Beantwoord

Slechte/wegvallende wifi Experia Box V10a

  • 5 August 2021
  • 10 reacties
  • 284 keer bekeken

Hi KPN, nu ik mijn modem v10a middels harde reset weer heb hersteld, ervaar ik de gehele dag door slechte/wegavallende WiFi in huis. meerdere apparaten ervaren last, Apple apparatuur en sonos apparatuur als mede mobiele telefoons en een alarmsysteem. 
 

Het WiFi teken blijft aan staan op alle apparaten, maar zodra er iets geladen dient te worden is de server niet vindbaar en klapt alles eruit. 
Kanaal staat op automode om het beste kanaal te vinden.

 

graag hulp
 

icon

Beste antwoord door Sandermaas 17 August 2021, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Sandermaas Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi nu steeds wegvalt, gebruik je naast je Experiabox V10a bijvoorbeeld nog wifi versterkers? 

En blijf je bekabelde verbinding op het moment dat je wifi verbinding niet werkt wel gewoon werken?

Hi @Rutger_ thanks voor je reactie! 

Naast de Experiabox gebruik ik geen WiFi versterkers, appartement is 127m2 groot maar is wel gelijkvloers.

Heb wel 3 televisie’s hangen in 3 verschillende kamers met de witte DVS650 module. Deze tevens er allemaal uitgehaald, modem harde reset gegeven en alle sonos (playbar, sub, 2x one en 2x sl one) opnieuw aangesloten, daarna de modules weer ingeplugd. 
 

De bekabelde verbinding niet gebruikt bij het wegvallen omdat het modem in de meterkast hangt en Apple MacBook geen vaste aansluiting hiervoor heeft. 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sandermaas Helder! Goed dat de DVS ontvangers er uit gehaald zijn en dat daarna het netwerk weer opnieuw opgebouwd is. 

Blijft de tv overigens wel werken op het moment dat de wifi verbinding instabiel is of wegvalt?

En heb je ook al eens de Wifi Manager doorlopen? Soms kan dat ook  een oplossing bieden! 

@Rutger_ de TV, Philips, valt ook direct weg van de WiFi. Dit is vooral irritant bij een Netflix of Videoland. Tv kijken zelf, npo1,npo2 Ect doet t we als de WiFi wegvalt. 
 

Voor wat betreft de WiFi manager, deze meermaals doorlopen en zet het kanaal op “auto”, maar ik ben sterk van mening dan kanaal 6 & 11 normaliter het snelste laden van de internetpagina’s. 
Overigens komt het ook voor dat via de App KPN thuis, geen modem zichtbaar is (maar wellicht is dit een bug in de app).

@Rutger_ ik heb vandaag contact gehad met de Sonos support en zij geven aan dat de experiabox v10 een update heeft gehad en dat daardoor de sonos apparaten (sub + surround speakers) wegvallen en dat dit probleem bij jullie bekend is. Sonos geeft verder aan dat er al meer dan 100 mensen gebeld hebben. Zij konden niks betekenen. Kan jij met mijn v10 a meekijken en de boel op afstand resetten cq oplossen?

Reputatie 7
Badge +15

@Sandermaas Er lijken inderdaad problemen te zijn met Sonos i.c.m. met de V10a na de update. Deze situatie is op dit moment in onderzoek. 

Dit zou echter geen verband mogen houden met wegvallende televisie of een wegvallende wifi verbinding. Klopt het overigens dat er ook een of meerdere switches in het netwerk zitten?

@Rutger_ over een switch zou ik eerlijk gezegd niet weten of daar sprake van is. Het is vooral echt wegvallende wifi, ondanks de Wifi knop aan de zijkant van de router wel blauw knippert. 

Toch valt, gek genoeg, het internet niet altijd weg. Zo laadde mijn Mac wel de “normale kan site” en niet de forum site van KPN omdat de server niet vindbaar is. Zowel bij Safari als Chrome is dat het probleem. Na een reset, middels knopje ingedrukt houden op de router doet die t wel. 

Erg vervelend is het wel. 

@Rutger_ moet zijn “normale KPN site” 

Reputatie 7
Badge +15

@Sandermaas En ervaar je dit probleem alleen op de Mac en blijft de verbinding op bijvoorbeeld een mobiele telefoon wel bestaan?

@Rutger_ Hi Rutger, vandaag nogmaals contact gehad met jullie klantenservice, zij sturen een Box 12 op. De medewerker gaf aan dat de v10 waarschijnlijk stuk is. Gaan t morgen ervaren met de nieuwe box!