Beantwoord

slechte internet verbinding en storing op de tv's

  • 12 January 2021
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds enkele weken hebben we behoorlijk wat problemen met de verbinding van zowel internet als televisie.

Wifi verbinden is instabiel en valt vaak weg.

Als er verbinding is, is de snelheid wel gewoon goed.

Met de TV hebben we verschillende foutcodes al voorbij zien komen maar meestal zien we STB-NMC-400.

Ook hebben we regelmatig dat het beeld in blokjes en strepen wordt opgedeeld (vaak voor een paar seconden)

Heb zelf al meerdere malen de modem + versterkers gereset en heb ook al geprobeerd kabels te vervangen maar helaas allemaal zonder resultaat.

 

Hebben jullie misschien nog een andere oplossing?

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,

Rob

icon

Beste antwoord door Rcbe 22 January 2021, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Voorop gesteld dat de storingen met de tv ontvangers al een tijdje gaande zijn en dat daar momenteel in fases een softwareupdate voor uitgerold wordt die het probleem op moet gaan lossen. Dit zou echter niet van invloed moeten zijn op wifi. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Wat is er aangesloten op de v10 qua randapparatuur? Is het alleen wifi wat uitvalt of valt het hele modem uit? Is de ontvanger met een kabel aangesloten op de v10?

Goedemiddag Joep,

 

Bedankt voor je bericht.

Zag inderdaad online dat ik niet de enige was met het probleem van de TV, er zijn in de afgelopen 3 weken ook al 2 updates doorgevoerd (die mislukte eerst een paar keer)

Jammer genoeg is het niet de enige foutcode die we zien verschijnen (kan de nummers nu even niet voor de geest halen maar als ik ze zie zal ik ze toevoegen)

 

Het is alleen de wifi die weg valt, de modem zelf blijft wel gewoon aan staan.

Op de V10 zit direct met een kabel een versterker van KPN aangesloten, de stroomkabel van de modem zit in een DVS650 (signaal over het stroomnetwerk)

Op de tv in de woonkamer zit ook een DVS unit in het stopcontact met kabel aangesloten aan het tv kastje 

Op zolder zit de DVS met de kabel aan een versterker, die vervolgens met een kabel aan het tv kastje zit

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :)

Badge +19

Ja sterker nog het is me helemaal duidelijk. Het verbaast me eigenlijk dat het ooit goed gewerkt heeft. Als je van de problemen af wil zal je moeten stoppen met de draadloze verbindingsets. Het stroomnetwerk is nooit geschikt gemaakt voor het versturen van data. dat kan een tijdje goed gaan maar ze kunnen slecht tegen ledlampen, telefoonopladers en dimmer. We hebben echter steeds meer van dat soort dingen in huis vandaar dat de problemen steeds vaker voorkomen. Er zijn hier op het forum veel soortgelijke problemen. Je zal aan de slag moeten. Kabels trekken! probeer je netwerk zo te krijgen zoals hieronder omschreven.  Begin eens met testen zonder aangesloten dvs. Kijk dan wat er gebeurt en hou ons op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Rcbe en welkom hier op het KPN Forum :)

Allereerst excuses voor de late reactie; het is erg druk momenteel en berichten die we via dit kanaal ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst. Nu zie @Joep1965 je al van de nodige informatie heeft voorzien en ik ben heel erg benieuwd of je hier nog iets aan hebt gehad! 

Goedenavond @Joep1965 & @JanZ_ ,

 

Het antwoord van Joep heeft inderdaad gewerkt,

heb de DVS dingen weg gehaald en heb de kabels doorgetrokken naar de woonkamer en naar zolder

Tot op heden werkt alles weer zoals je zou willen :)

 

Bedankt voor de hulp.

Badge +19

@Rcbe wat goed dat je aan de slag bent gegaan met kabels. En dat het probleem is opgelost. Bijna iedere dag ben ik hier bezig om mensen van die draadloze verbindingssets af te krijgen. Soms voel ik me een roepende in de woestijn. Maar nu weet ik weer waar ik het voor doe. Bedankt dat je het goede bericht deelde.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Rcbe en bedankt voor deze terugkoppeling! Mooi om te lezen dat je iets hebt gehad aan de hier gedeelde informatie en nu geen hinder van storingen meer ondervindt :)

sinds de overname van ons telford abbo constant problemen met kpn ze houden je aan het lijntje lossen niks op !!!  krijg constant STB-NMC-400 melding soms 20 x perd dag en dan weer dagen niet  we hebben een nieuwe modem gekregen er is een monteur geweest die een nieuw glasvezel kastje neer gehangen heeft niks help / ik heb ruim 23 uur aan belkosten gemaakt zelf nieuwe internet kabels getrokken . we gaan het maandag per direct opzeggen . ik ga de laatste 3 maanden storneren wat ik betaald heb want ja ik hoef niet voor iets te betalen wat niet werkt . we zijn klaar met de zeer slechte service van kpn .