Beantwoord

Slechte/geen wifi in het tuinhuisje 20 meter verderop

  • 24 June 2022
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Wij hebben geen WiFi ontvangst in ons tuinhuisje. Dit huisje staat op 20 meter afstand van onze router. Ik heb de WiFi manager geraadpleegd maar daar wordt alleen maar gesproken over slechte ontvangst in huis en niet over buiten. Hoe kan mijn signaal zodanig verbeterd worden dat ik in ons tuinhuis ook WiFi ontvangst heb ??

icon

Beste antwoord door Nick83 24 June 2022, 23:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

20m is te veel voor normale wifi.
Heb je electriciteit in je tuinhuis, dan kun je een powerline overwegen.

anders wordt het een poe kabel met accesspoint eraan. graven of een speciale buiten wifi repeater zoals ze bij routershop verkopen.

als laatse kun je 4 g overwegen.

Wij hebben electra in ons tuinhuisje. Welke versterker kan ik het beste aanschaffen ?

Reputatie 7
Badge +24

Deze bedoelt @EAZ1964:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pageCount=1&pos=526

Geen garantie dat het werkt. Het is een lapmiddel. En dan heeft u nog geen WiFi, dan heeft u bekabeld internet in uw tuinhuisje.

Eigenlijk zou u gewoon een utp-kabel naar het huisje moeten leggen. Dat is ver uit het beste.

Die technologie bedoel ik ja, maar ik zou er een met wifi nemen zoiets als TP-Link TL-WPA8631P - Powerline Adapter - AC - 1300 Mpbs - 2-pack voor rond 100 euro. Of een van Fritz met wifi.

En ja, soms werkt het niet zo goed, veel hangt af van je electriciteitsnet en kabel. Er zijn echt ook wel veel tevreden gebruikers.

Hangt ook af van je verwachtingspatroon, zoek je een bedrijfszekere oplossing en mag je werken in je tuinhuis: Graaf een kabel.

Reputatie 5
Badge +3

Je hebt geen tussenliggende bouwsel, waar je een bv een super WiFi punt kunt gebruiken? Dan is een kabel de beste oplossing. Ik heb mijn zwager mijn repeater gegeven en hij is blij ermee, maar bij hem is het slechts 8-10m. Zelf heb ik een TP-Link Deco M4 triple set op die manier ingezet, maar de afstand is veel kleiner.

Reputatie 7
Badge +19

Zoals je ziet zijn er genoeg mogelijke oplossingen @Brandweer15, het beste is toch een kabel naar het tuinhuisje, dan heb je de meeste kans op succes.Â