Beantwoord

Slechte prestaties ExperiaBox v10a

  • 16 March 2019
  • 9 reacties
  • 220 keer bekeken

Sinds een aantal dagen nieuwe glasvezel aansluiting geïnstalleerd door KPN monteur. Echter de prestaties van de ExperiaBox v10a zijn niet wat ik er van verwacht. Voornamelijk het laden van webpagina's laat enorm lang op zich wachten. Ik zie meerdere gebruikers voorbij komen met deze klachten, is dit inmiddels bekend en wordt er iets aan gedaan?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 March 2019, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Stabiliteit van de WiFi laat ook te wensen over. Verbinding wordt om de haverklap verbroken
Hoi @walmpie . Wat jammer dat het zo tegenvalt. De V10A heeft recentelijk een firmware upgrade gehad die een hoop problemen verhelpt. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven, ik wil graag je lijn doormeten. Tevens check ik dan of je meest recente firmware hebt.
Als deze problemen nog steeds aan de gang zijn wil ik je sowieso een harde reset aanbevelen: https://www.kpn.com/faq/17233
Beste @Erwin_, dat zou top zijn! Ik heb inmiddels mijn profiel aangevuld. Huidige firmware ExperiaBox v10a is v5.00.20 build190.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen
Je lijn lijkt de afgelopen 2 dagen stabiel. Dat is púúr de verbinding naar je modem, meer niet. Dus ergens vanaf het modem beginnen de problemen, zo lijkt het. Heeft de monteur nog extra wifi versterkers geplaatst? Is er wel aandacht besteed aan de wifi?
Hoe is het trouwens met de bedrade verbinding? Is die wel stabiel?
Ik wil sowieso die reset aanbevelen. Mochten de problemen daarna aanhouden, duiken wij er dieper in.
Reset doormiddel van de Selfcare- en Servicetools is helaas niet mogelijk doordat ik niet verbonden zou zijn met mijn thuisnetwerk (wat wel het geval is). Daarnaast zit ik in line-of-sight op 4 meter afstand met de ExperiaBox, zonder tussenkomst van muren. Problemen op zowel Windows als MacOS.

Mijn ethernet adapter ligt op werk waardoor ik bedraad op het moment niet testen kan.
Zou je een reset willen doen dmv van het reset gaatje? Die zit bij het powerknopje. Deze mag je 10 seconden indrukken met een paperclip en ik hoop dat dit voor aanzienlijk verbetering gaat zorgen. Zo niet, laat het weten!
@walmpie : Ik heb niks meer gehoord en ga er stiekem van uit dat het probleem is opgelost. Zo niet, laat het weten en dan help ik je graag verder!
@Erwin_ : probleem lijkt na reset verholpen te zijn. Mochten er zich onverhoopt weer problemen voordoen laat ik het hier weer weten.

Bedankt voor je hulp
Fijn! Dank voor je update! En je weet me te vinden. 🙂