze excuses voor het ongemak. 

 

Ik heb uw klacht intern aangekaart bij onze aannemer in Ede, met het verzoek u te contacteren over de planning en u tegemoet te komen met een passende oplossing. Helaas hebben wij geen inzage in de planning. 

 

Mochten zij u bellen op een moment dat u echter niet in de gelegenheid bent om hen te beantwoorden, wil ik u adviseren om het rechtstreekse telefoonnummer van onze planningsdesk te contacteren. Zij zijn bereikbaar op het telefoonnummer: 088-4444959.

Nou, heb enorm vaak al Allinq gesproken en die beloven dan het door te zetten… en dat ik gebeld ga worden… Afijn ik heb nog Ziggo dus zo'n ramp is het niet maar wel gruwelijk irritant. Ook omdat ik die 4K TV dus nu niet meer kan krijgen ondanks dat ik het 2 dagen na start van die actie heb aangemeld. En zo lang wacht ik nu ook weer niet, FTU is pas op 02-06 aangesloten.

 

Eigenlijk is het stukje ONT plaatsen en gereedmelden wat nog moet gebeuren, want patchen is al gedaan anders had ik geen (overigens prima) signaal. Wat ik ook in mijn meldingen natuurlijk heb gezegd.

 

Lees ook mijn stukje hierboven over combiorder (of ze bedenken dat ter plekke die ik sprak)

Reputatie 7
Badge +9

@Bart_Z,

Ik lees telkens terug in dit topic dat TS zijn abonnement heeft aangevraagd met een TV actie. Krijgt TS deze TV niet gewoon?

@Bart_Z,

Ik lees telkens terug in dit topic dat TS zijn abonnement heeft aangevraagd met een TV actie. Krijgt TS deze TV niet gewoon?

Goede vraag King006. KPN medewerker die ik telefonisch sprak zei dat dat waarschijnlijk niet lukt maar dat ze dan ze zullen proberen een passende compensatie aan te bieden, ben eigenlijk wel benieuwd inderdaad. Raar dat ze het niet kunnen reserveren en verwerken wanneer mogelijk bij die Sidekix

Reputatie 7
Badge +20

Zoals ik het zie staat het in de bevestiging die je van ons hebt gekregen. Dus hoor je hem gewoon uitgeleverd te krijgen wanneer jouw verbinding actief is. 

Ik hoop echt dat er snel actie vanuit de aannemer komt. 

Ik heb waarschijnlijk goed nieuws, ik werd net gebeld door Fiber Masters Infra BV, dat is een glasvezel installatiebedrijf uit de buurt. Zij installeren oa blijkbaar de aansluitingen voor KPN Netwerk. Ze wisten niks van mijn meldingen, toen hij ging zoeken wel uiteindelijk. Maar ze belden iedereen langs (ook als ik niet gebeld had) om een afspraak te maken en morgen tussen 08 en 12 komt een monteur langs om de ONT te plaatsen.

 

Ik ga dan ook meteen vragen of ze de FTU steviger kunnen plaatsen want is nu maar een wankel geheel ivm kalkstenen muur en dan waarschijnlijk vastschroeven zonder plug? Of gewoon omdat het echt zo'n slechte muur is

 

Nu alleen hopen dat het technisch bij KPN Retail (provider) dan ook goed gaat, want die is door hunzelf naar 2 augustus gezet. Afijn eerst maar eens die monteur die de ONT plaatst afwachten.