Beantwoord

Slechte verbinding maar nog steeds snel internet? HELP!

  • 7 April 2019
  • 21 reacties
  • 436 keer bekeken

Ik heb nu ongeveer 1.5 jaar de 500mbits bundel van kpn. Maar de laatste paar maanden krijg ik steeds vaker problemen. ik heb kort geleden een paar wifi versterkers gekregen van kpn omdat mijn wifi nog niet eens tot 80mbits kwam (bij aansluiten wel 500 mbits gemeten op wifi). Nu heb ik weer problemen met internet denk ik. Als ik snelheids checks doe kom ik uit op 500 mbits. Maar als ik aan het gamen ben, of op discord zit, heb ik om de paar minuten lagg en krijg ik te horen dat mijn stem als een robot klink. Ik hoor dat zelf ook mensen als robots. We wisselen af en toe van server en dan is het voor een paar mintuen weer gefixt. Ik kan uitsluiten dat het niet aan de game ligt en ook niet aan discord. Op youtube gaat het filmpje vaak ook bufferen halverwege. Voor de rest gaat downloaden en uploaden van files gewoon snel.

Kan dit liggen aan instellingen in de router ofzo? Want heb begint echt vervelend te worden. Ik betaal een fiks bedrag per maand, JUIST om dit soort dingen te voorkomen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 April 2019, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

De lag die je ervaart ontstaat doordat je wifi gebruikt als verbinding methode.
Er is een stoorbron of je gamecomputer heeft moeite met verbinden met de juiste versterker.
Voorkeur heeft om bedraad te spelen.

Je behaalt je snelheid op de desbetreffende plek, dus er zal goed wifi ontvangst zijn neem ik aan.
nee. wifi is nu beter. Ik heb deze problemen met mijn bedraad internet.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Aeregon, welkom! Begrijp ik nu goed dat je via wifi geen problemen hebt, maar bekabeld wel problemen hebt met Discord en Youtube? Verder heb je geen problemen en de speedtests leveren ook gewoon 500 Mbit/s download op?

Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik in ieder geval je lijn eens doormeten. Welke Experiabox gebruik je?
Alle speedtest geven tussen 450-500 Mbit/s op download en upload. Met youtube, discord, multiplayer games (basicly alles met een server verbinding) geeft problemen. Wifi heb ik van die versterkers gekregen van kpn, ik heb nu gewoon verbinding met wifi. Maar het haperen gebeurd ook op wifi.

Gisteren was het zo erg dat ik een paar keer per minuut 1 a 2 seconden "rubberband" had in games en "Robot" was op discord en ik hoor dan ook iedereen als robot (of helemaal niet).

Ik heb de servicetool van kpn op de website al uitgevoerd, geen verbetering. Krijg ik het advies voor een monteur, maar daar moet ik dan ook nog voor betalen.

Ik betaal toch al iets van 80 euro per maand voor alles. Op dit moment heb ik nog meer last van alles dan toen ik bij mn ouders 80 Mbit/s moest delen met 4 mensen.
Ik heb de Xperia box die de monteur heeft geinstaleerd rond november 2017. Ik ga er van uit dat dat toen de laatste versie was.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je de V10 hebt! Gebruik je een console of doe je dit via de PC? Welk apparaat gebruik je? Wil je, als het een Playstation betreft eens je internetverbinding testen en hier laten weten wat eruit komt? En wat betreft YouTube: merk je dit probleem alleen op dit apparaat of kan je dit ook testen op een ander apparaat?
Ik gebruik een PC. Maar als ik netflix wil kijken dat gaat netflix zo nu en dan uit als ik een serie of film moet bufferen, dan moet ik de stekker eruit halen. en even wachten om mijn TV te resetten als internet wegvalt (wat super irritant is)

Het probleem heb ik ook op mijn mobiele telefoon en met de internet opties via smart tv. Ik gebruik nu steeds vaker mijn mobiele data (niet kpn) om een hotspot te maken voor mijn draadloze apparaten. Alleen ik wil natuurlijk liever mijn sneller wifi gebruiken.

