Vraag

Slechte kwaliteit 4g Buitengebied modem

  • 5 December 2019
  • 10 reacties
  • 331 keer bekeken

Ik ben als klant overgestapt van Internet Buitengebied 4g naar het nieuwe Sneller Internet buitengebied doordat KPN het oude abonnement stopzet.

Sindsdien heb ik behoorlijk veel problemen met de verbinding en de kwaliteit van de geleverde dienst. De modem schakelt snel terug van 4g+ naar 4g en is gewoon instabiel.

Ik heb voor het testen even de oude simkaart erbij gepakt en deze in een Fritzbox LTE gestopt, binnen 1 minuut had ik op volle snelheid internet zonder problemen met maximale snelheid ( 30MB )

Nu kan of de 4gBuitengebied modem gewoon slecht van kwaliteit zijn, of de APN die jullie hebben ingesteld ( KPNHYBRID ) is gewoon slecht toereikend. Het zou mooi zijn als het nu een keer opgelost wordt zodat ik stabiel internet heb.. Wellicht nieuwe modem proberen??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Heb je het nieuwe 4G modem op precies dezelfde plaats staan als het oude Huawei modem ?

 

Bij mij staan ze naast elkaar en de snelheid met het nieuwe modem is hoger.  Is op zich ook wel logisch, want de antennes zijn groter dan de ingebouwde van het oude modem.  Aan de APN ligt het in ieder geval niet, met een andere APN gaat het zeker niet werken.

 

Als het niet aan de plaats ligt, dan zou er inderdaad iets mis kunnen zijn met het modem.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @mkrgoede, jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over sneller internet buitengebied! Ik ben ook benieuwd of je de Fritzbox inderdaad op dezelfde plek had staan als het modem van KPN. We gebruiken voor 4G twee frequenties waarvan er één op jouw adres niet optimaal is binnenshuis. Dat kan te maken hebben met het probleem dat je ervaart. Heb je al eens geprobeerd het modem op een andere plek te zetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

De modem staat op exact dezelfde plaats als de Fritzbox en is aangesloten op een buitenantenne.

De Fritzbox haalt met het oude abonnement gemakkelijk 30Mbps. De nieuwe Sagecom die aangesloten is op de buitenantenne is instabiel en haalt geregeld maar 10Mbps of minder.

Buitenantenne is ook verplaatst naar een andere plaats in huis en blijft instabiel. ( soms volle snelheid, maar inmiddels valt steeds vaker op dat in de avond de snelheid aanzienlijk zakt )

Jullie KS gaf ook aan dat mobiel verkeer voorgaat, maar dit zou betekenen dat de capaciteit van de paal vol zit en het nieuwe internet buitengebied slecht werkt.

Reputatie 6
Badge +8

 

Buitenantenne is ook verplaatst naar een andere plaats in huis en blijft instabiel. ( soms volle snelheid, maar inmiddels valt steeds vaker op dat in de avond de snelheid aanzienlijk zakt )

 

Die buitenantenne moet je natuurlijk wel buiten opstellen en niet in huis. 

Reputatie 7
Badge +30

Wil je de buitenantenne inderdaad eens buiten neerzetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Hij heeft ook buiten gestaan, maakt geen verschil.

Blijft het punt dat met de Fritzbox en de buitenantenne ( die voor het raam staat ) hij volle bak snelheid heeft. Met de sagecom modem heeft ineens minder bereik.

@Marcia_  Welke frequentie is op mijn locatie binnenshuis minder? 

Reputatie 7
Badge +7

Kan het een kwestie van de gebruikte frequentieband zijn? KPN buitengebied gebruikt de 800 MHz. band. Wellicht is de buitenantenne daarvoor niet geschikt? Gebruikt de Fritzbox misschien 1800 MHz.?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hij heeft ook buiten gestaan, maakt geen verschil.

Blijft het punt dat met de Fritzbox en de buitenantenne ( die voor het raam staat ) hij volle bak snelheid heeft. Met de sagecom modem heeft ineens minder bereik.

@Marcia_  Welke frequentie is op mijn locatie binnenshuis minder? 

De 1800 MHz frequentie zou minder goed moeten zijn op jouw adres. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog wat kunnen schuiven met het 4G modem, @mkrgoede? Als je een trage/instabiele verbinding houdt, kan het misschien geen kwaad om een monteur jouw kant op te sturen. Mocht je dat willen, laat je dan even weten wanneer dit jou schikt? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden.Â