Beantwoord

Slechte service: ik word van koper afgesloten, terwijl hier geen glasvezel ligt?

  • 30 January 2023
  • 10 reacties
  • 267 keer bekeken

3 jaar gelden us in mijn appartementen gebouw bij een aantal bewoners glasvezel aangelegd ,bij mij kon dat niet omdat mijn benedenburen niet meewerken.

Nu kreeg ik 15 december een brief van de KPN dat ik afgesloten wordt omdat ze overgaan op glasvezel

Dus gebeld ,administratie klopte niet werd gezegd dat t hele gebouw wel glasvezel had

Komt er een monteur die het kastje aan wil sluiten

Ziet dat ik géén glasvezel heb

Weer 2x gebeld en twee monteurs gehad.

Imijn benedenburen geven niet thuis vraag van KPN om bij mijn verhuurder te vragen of er buiten een kabelgootje van rvs 5 cm aangelegd mag worden.

Heb ik dit geregeld vraag telefonisch wanneer ze nu komen...krijg ik na veel doorverbinden een onderaannemer die tot de conclusie komt...u wordt NIET aangesloten we kunnen u NIET  meer helpen.

Vind dit heel slecht ,slchte communicatie, slechte service en...ik wordt zonder dat ik dat wil AFGESLOTEN. 

ik heb ook kpn mobiel dus wat voordelen die nu dmv een mail ook afgesloten worden

Heb mij nu gedwongen door KPN een vraag bij de ZIGGO liggen of ik over kan stappen

En inmiddels ligt de glasvezel kabel klaar boven het trottoir  uitstekend ..voor wie?

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 30 January 2023, 08:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +12

KPN sluit voorlopig zeker nog geen adressen af, dit gebeurt enkel op individueel niveau wanneer glasvezel wel mogelijk. Bij u is dat uiteraard (nog) niet het geval.

Reputatie 7
Badge +10

KPN sluit voorlopig zeker nog geen adressen af, dit gebeurt enkel op individueel niveau wanneer glasvezel wel mogelijk. Bij u is dat uiteraard (nog) niet het geval.

Uit het bericht maak ik op dat de aannemer (Volker Wessels) deze adressen wellicht niet goed heeft opgeleverd en dat zou er voor kunnen zorgen dat een koperaansluiting wel degelijk uitgezet gaat worden. 

Maar we kunnen dat voorkomen door dit aan te passen in de glasvezeladministratie.

 

@Me63 Zou je me je adres in een PB/DM willen sturen? Dan kan ik dat na laten kijken en eventueel laten corrigeren waardoor de koperaansluiting niet uitgaat. Met dank aan je foto kan ik zien om welk gebouw het gaat maar niet om welke huisnummer. Maar wat ik wel kan zien is dat in dat gebouw een aantal aansluitingen op gereed (in de woning) zijn gemeld en enkele op “vezel buiten bij gevel, bewoner niet thuis”. Nergens is een melding gemaakt van onderburen die niet mee zouden werken. Dus dan lijkt het erop dat dit niet goed is afgemeld en dat kan hersteld worden.

Staat wel duidelijk rechts bovenaan de brief

Heb vorige maamd ook een hele duidelijke mail gestuurd met alle info  werd wel gebeld maar geen resultaat.

Vind dit een zeer onduidelijke situatie


Admin: afbeelding bewerkt om privégegevens te verbergen

Reputatie 7
Badge +10

@Me63 Dank voor de info. Ik zou die foto nu wel meteen weer weghalen want al je informatie staat erop. Naam, adres etc… dat is behoorlijk gevoelige informatie voor criminelen om te gebruiken. En dit topic op het forum is openbaar.

 

Als je op de drie puntjes rechts onderaan je eigen bericht klikt kan je (nog) kiezen voor bewerken.

Reputatie 7
Badge +10

@Me63  De aannemer van drie jaar geleden heeft je adres dus ten onrechte als gereed tot in de woning afgemeld, zie ik nu.

Ik heb de fout doorgegeven om te laten aanpassen, mede door jouw verhaal hierboven. EN ook in het storingsticket dat de onderaannemer heeft behandeld stond dat aansluiting niet mogelijk is zonder onderburen. Dus er zit een fout in de administratie die aangepast moet worden.

De uitschakeling van je koperaansluiting stond gepland voor 2 april 2023 maar dat gaan we terug draaien dus je aansluiting zal niet komen te vervallen zolang er geen glasvezel mogelijk is. Je hoeft dus niet over te stappen naar Ziggo en kan gewoon bij KPN blijven op je DSL koperverbinding.

 

Toevoeging: via de postcodechecker op www.kpnnetwerk.nl kijk je live in onze database en je adres is zojuist al aangepast en je ziet nu deze melding:

 

Wat zouden we zonder jou moeten, @Ward_  .

Ik hoop dat een nieuwe haalbaarheidsonderzoek een positief resultaat gaat hebben.

Inmiddels de overstap al aangevraagd

Jullie administratie geeft mij geen vertrouwen meer

Reputatie 7
Badge +10

Inmiddels de overstap al aangevraagd

Jullie administratie geeft mij geen vertrouwen meer

Jammer dat je onze moeite niet kan waarderen. Zoals ik al zei is alles terug gezet naar de oude situatie. Koper blijft beschikbaar en glasvezel niet (helaas).

Moeite na 3 jaar bellen ,schrijven en 4 monteurs , wilde alleen mijn verhaal kwijt zodat je bij een volgende klant eerder deze oplossing aan kunt bieden.

Dit forum had de KPN mij ook naar kunnen verwijzen maar had ik vorige week zelf gevonden

Kpn had mij al verteld dat ze mij niet meer konden helpen

Bedankt voor de moeite ,écht ,had alleen eerder deze oplossing gehoord

Reputatie 7
Badge +10

Moeite na 3 jaar bellen ,schrijven en 4 monteurs , wilde alleen mijn verhaal kwijt zodat je bij een volgende klant eerder deze oplossing aan kunt bieden.

Dit forum had de KPN mij ook naar kunnen verwijzen maar had ik vorige week zelf gevonden

Kpn had mij al verteld dat ze mij niet meer konden helpen

Bedankt voor de moeite ,écht ,had alleen eerder deze oplossing gehoord

Uit je post maakte ik vooral op dat je je zorgen maakte over de uitschakeling van koper. Dat heb ik terug gedraaid en daarbij meteen de status van je glasvezel aangepast naar "geblokkeerd". Dat dit niet leidt tot een glasvezel aansluiting vind ik ook heel jammer maar dat is dan toch vooral te danken aan de onderburen.