Slechte service bij storing

  • 8 July 2021
  • 10 reacties
  • 192 keer bekeken

Badge

Afgelopen week (dinsdag) voor de zoveelste keer al onze dienstverlening kwijt. Weer alle moeite moeten doen, alles herstarten, opnieuw instellen, resetten voordat je überhaupt een afspraak kon maken voor een monteur. Die was pas ruim 2,5 dag later beschikbaar. Dan maar bellen, gelukkig kun je via een omweg het door KPN zorgvuldig geheim gehouden servicenummer wel bereiken. Na ruim een halfuur wachten een attente dame, die ondanks de attente houding eerst probeert (volgens mij cf. script) om alle schuld bij jou neer te leggen. Na mijn (zeer geïrriteerde) uitleg dat dit niet de eerste keer was. En dat de oorzaak, ondanks het feit dat kpn nooit een storing erkent, altijd aan de kpn kant ligt…

Na een langdurig heen- en weergesprek, waarbij mij vertelt werd dat ik eerst akkoord moest geven op het feit dat als een monteur ook maar iets bij mij thuis ontdekte wat zijn goedkeuring niet kon wegdragen, men alle kosten op mij zou verhalen en dat weigering van mijn kant hierop betekende dat kpn vond dat men verder geen enkele actie hoefde te ondernemen op hun niet-leveren, in arren moede maar ja gezegd. 

Dan maar 2,5 dag wachten. Ook aan de telefoon kunnen ze het proces niet versnellen. Had je maar niet zo’n prutser moeten zijn. Leuk als je familie net je 25-jarig huwelijksfeest van dit weekend voorbereid, en de vaste lijn voor het eerst sinds heeeeel lang (overigens wel betaald heeeeeel lang ;-) weer eens volop gebruikt wordt.

Vanavond om 19.30 gaat de telefoon (Mobiel uiteraard, kpn technologie die wel werkt). De monteur die langs zou komen. Is eerst maar even naar de wijkcentrale gereden. Dat de patchkabel er uitgehaald was. Of we de rekening wel betaald hadden….. Hij had hem weer gepatched en of alles weer werkte thuis? Voorzichtig uitgelegd dat de backoffice administratie bij de vorige storing (4,5 dag, 2 maanden geleden) ook niet in orde was. Of dat er niets mee te maken had? Nee, zeker niet! Zou wel weer prutser van een onderaannemer geweest zijn. Dit kon gebeuren. Bij de volgende storing maar vermelden dat dit aan de hand was.

Net kwam het servicerapport van kpn binnen over de mail. Vanwege Corona door de monteur ondertekend…. Niks over de wijkcentrale en de verdwenen patchkabel. Lijncontrole op locatie incl. wifi-check, ik wist helemaal niet dat er wifi in wijkcentrales zat?

Kortom, op naar de volgende volstrekt willekeurige storing. Want dat er iets niet goed zit in de administratie bij KPN is inmiddels wel helder.

Ik betaal een premium prijs (bijna 100 euro per maand) en verwacht een premium dienstverlening in return. En niet om elke 2 maanden als een peutertje in de hoek geschopt worden en weer een paar dagen zonder dienstverlening te zitten (hoe waren de halve finales van het EK overigens?, op een mobieltje is het toch heel anders….)

Ik denk dat ik morgen maar op ga zeggen. Ze zijn bij KPN wel heel accuraat in het handhaven van de opzegperiode en met een maand opzegtermijn voorkom ik waarschijnlijk net de volgende storing….

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6

Leuk als je een monteur hebt die zijn voortgang en PVO niet invult en klant niet controleert op klant locatie. Maar inderdaad we komen dit vaker tegen waarin de patch gewoon wordt verwijderd bij een klant die op glasvezel zit. Dit doen KPN monteurs NIET! Het verhaal over dat monteur zegt of je de rekening niet betaald hebt is echt abrupt. Zeker als je een premium dienstverlening hebt. Wat u ziet over '’Vanwege corona door de monteur ondertekend…. Niks over wijkcentrale en verdwenen patchkabel. Lijncontrole incl. wifi-check" Dit hoorde bij u thuis te gebeuren.