Mijn broer heeft exact dezelfde internet pakket maar die heeft geen problemen. Alleen regefiber heeft bij mij de glasvezel kabel open en blood buiten over de balkons lopen (is 3 hoog flat). Dit is bij iedereen hier zo. Er is een keer iemand van regefiber langs geweest maar die heeft alleen de kabel met krammetjes vast gezet buiten mijn huis.
Update: Vanavond elke 10 seconden dat mijn verbinding 1 a 2 seconden vast loopt. Zelfs een timeout op laden van een web pagina. Iobit speedtest gaf maar 115mbit/s aan. Zijn die andere speedtest wel eerlijk op de resultaten?

fix aub.
Reputatie 7
Badge +30
Heel gek! Heb jij zelf iets aangepast in de V10 toevallig? Ik zou adviseren om de Experiabox toch eens te resetten. Wil je dan nog eens bekabeld testen? Je kunt daarbij eventueel de Experia Wifi's ontkoppelen/uitzetten om te checken hoe het dan is. Ik hoor het graag van je!
Het enige wat ik eens heb aangepast is het wifi wachtwoord.
Ik heb al vaker de Experiabox gereset. Heeft geen effect. Gaat hooguit paar uurtjes goed (meestal minder dan 1 uur), daarna beginnen de problemen weer. Ik zag hier op het forum nog een post van iemand met een probleem dat veel op mijn probleem lijkt https://forum.kpn.com/internet-9/internetverbinding-valt-steeds-weg-471370
Reputatie 7
Badge +30
Dan wil ik je modem omruilen. Je vindt de gegevens in het privébericht wat je van me krijgt!
Ik heb de Xperia box aangesloten. zag wel dat er een aantal poorten minder op zitten. gelukkig had ik nog ergens een utp kabel liggen om de switch aan te sluiten. Ik laat het weten of de verbinding nu beter is.
Ik kijk nu net in mijn netwerk om de instelling van mijn wifi aan te passen. Maar ik zie de xperia box niet in mijn netwerk. Waar kan ik bij mijn Router komen?
Helaas is het probleem niet verholpen. Het is zelf erger geworden. Kan dit liggen aan de glasvezel kabel? Deze is aangelegd op mijn balkon en hang los naar beneden.
Er staat geen wachtwoord op de achterkant van mijn Xperia box. alleen _ _ _ _ _ _ _, zelfde voor de SSID. Hoe kan ik inloggen op mijn router?
Reputatie 7
Badge +30
Hey Aeregon, excuses voor de late reactie. Er staat letterlijk geen tekst op de sticker voor beide wachtwoorden? Dat hoort niet.

Voor ik daar op verder ga: wil je eens het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken en dan kijken of het beter wordt. Zo niet, dan wil ik namelijk graag een monteur laten komen. Die kan dan ook gelijk naar je nieuwe Experia Box kijken en die vervangen. Geef in dat geval even een paar momenten aan in de komende periode dat een monteur zou uitkomen.

In de tussentijd: wifigegevens kun je aanpassen met deze servicetool.

Als de verbinding wel beter wordt na stroomloos maken van het glasvezelkastje, des te beter. Maar dan gaan we dan nog even los kijken naar de nieuwe Experia Box om die weer te vervangen door een met een fatsoenlijke sticker.
Ik zal het vanavond als ik thuis kom direct doen
Er staat inderdaad geen wachtwoord op de Xperia box.

Wifi gegeven heb ik kunnen aanpassen. Alleen nu vallen mijn 2 wifi verbindingen steeds weg (de 5ghz en en 2.4ghz).
Problemen met youtube leken opgelost te zijn. maar nu kijk ik een filmpje van 4 minuten, en na 1 minuut blijft het filmpje eeuwig bufferen. Een bericht posten op dit forum duurt ook bijna 15 seconden nadat ik het berichtje wil versturen.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dan lijkt er toch echt wat aan de hand, Aeregon. Het lijkt me dan goed dat er een monteur gaat komen om de boel eens na te kijken. Nu zie ik dat je ook al even via andere weg contact hebt gehad voor de uitval en dat er een monteur is gepland voor dinsdag. Ik ga ervan uit dat deze het probleem weet te verhelpen. Vaak zien we dat even schoonmaken, of wat vervangen in het glasvezelkastje het probleem verhelpt.
Vorige week is hebben ze de chip vervangen in de glasvezel kast. Ik heb het alleen erg druk gehad van de week. Dus nog niet echt kunnen testen. Maar ik houd het in de gaten.