Vraag

slechte verbinding ps4

  • 19 February 2021
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Van de week is er een kabel getrokken van beneden naar boven dmv een switch staan hier 3 tv's en een ps4 op aangesloten, maar de ps4 blijft steeds hangen en heeft mijn zoontje een ping ( vraag me niet wat het is) van 300.  Waardoor ik steeds naar een gefrustreerd kind moet luisteren.

Net kpn gebeld het e.a geprobeerd switch ertussen uit en steeds een verbindings check moeten doen.

Uiteindelijk moest ik de laptop er even tussen zetten om te kijken wat daar de verbinding mee was, want ik hoorde dat het ook aan bepaalde instellingen kon liggen van de ps4 zelf, maar de verbinding per telefoon werdt verbroken en hij belde ons helaas niet terug ( alle nummers bekend bij kpn), nu ben ik ook gefrustreerd na 800 keer de kpn aan de telefoon gehad te hebben 3x een monteur en nu nog is het niet goed ik begin er echt heel stevig van te balen.

En ben er eigenlijk wel klaar mee 

Aanvullende info:

Experiabox V10

Alles bekabeld inclusief switch

 

Verbinding check met switch

Downloaden 20.1 mbps

Uploaden 5.5 mbps

Verbindingscheck met Kabel

Download 8.6 mbps

Upload 7.1 mbps

 

Nu weer met switch ertussen 

Download 18.3

Upload 5.1

Dus het schommeld heel erg op en neer.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @PatriciaV24. Als gamer weet ik hoe vervelend dit kan zijn. Laten we dus samen kijken of we een oplossing kunnen verzorgen. In het kort uitgelegd is ping de tijd die het signaal nodig heeft om een signaal vanuit je huis naar een computer ergens op een andere locatie te krijgen. Hoe hoger de ping, hoe hoger de vertraging van het signaal. Vooral met videospelletjes is dit natuurlijk niet fijn. Als je op een knop drukt om te springen moet dat gelijk, en niet 3 seconden later. Vertraging hierin kan aan een aantal dingen liggen. Het ligt onder andere aan de verbinding in huis maar kan bijvoorbeeld ook een probleem zijn met de computer die op de andere locatie het signaal ontvangt. Dit is een van de dingen die we uit gaan sluiten.

Je hebt al een hele hoop goede stappen gedaan zie ik. Waar ik mee zou willen beginnen is onder andere kijken naar de snelheid op de woning zelf. Als je op de fourstack snelheidschecker kijkt waar kom je dan op uit? Is het daarnaast zo dat de traagheid bij alle spellen aan de hand is of is het alleen bij bepaalde spellen?

@Bram_ Is dit wat ik moest opzoeken ???

 Hij speelt Rocket league, gta, fortnite en minecraft 

Mijn  zoontje zit iedere keer te gillen dat de verbinding super slecht is.

Ik wordt er echt niet vrolijk van 

Badge +19

Snap ik. Wat is de snelheid als je direct met een bekabelde laptop meet? Dus met een korte kabel zonder dat er andere apparaten zijn aan gesloten. Dit is heel belangrijk om te weten!!

@Joep1965 hoe kan ik dat zien ???

Op de switch staan nu het kpn tv kastje, ps4 en evt de laptop mocht hij dat nodig hebben voor zijn  online les 

Badge +19

Het liefst de laptop aansluiten direct op de experiabox.  Alle andere stekkertjes er uithalen. Dan ga je naar www.speedtest.net en meet je de snelheid. Helder zo?

@Joep1965 ik zal zo na het eten even gaan kijken dan hoor je mij weer, dankjewel alvast