Vraag

Slechte internet verbinding

  • 3 March 2019
  • 17 reacties
  • 302 keer bekeken

Waardeloos internet van kpn abonnement 100mb
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/2aea7bf0-3da1-11e9-80ec-1965986542dd
73mb wordt beloofd
Slecht signaal schommelt constant van 3 naar 4 snelheid schommelt van 3 naar 73 en alles daar tussen
Met of zonder kabel alles gaat traag
Kontact opgenomen nogmaals de test gedaan voor de 5e keer modem opnieuw ingesteld nog steeds waardeloos
Oplossing monteur laten komen en betalen terwijl ik nog maar twee weken dit abonnement heb wat waardeloos is.
Kpn beloofd betrouwbaar snel internet
Het is alles behalve betrouwbaar wat ik wel nodig heb aangezien ik internet gebruik voor mijn bedrijf en zo mijn webshop niet normaal kan functioneren.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

17 reacties

Reputatie 7
Wat is het resultaat via https://kpn-itns.speedtestcustom.com gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Een week geleden was de snelheid met aangesloten pc 59mb.
sinds ik over ben gegaan van Telfort 50mb waar de snelheid en bereikbaarheid altijd stabiel was dus signaal altijd volop 4 streepjes zonder schommelingen en snelheid altijd rond de 30mb en internet zowel met en zonder kabel goed werkte.
Nu naar kpn 100mb werkt niks meer naar behoren mobiel, pc, playstation enz.
Ik heb een 100mb abonnement gezegd wordt dat er 73mb geleverd zou worden.
resultaat van de test op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=

Admin: adresgegevens uit link gehaald
Reputatie 7
Ik heb een 100mb abonnement gezegd wordt dat er 73mb geleverd zou worden.
Wie zegt dat dan immers fourstack geeft aan dat er maar 39Mbps op jouw adres haalbaar is.
Heb je het Internet en TV abonnement omdat je twee TV ontvangers wilt hebben?
Dat staat in het contract en heb voordat ik dit abonnement heb genomen de test gedaan welk abonnement ik het beste kon nemen.
Daaruit kwam naar voor dat de 100mb abonnement op dit adres geschikt is.
Tuurlijk snap ik dat het minder is wat daadwerkelijk wordt geleverd en is het dan 60 of 70 prima als het stabiel is en goed werkt.
En de technische dienst waarmee ik aan de telefoon zat voor dit probleem zei ook dat 73 haalbaar is wat nu blijkt niet te kloppen na deze test van hier boven inderdaad.
Ik heb inderdaad internet tv met twee ontvangers voor tv wat overigens wel goed werkt.
Maar voor mij is internet belangrijker er zitten voor internet twee zwarte kastjes tussen bekabeld.
Want zonder had ik draadloos maar 1 signaal streepje boven.
Reputatie 7
Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren.
Het Internet en TV abonnement is inderdaad tot 100Mbps, maar de technisch haalbare snelheid kan de beperkende factor. Die lijkt op jouw adres 39Mbps te zijn en dus moet KPN maar eens uitleggen waar die 73Mbps vandaan komt.
Ik ga morgen nog is kontact opnemen, en met de uitkomst van deze test hebben ze inderdaad wel wat uit te leggen.
Hoop dat ze met een passende oplossing komen.
In elk geval bedankt voor je reactie en informatie.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Zeer slecht internet, welkom op het forum! Ik weet niet of je al gebeld hebt maar ik kijk dit ook graag voor je na. Dit is wel een heel groot verschil tussen verwachting en werkelijkheid. Op de adresgegevens die ik uit de Fourstack link haalde kan ik geen abonnement vinden. Kun je de juiste adresgegevens en het klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Beste Joran,

ik was er nog niet aan toe gekomen om te bellen.
de gegevens heb ik ingevuld op de profiel pagina.
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Het verschil met het adres die in de Fourstack link stond is dat bij jou pairbonding beschikbaar is, oftewel twee lijnen. Ik meet een gecombineerde snelheid van ongeveer 83Mbit. De verbinding ziet er in metingen prima stabiel uit maar door pairbonding kan er een wat vertekend beeld ontstaan. Het kan gebeuren dat één van de lijnen wel uitvalt maar de ander niet. Dan zie ik dat in mijn metingen niet terug als verbrekingen.

Kun je eens inloggen op de Experia Box en een screenshot maken van de lijngegevens? Dat doe je als volgt:
  • Ga naar http://192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig)
  • Ga bovenin naar Status, vervolgens Geavanceerd
  • Klik op het tabje DSL
Het gaat om de gegevens onder "DSL link informatie". Kun je die gegevens in een reactie plaatsen? Daarmee kunnen we achterhalen of er een probleem is met de lijn zelf.

De wisselende snelheid kan ik nog niet verklaren. Als het alleen via WiFi is zijn er wat instellingen die we kunnen aanpassen. Bekabeld hoor je altijd ongeveer 80Mbit te halen. Als er tegelijk TV wordt gekeken kan het wat lager liggen (tot 8Mbps per TV). WiFi staat nu uit op de Experia Box. Maak je gebruik van een WiFi Versterker?
Ja klopt er zitten twee wifi versterkers tussen één beneden en één boven.

Uhmm...ik moest daarvoor de modem resetten en een nieuw wachtwoord aanmaken.
Nu doet de tv het niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
Ojee. Inmiddels wel weer zo te zien? Het kan wat langer duren voor alles werkt na een fabrieksreset maar met een kwartier moet je wel weer up and running zijn.