Badge

Vanochtend in de auto gebeld door KPN, wat ik nu eigenlijk wilde bereiken met mijn klacht. Dat het jammer was dat ik de dienstverlening zo slecht ervoer, maar dat ik het servicenummer nu toch zo langzamerhand wel moest kennen. Dat de door mij gemelde 2,5 dag feitelijk onjuist was omdat de storing pas dinsdagavond gemeld dus twee dagen. En waarom ik geen mobiel nummer had gebruikt voor ons 25 jarig huwelijksfeest, dan had ik ook geen last gehad van de storing op mijn vaste nummer. Geen woord van excuus of zweem van zelfreflectie….. De klantenservice van Kpn is door en door kapot geautomatiseerd…. Tot aan de klachtenservice aan toe. Beste KPN, jullie hebben mij voldoende duidelijkheid gegeven hoe jullie me werkelijk zien. En dat is niet als klant….

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Bart1972

Ik heb je ook geholpen met jouw andere topic. Mijn oprechte excuses voor het overduidelijke zootje dat we hier van hebben gemaakt. Opzeggen staat je natuurlijk volledig vrij. 

Er lopen al een hele hoop processen voor jou begrijp ik. Ik ondersteun je graag waar mogelijk, als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.

Ik heb hier helemaal niks aan. Ben niet geïnteresseerd in de slechte service bij anderen. Ben sinds mensenheugenis klant bij KPN. Voor alles. Ik verwacht contact te hebben mete iemand met verstand van zaken en een reëler blik op wat zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld. Dat ik een analoge ADSL/SPTN of wat voor aansluiting dan ook heb, moet geen beletsel zijn voor een correcte afhandeling. T-Mobile graaft zich hier in de straat een slag in de rondte met glasvezelkabel, de bundels hangen al in de meterkasten van ons gebouw. Heel verleidelijk om de zaak helemaal over te doen naar de concurrent. Graag een behoorlijk e-mailadres waar ik mijn verhaal kwijt kan.

Reputatie 7
Badge +24

Graag een behoorlijk e-mailadres waar ik mijn verhaal kwijt kan.

Dat kan je vergeten. Dat heeft KPN niet. U kunt bellen naar 0800-0402. Verder ... als u voortdurend problemen heeft, dan zou ik maar gauw eens een jaartje T-Mobile proberen.

Dat ze bij u u flink aan het graven zijn betekent niet dat dit overal het geval is. Klacht indienen kan, via Google zoekopdracht zo te vinden en zoals de voorganger al zegt, dit forum is ook een middel waar je op papier je verhaal kwijt kunt 

 Bedankt maar dat heeft helaas geen zin. Ze hebben daar niet de benodigde kennisvan de techniek. Als ik uitleg dat het alarm werkt en het internet ook, maar de telefoonverbinding er uit ligt beginnen ze over de Experia box, krijg ik een  bundelnkabels opgestuurd waar je een olifant mee aan de praat krijgt en als je dan blijft herhalen dat het wslk toch aan een aansluiting ligt in hun schakelkast is er gelukkig een monteur die gaat kijken en jawel hoor: kabelbreuk! Dan wordt jet stil, geen voorstel tot een schadevergoeding/compensatie, nee , ik mag een vergoeding aanvragen voor 1/30 ste van mijn abonnement voor elke 24 uur. . En de nieuwe handset die ik moestvaanschaffen moet ik terugbrengen naar Cool Blie, want die is nig geen 14 dagen oud!! Zo zit ik niet in elkaar, ik hebbdat spul gekocht, in gebruik genomen en het werkt nu. Terugbrengen met de smoes dat ik het toch niet zo’n leuk setje vindt! Misschien wil ik nog wel eens iets bij die vlub kopen. Ik zou me rotvschamen. Ik wens een nette afhandeling.

Ik laat het hier verder maar bij. Aan de tekst is al te zien dat ik met er behoorlijk over opwindt. Ik zoek een andere manier om dit aan de kaak te stellen. Op een forum raak ik dit ei niet kwijt. Bedankt voor de reactie, maar ik richt me liever rechtstreeks tot een KPN medewerker. Groet.

Als u enkele dagen geduld heeft kan een KPN medewerker gewoon op u reageren.

Klacht indienen!

 

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

Jeroen,

Eerlijk is eerlijk. Toch nog geprobeerd een vergoeding te krijgen voor de gederfde abonnementsdagen i.p.v. de kosten van de aangeschafte handset. Tot 3x toe “ Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw”

Nog één keer 0800-0402 gebeld en doorverbonden met de ADSL afdeling en bingo! Een KPN medewerker met een goed inzicht van de loop van de storing en een pragmatische aanpak van de compensatie. Dus het kan wel maar je moet wel volhouden. Hopelijk blijft alles voorlopig intact. Succes voor anderen, volhouden tot je de goeie treft.

Over en sluiten.