Beantwoord

slechte netwerk kwaliteit bij VPN

  • 16 November 2019
  • 11 reacties
  • 316 keer bekeken

Ben sinds 1,5 week overgestapt van Telfort Internet (v8 modem) naar KPN alles in 1.

Heb van Kpn een V10a modem gekregen en sindsdien de lijn over is naar Kpn, kamp ik met problemen met mijn thuiswerk Vpn verbinding ook van Kpn. Ben werkzaam als Allround+ bij Kpn en werk regelmatig thuis.

stroperige systemen

wanneer klant aan de lijn soms robotstemmen

skype sessie naar kantoor niet eens video mogelijk met melding netwerk tamelijk slecht.

 

daarentegen  (vpn) skype sessie naar ook een thuiswerker geen probleem 😬

 

Ict hiervan op de hoogte gesteld en deze zeggen dat het probleem bij het modem moet zijn aangezien er alleen maar een modemwissel is geweest.

Advies opgevolgd en een nieuwe modem besteld nl nu de V10.

Geen verbetering. 😢
 

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

107mbit lijn

bekabeld 105mbit

en bekabeld op de vpn 70mbit

kpn vpn connection manager

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 19 November 2019, 11:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Kan ik eventueel die update krijgen voor mijn V10 ivm vpn problemen? Of denken jullie dat dit bij mij niet zal helpen.

Reputatie 7

Wat voor een probleem ervaar je dan met VPN?

 

Zie bovenstaand topic. Daarin heb ik het omschreven.

ik ben er achtergekomen als ik een bedrijfsapplicatie opstart en dan speedtest doe daalt ie van 70mbit naar 2 a 3 mbit.

en videocall via skype op vpn als ik dan tegelijk bijv speedtest doen valt soms helemaal de vpn verbinding weg

Reputatie 7

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? PPTP, L2TP/IPSec, IPSec, OpenVPN, anders...?

Wordt er gebruik gemaakt van split tunneling of loopt alle communicatie via de VPN tunnel?

Dat jouw snelheid van 100Mbps terugvalt naar 70Mbps bij het gebruik van een VPN verbinding daar kijk ik niet van op, dat is de overhead van een VPN verbinding.

Anders ligt dat bij die 2 à 3 Mbps als jij die bedrijfsapplicatie start.

Begrijp ik het goed dat jij bij KPN werkt?

Jup werk bij Kpn. En zou echt niet weten wat voor type vpn.

Maar het enige wat er dus is gewijzigd dat ik van telfort internet naar kpn met itv ben gegaan. En eerst dus v8 modem en dus nu al twee modems v10a en v10 met dit vpn probleem

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er snel een collega van je zal reageren om hier wat dieper in te duiken.

Welk VPN programma gebruik je?

 Hoop ook snel een oplossing. Want thuiswerken is zo haast niet te doen.

 

we gebruiken de KPN VPN Connection Manager

Reputatie 7
Badge +15

@vriande Welkom op het forum collega! Voor het gebruik van interne applicaties kan ik helaas geen antwoorden geven op het forum. Dit is iets dat we intern zullen moeten oplossen, wellicht kan er nogmaals contact gezocht worden met onze eigen ICT afdeling. 

Thanks Rutger, Was inderdaad van plan om ict te bellen. Zal ik morgen gaan doen ben ik de hele dag vrij. Laat wel even weten wat de uitkomsten zijn 👍🏻

Lijkt er nu op dat het probleem zichzelf heeft opgelost. Misschien dat het modem nog even ingetraind moest worden.

Reputatie 7
Badge +15

@vriande Fijn om te horen dat het probleem opgelost is.