Kun je nu nog eens een screenshot maken van dezelfde pagina? Door de reset was het modem nog maar 7 minuten online waardoor we niet echt veel informatie hebben. Waar ik benieuwd naar ben is of de showtime (uptime) van lijn 1 en lijn 2 afwijken en of er CRC fouten zijn.
Het duurde inderdaad even, maar gelukkig doet de tv het weer.

Reputatie 7
Badge +28
De meting in de Experia Box ziet er redelijk goed uit. In ieder geval de downloadsnelheid en het gebrek aan CRC fouten. De overige waarden ben ik niet helemaal zeker over. Hoewel FEC fouten niet direct een probleem zijn, zijn er wel een hoop in korte tijd. Er is ook een duidelijk snelheidsverschil tussen beide lijnen.

Los van dit mag je een veel hogere downloadsnelheid verwachten. Kun je een Speedtest bekabeld uitvoeren terwijl er geen andere apparaten aan staan? Zet in ieder geval de TV-ontvangers op standby en zorg dat er niet gedownload wordt. Als alleen draadloos internet problemen oplevert kan de Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN mogelijk uitkomst bieden.
Beste Joran,

De standaard stappen uitvoeren die jij als mogelijke oplossing beschrijft heb ik zoals eerder aangegeven op het forum al meerdere keren doorlopen ook samen met iemand van de technische dienst kpn.
De uitkomst bekabeld snelheid testen met alles uit was 59mb. jawel bekabeld.
Wifi verbeteren en modem opnieuw instellen enz. heb ik ondertussen al 8 keer geprobeerd.
Zonder sucses de wifi snelheid blijft met 10 tallen mbs heen en weer schommelen en ook het bereik het aangegeven signaal op pc en mobiel blijft schommelen.
Ik heb 10 jaar internet van Telfort gehad nog nooit heb ik het signaal van pc en mobiel zien schommelen dat was altijd volop 4 streepjes en 50 mb internet waarvan de snelheid altijd 30 of 35 mb was heb ik nooit zien schommelen daarboven of onder internet was toen stabiel en betrouwbaar en snel genoeg integenstelling tot nu met 100mb schommelt 10 tallen mbs pagina's die steeds moeten laden met melding of helemaal niet openen
Ik heb mijn webshop op non actief moeten zetten omdat het geen werken is voor mij zo ik verkoop nu nog op bol.com maar ook daar moeten pagina's laden melding erbij omdat het lang duurt dat was voorheen nooit.
Zelfs zonder wifi versterker had ik altijd goed bereik en was internet snel zonder haperen
En is het ook niet zo, afgezien van de schommelingen van snelheid dat ook al zou ik 500mb hebben nog slecht internet heb omdat simpelweg het bereik ook constant schommelt?
Wat ik nu dus aan geef is dat ik met testjes wel klaar ben kpn levert niet het beloofde betrouwbare stabiele internet althans niet bij mij
En ik hierdoor inkomsten mis loop omdat mijn webshop niet normaal kan functioneren.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb nog geen oplossing geboden, ik probeer het probleem eerst duidelijk te krijgen. Met de DSL verbinding zelf is niets aan de hand. Je geeft aan dat alles met en zonder kabel traag is. Daarom heb ik me misschien te veel gefocust op de hele verbinding. 59Mb bekabeld is nog wat te langzaam maar klinkt al een stuk beter dan de wisselende WiFi snelheden.

Om misverstanden te voorkomen, ik heb geen andere mogelijkheden dan de helpdesk heeft. Ik verwacht dat we met een V10 en twee WiFi versterkers het hele huis met gemak van stabiele WiFi moeten kunnen voorzien, we zullen wel de oorzaak moeten vinden van de instabiliteit.

Laten we het eerst wat simpeler maken. De V10 is op zichzelf al gelijk aan, of beter dan elk modem van Telfort. Het is mogelijk dat het Telfort modem op een gunstiger kanaal stond ingesteld (minder storing van andere netwerken). Ik denk dat we dat kunnen uitsluiten met alle keren dat de WiFi tuner is uitgevoerd. Een ander verschil is dat de V10 en Experia WiFi's zowel op 2,4Ghz als 5Ghz uitzenden. 5Ghz zorgt voor hogere snelheden maar heeft veel meer last van obstakels als muren en vloeren. Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? Eentje bekabeld op de Experia Box en eentje bekabeld op de andere versterker. Als de versterkers draadloos met elkaar, of de Experia Box zijn verbonden, zit daar mogelijk het probleem. Je versterkt dan een slecht signaal met dit soort snelheidsverschil als gevolg.

Als je bij Telfort geen versterkers had vraag ik me af of die überhaupt nodig zijn. Je kunt die eens loskoppelen en WiFi van de V10 gebruiken. Via de modempagina (waar je hierboven de screenshots van plaatste) kun je via WiFi > Geavanceerd de WiFi van de V10 weer inschakelen. Stel op diezelfde pagina een andere netwerknaam in voor het 5Ghz netwerk (voeg bijvoorbeeld "5G" toe aan de naam) en druk op Toepassen. Je hebt nu twee WiFi netwerken, een voor de 2,4Ghz en een voor de 5Ghz. Zo kun je makkelijk testen of het probleem te maken heeft met het beperkte bereik van het 5Ghz netwerk. Als alles prima werkt op 2,4Ghz blijf je met dat netwerk verbonden en verwacht ik geen problemen meer in de toekomst.

Reageer